Inlägg från: Bling1975 |Visa alla inlägg
  • Bling1975

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Vi njuter av solen Betten vilket är något positivt i hela den här karusellen. I övrigt längtar jag lite till september när vi förhoppningsvis äntligen får försöka igen om alla prover ordnar upp sig.

Hoppas du mår bra och att det fina vädret gör även dig lite gladare så att våra bördor blir lättare att kånka omkring på!

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Ååå va jag hoppas det går bra för dig nu, det förtjänar ni verkligen! Kommer du ha någon behandling nu?

Jag skulle ha börjat med sprutor inför vårt FET i onsdags men fick avbryta pga av dåliga provsvar. Jag sticker till Aten för mer LIT om en dryg vecka och sedan får vi hålla tummarna att det har ordnat till sig, men man måste vänta 4-6 veckor för att testa sig igen så har vi otur kan det ta längre tid att få ett ok. Jag hoppas i alla fall på att få köra i september.

Ikväll ska jag tanka kärlek från mitt 6 veckor gamla brorsbarn. Det gör mig lycklig och hjälper mig att få styrka att fortsätta kämpa.

• Bling1975

DND, Vi kör LIT nr 3 den 1/6, sedan omtest den 6/7 och får resultatet den 12/7. Om det är ok då så kan vi köra så fort min klinik öppnar igen vilket är i mitten av augusti men man vet ju inte riktigt när mensen kommer så själva återförandet blir nog i september ändå. Behöver jag ett fjärde LIT så beror det lite på vilket datum i juli Dr T kör, han ska bara ha en klinikdag då och har jag otur så missar jag den då, och då blir det nog inget återförande ens i september utan snarare oktober.

Ibland blir man tokig på vilken tid allt tar. Man ska passa in mensdagar, klinikdagar, semastertider, vänta på att testa, vänta på resultaten. Och mitt i allt ska man hinna med sin vardag också med affärsmöten, resor, födelsedagar, bröllop och dop. Vi har ju även en del dagar att passa in för min man med hans canceruppföljning och läkarbesök.

• Bling1975

Irma, bättre och bättre så det är skönt! Men tyvärr så släpper aldrig oron, det är samma som med missfallen, riskerna blir så närvarande.

Hur är det med dig?

• Bling1975

Mats, jag tycker absolut att du ska ta ett kromosomtest. Det är ju den faktor som man vet att mannen kan ha när det gäller just missfall. I övrigt så finns det väldigt lite forskning och fokus ligger verkligen helt på kvinnan efter att en befruktning har skett.

• Bling1975

Bettan - visst är det härligt att avreagera sig på alla miffon i trafiken. Det låter inte alltid vacker i min bil heller.

• Bling1975

Jag tyckte fragminsprutorna kändes som att spruta in eld ibland. Är det någon annan som känner så? har ni provat olika märken och typer?

• Bling1975

Grisolle. Det är nog en ultaljudsundersökning med koksalt av livmoder och äggledare du ska göra. Alla är olika känsliga framförallt i livmodertappen. En del känner inget alls och på andra gör det riktigt ont. Om du tycker det gör väldigt ont att lämna cellprov så kan du förbereda dig på att det kan göra ont när de blåser upp en liten ballong i tappen, men det är en snabbt övergående smärta. Jag blev väldigt överaskad av den vilket är läskigare för då tror man ju att något är allvarligt fel. Men med lite tur är du en av alla dem som knappt känner något

• Bling1975

Irma - härligt för dig! Min man älskar deras räkmackor. Vi har tom åkt till Göteborg från Stockholm bara för att han är sugen. Och så fort han är där på jobb så tar han ett senare flyg/tåg tillbaka för att hinna förbi på en macka

Men jag gillar restaurangen. Mycket god mat och trevligt, blir nog en Göteborgstrip snart.

Bettan - jag missade ju ditt snurrinlägg men galna är vi väl lite allihopa. Jag glömde bort min bröllopsdag i förrgår och bjöd hem gäster istället och precis när de kom ringde min sjuka pappa och undrade var jag var. Mamma var på konferens och jag skulle ta hunden.

Längtan - vänta till BIM innan du ger upp!

• Bling1975

Ååå Bettan, va glad jag blir att du i alla fall är ett litet litet steg närmare drömmen. Jag ska heja på dig och liten, den här gången ska ni klara det. Kram

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14