• AHöst

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Bettan, min son ar definitivt levande bevis pa att det kan variera aven sa tidigt. For hans del da at andra hallet forstass. 17 - 20 veckor ar ju ganska sent anda. Det borde ju definitivt aven kompletteras av tidigare ul om man lutar sig sa pass pa den infon.

• AHöst

Nu nar jag tanker efter sa borjade de namna ett mojligt kejsarsnitt redan vid mitt ultraljud vid vecka 12 om han fortsatte vaxa som han gjorde.

• AHöst

Det har med ASA ar individuellt. Jag tex tar det varje dag och det har aldrig gett mig nagra problem vid AL eller vid mens. 

• AHöst

Det beror nog pa vad din diagnos ar. Tyvarr ar det ju sa att vi inte vet tillrackligt om det har annu sa det blir lite experimentering for att komma fram till vad som fungerar. De flesta jag vet har i usa verkar borja med att ta det varje dag. Ger det sedan problem vid AL sa slutar de personerna under del av cykeln.

• AHöst

nybliven fru, kikade i behandlingslistan, men kunde inte hitta dig. Har du fatt en diagnos?

• AHöst

Daniela, jag har inte den detaljerade informaitionen i huvudet, men det ar en blodfortunnare. Jag har tva diagnoser som bada har med blodkoagulation att gora sa jag har fatt fortsatta med ASA efter min graviditet och kommer att fortsatta resten av livet.

Sedan rekommenderar olika lakare olika saker. Min systers lakare ordinerade henne att sluta relativt tidigt i graviditeten, mot att om hon fatt behandling har i usa sa hade hon fortsatt langre. 

• AHöst

BettanB och Syrling, har ni nagra lankar vad galler stora barn pa Fragmin? Jag har en Lovenox-son fodd 2007. Motsvarande Fragmin. Da tror jag inte dar fanns tillrackligt manga Lovenox bebisar att man borjat marka att dar var flera stora. Min son var stor och jag ar ju nu gravid igen och min perinatologist har namnt det har med stora barn pa Lovenox. Jag skulle garna vilja lasa lite mer om det tills nasta besok. Det blev kejsarsnitt for min del sist. Nu finns i och for sig stora bebisar i slakten och sonens stora huvud kommer definitivt fran hans pappa.

Vad galler tidig igangsattning forresten sa maste man ju ocksa ta bebisens lungors etc mognad in i berakning. Bara for att de ar stora betyder ju inte nodvandigtvis att de ar fardigbakade.

• AHöst

Syrling, jag ahr funderat en del pa det har med storre bebisar for oss som ar pa blodfortunnare. Min son som numerar lite aldre an 3 var stor nar han foddes. Men stora bebisar finns i slakten.

Jag ar gravid nu. 20 veckor och bebisen ar precis dar den ska vara an sa lange. Jag har for mig att vid det har laget sa talade de redan om kejsarsnitt med min son. Min son och make har bada namligen valdigt stora huvuden.

Jag har forsokt hitta belagg for det har med stora bebisa vid blodfortunnare och har inte hittat mycket. Om nagon har har mer info sa skulle jag garna vilja lasa mer. Sa jag undrar egentligen hur det ar med det dar. Vi vet an sa lange sa valdigt lite om det har med blodfirtunnare vid graviditet. Nar fragan stalls pa forum sa ar det en salig blanding pa fodelsevikter. Fragan ar ju ocksa om det kanske ar sa att manga av de som inte ar pa blodfortunnare som far normal stora barn eller sma barn kanske far mindre barn just for att blodtillforseln minskar aven om det inte har sadana forodande effekter som det har for manga av oss.

• AHöst

Jag ar pa en del amerikanska forum och det pratas ofta i olika sammanhang om en del kvinnor dar det stor agglossningen att ta trombyl. Eller som vi i usa tar 81 mg. Sa om det tar ovanligt lang tid kan det vara ide' att ta ett uppehall.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14