Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Lilla D:

Precis, spontant gravid, som det så fint heter, i december. Satte in trombyl, fragmin och progesteron direkt plus B12 och folacin
    men det slutade iaf i MA.

Planen var att börja nedreglera på julafton men som det ser ut nu får vi hoppas på att börja i mars.

Tack för omtanken, livet känns rätt svart just nu.

SoB, tyvärr kan jag inte ge upp men om jag trodde att jag kunde leva med det beslutet så tror jag nog att jag faktiskt gett upp. Jag är så in i helvetet less på på missfall, behandlingar, sjukhus och allmänt elände.

Japp, jag är som sagt anings bitter just nu. Precis det jag hoppades aldrig bli

Jag hoppas ni andra ser livet från den ljusare sidan

• mojutten

Bling, jag finner inga ord. Jag hoppas innerligt att ni inte tillhör de 25% och att allt ska sluta lyckligt. Det här förtjänade ni verkligen inte.

• mojutten

Ett stort grattis TT!

L Maria, vilket RMC syftar du på?
    Jag har gått på RMC i Malmö och min erfarenhet därifrån är att det beror på vilken läkare ni får träffa och att man ska ha läst på och kunna argumentera för sin sak. Det skadar så klart inte att trycka på att upprepade mf också är en form av ofrivillig barnlöshet och att vi har rätt att tas på allvar.

• mojutten

Mellan D, japp nu är det ivf som gäller. Inga hemmaförsök innan dess.

Jag har fått en hyfsad utredning hos RMC och blivit erbjuden behandling trots att de inte hittat några fel. En gång överförde de mig dock till en ny läkare, då vår slutade, utan att meddela oss och denne vägrade att förnya våra recept. Jag tror dock inte att han är kvar längre. I samband med läkarbesöken inför ivf så har de jag träffat varit öppna för att testa att behandla även om de menar att de famlar i blindo. Just nu hoppas jag på att få fortsätta träffa Margareta, hon har hitills varit den som gett mig störst förtroende och varit villiga att diskutera de studier som finns.

• mojutten

Jag hoppas att du får hjälp. Det skadar inte att höra med LM, han är otroligt sympatisk.

MellanD, det ska bli spännande och jobbigt i ett. Jag kommer att få trombyl och fragmin plus progesteron. Eftersom det gick som det gick vid senaste mf, så funderar vi på att ta upp en diskussion om prednisolon.
    En del av mig tänker bara ge mig allt. En annan del tänker att det kanske är klokare att testa med samma behandling men från början denna gång och se först.
    Dock känner jag att ett till mf kommer att knäcka mig och min man. Han tog det sista missfallet otroligt hårt. Vi har dessutom haft en massa andra motgångar som gör att vi känner oss sköra.

Hur går det med dig?

• mojutten

Tack alla, det betyder väldigt mycket att få lite perspektiv och bli påmind om hur ofta det trots allt slutar väl. Jag har så svårt att se det själv när jag vadar runt på botten av den här sörjan.

Tack också för era åsikter angående prednisolon. Jag tror att jag i allafall ska ta upp det så får vi se hur det tas emot. Jag ska försöka se om jag kan få samma läkare på RMC igen. Det är så irriterande att de inte har fasta läkare när man gör ivf, utan att det beror på vem man får tillskriven när man ringer in för att lägga upp sin behandlingsplan. Det finns en och annan som jag gärna slipper.

• mojutten

L Maria, skönt att det händer något. Bemötandet kan verkligen skilja sig åt mellan de olika ställena. Måste dock säga att alla jag träffat och pratat med på kk i Lund har varit väldigt trevliga och omtänksamma, annat kan man säga om kk i Malmö.

Här har mensen kommit och jag är glad att min kropp sköter sig och snällt tagit upp sin vanliga cykel, så nu blir det till att ringa RMC för att lägga upp behandlingsplanen.

Bling, hoppas det går bra idag och att Vera är mindre blyg.

• mojutten

Härligt att Vera var med på noterna och att allt såg bra ut.

Jag försöker att ta det som det kommer. Det är mycket annat som händer just nu i vilket fall. Vi har just skrivit kontrakt på en gård och flyttar ut på landet i vår. Vi börjar om ännu en gång, och jakten på nya karriärer eller iaf ny försörjning börjar snart igen. Efter ett par välbetalda år kan jag dock konstatera att det inte är vad jag prioriterar, iallafall inte när det kommer till priset av ett liv vid sidan om.

Det blev ett långt och sent egoinlägg.

Hur går det med det nya livet TT?

• mojutten

Tack TT, det värmer och jag hoppas också få uppleva känslan av att allt faller på plats. Nu är jag inte mycket av en fatalist och hoppas att de förändringar jag gör i mitt liv är de rätta men annars är det väl bara att backa och ta en annan väg. Jag tror att jag behöver göra vissa förändringar för att hitta tillbaka till mig själv och den jag är utöver barnlösheten. Jag känner en viss styrka i att jag återfått en känsla över att jag trots allt har en möjlighet att påverka stora delar av mitt liv.

Grattis än en gång och härligt att veta att även finns möjlighet till syskon i framtiden.

Kram

• mojutten

Hej Ninnin,

Ja lite bitter blir man allt. Jag har försökt att slappna av och hitta tillbaka till mig själv. Ta upp intressen jag har och ta bättre hand om mig själv. Inte plåga mig själv för mycket, så det blir inget surfande på barngrejer för min del, jag går inte längre in på gamla trådar där jag hängt men de flesta nu är gravida.
    Det har faktiskt varit väldigt bra och trots att det sticker till i hjärtat då och då så är jag inte lika ledsen längre.
    Jag har idag börjat spraya för vårt första ivf. Jag är förväntansfull men även väldigt rädd för att halka ner i allt för mycket tankar om vår barnlöshet.

Hur ser er plan ut?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14