Hemma igen och kort sammanfattning:
Läkaren vi träffade idag var jätte bra och tog oss verkligen på allvar
Hon var jordnära och trodde inte på en massa hokus pokus som hon uttryckte sig, men är absolut öppen till att prova även oprövade metoder.
Vi har fått recept på Trombyl och remiss ska skickas för provtagning som vi ska göra på måndag, men hon vill att vi får svar på proverna innan hon skriver ut mer och vi börjar med tunga artilleriet.
Hon sa att vi absolut inte behöver låta kroppen vila så vida vi inte psykiskt känner för det.
Vitaminer och så tyckte hon vi kunde låta blir så länge vi äter normalt (hon sa att hon tror inte att det är bra att krångla till det...så lev som vanligt sa hon)
Sedan sa hon att med tanke på att jag lätt blir gravid har jag ju ÄL och mannen min bra simmare, så hon tyckte att det är ganska tydligt att vårat problem ligger någon annanstans. Ny tid i mitten på juni för genomgång av provsvaren.
Så där ja. Handlingsplanen är då som så att på måndag kommer vi åka och lämna alla prover och efteråt tänkte jag börja äta Trombyl (för det ville hon inte att jag skulle äta innan proverna tagits). Kommer troligtvis ha ÄL till helgen då UL visade en finfin äggblåsa på 12 mm.
Summa summarum: Känner mig nöjd och glad att vi är igång med det här. Hon tyckte också att det var konstigt att vi inte fått hjälp tidigare...
*kram på er alla*