• Odetta

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej allihopa! *kram*

lite ego:

idag ska vi på första besöket i vår utredning och jag känner mig så himlans nervös!

Är nervös för att dem inte ska hitta nått fel (för hur åtgärdar man det liksom), men fram för allt är jag nervös över hur dem är! är dem lyhörda eller har dem den där "ni har ju barn så det är ingen fara" attityden som vi mött några gånger? Vill dem ta alla prover? Tar dem oss på allvar eller kör dem det där statisiksnacket?

ja, många funderingar. 11:30 ska vi vara där...

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Hemma igen och kort sammanfattning:

Läkaren vi träffade idag var jätte bra och tog oss verkligen på allvar Hon var jordnära och trodde inte på en massa hokus pokus som hon uttryckte sig, men är absolut öppen till att prova även oprövade metoder.
    Vi har fått recept på Trombyl och remiss ska skickas för provtagning som vi ska göra på måndag, men hon vill att vi får svar på proverna innan hon skriver ut mer och vi börjar med tunga artilleriet. 
    Hon sa att vi absolut inte behöver låta kroppen vila så vida vi inte psykiskt känner för det.
    Vitaminer och så tyckte hon vi kunde låta blir så länge vi äter normalt (hon sa att hon tror inte att det är bra att krångla till det...så lev som vanligt sa hon)
    Sedan sa hon att med tanke på att jag lätt blir gravid har jag ju ÄL och mannen min bra simmare, så hon tyckte att det är ganska tydligt att vårat problem ligger någon annanstans. Ny tid i mitten på juni för genomgång av provsvaren.
    Så där ja. Handlingsplanen är då som så att på måndag kommer vi åka och lämna alla prover och efteråt tänkte jag börja äta Trombyl (för det ville hon inte att jag skulle äta innan proverna tagits). Kommer troligtvis ha ÄL till helgen då UL visade en finfin äggblåsa på 12 mm.
    Summa summarum: Känner mig nöjd och glad att vi är igång med det här. Hon tyckte också att det var konstigt att vi inte fått hjälp tidigare...
    *kram på er alla*
  • Odetta
    grisolle skrev 2010-05-12 22:00:25 följande:
    Odd: Skönt att höra att det gick bra! Får jag fråga vart ni gå någonstanns? Hade läkaren några teorier redan nu vad det kunde vara? Eller ville hon helt vänta på testresultaten? Vilka tester ska ni få göra?
    Hej grisolle!

Jag går hos en privat i Västerås...kvinnoläkarna heter dem!

Jag hade ju själv en massa olika teorier och läkaren höll väl mest med att alla mina teorier skulle kunna vara sannolika. Jag har ju 3 barn sedan tidigare och aldrig haft problem, medans det nu med min man blir såhär...hon sa att alla är inte kompatibla och att det finns drygt 20.000 ressesiva sjukdomar som ligger i generna som kan göra att det blir såhär och har man otur så träffar man en partner som det helt enkelt inte går vägen alla gånger. Därför ska min man också testas genetiskt. (spermaprov behövs inte eftersom vi ju blir gravida...felet ligger någon annanstans)

sedan kan det gott vara att mitt immunförsvar är lite för duktigt, att den långvariga stressen vi levt med i och med vårdnadstvisetn om mina andra barn helt enkelt har tagit ut sin rätt på min kropp och så vidare.

Tester ska i alla fall tas och jag gav henne listan som jag tror Finessan här har sammanställt. Hon sa att hon kommer börja med att ta dem proverna som dem har som standard att ta, men hon ville gärna spara kopian på testlistan jag hade med mig. Och även om inget fel hittas med proverna så är hon inte alls anti att prova olika mediciner, även om dem inte är enligt svenska riktlinjer tillräkligt beprövade. Hon vet om många av dem olika studierna som görs angående upprepade mf och hon höll med om att om medicinen bevisligen inte skadar att ta, så skadar det ju inte att prova *gillar den attityden*

Går du hos någon?

*kram*
  • Odetta

GRATTIS MB!!!!!!!!!!!!! *kramkramkram*

• Odetta

Hej alla rara!

Nu är jag hemma igen och vet ni, trombylen verkar hittils peppar peppar funka för oss - jag har plussat staaaaaarkt denna månad så jag räknar mig, tills motsatsen är bevisad, som väldigt gravid!

Och jag köpte en massa test nu i USA (är ju så billiga där) och jag vet att ett positivt test inte är någon garanti, men när jag ser det blir jag lite lugnare för stunden...så jag har hittils tagit 15 test redan...och dem blir bara starkare och starkare och är nu lika starka som kontrollstrecken, även om jag druckit massor innan...så jag vågar faktiskt hoppas lite nu. Åh vad jag hoppas att den stannar denna gången...orkar inte med fler mf i år.... 

*kram på er alla*

• Odetta

Tack för alla grattis, ni är så himlans goa!

Jag har en fråga till er alla kloka härinne:

SEX

Får man ha det? Vad är rekomendationen om man haft upprepade mf?

Vi hade det igår och då kom det blod. Jag försöker att tränga bort alla mina nojjerier med förklaringar som "det var ett tag sedan vi hade det", "sköra slemhinnor" och "det är trombylens fel"

....visst borde det vara så? Det har inte kommit mer än det som kom direkt efter sexandet igår.

Blä för dessa nojjerier... när kan man se något på ett vul...hatar allt som har med blod på pappret att göra, som om man inte är orolig som det är  

• Odetta
    Franka skrev 2010-06-04 09:14:43 följande:
    Odd - jättegrattis!!!
    Ang sex, jag fick rådet av Lucinaklinken att skippa sex och andra ansträngnignar till v 14. Sedan testa lugnt om det är en vanlig graviditet, dvs inga blödningar. Vill inte göra dig nojjig, blödningen igår beror säkert, som du säger, på sköra slemhinnor. Tar du trombyl, blöder man ju ändå lättare.

EGO - VUL igår och läkaren utbrister: - Nog är du gravid alltid, med TVILLINGAR!!!!

Så det har varit lite chockartat hemma, nervöst fnitter, panikkänslor osv. August kommer ju bara vara 18 månader, vi måste köpa trillingvagn och flytta nästa sommar. Bor i en 3:a nu...
    Men vi är såklart jätteglada, jag har inga syskon och har alltid önskat mig en stor familj! 
    Tack för ditt svar! Men då vet jag hur vi kommer göra för efter igår kommer jag nog ändå inte våga annat...

Och angående ditt ego: ÅÅÅHHHHHH VAD KUUUUUUL!!!!!!!!!! Grattis dubbelt upp
    Wohooo!!!!!!!!!!!!!!
    Kan tänka mig att det är lite chockande och omtummlande och så, men jisses vad häftigt också! *stor kram*
  • Odetta

Jag behöver lite peppning

det kommer lite blod och jag vet fan inte vart jag ska ta vägen just nu...orkar verkligen inte med ett mf till!

Måste det vara mf vid en liten blödning?

Usch...jag känner mig så nere....ALLA min 6 mf har börjat med en liten blödning...så jag känner mig lagom hoppfull just nu

Någon härinne som fått så och det ändå gått bra för?

hjälp

• Odetta

Tack allesammans för era uppmuntrande ord!!!

Jag har än så länge peppapeppar inte blött nått mer, men jag är så himlans orolig att jag inte vågar hoppas riktigt ändå. Men det är skönt att höra om alla er andra som också fått blödningar och där allt har gått bra..jag hoppas så att jag får vara en av er!

*bamsekramisar*

• Odetta

Franka: Svårt med trombylen, jag skulle nog själv ringa till sjukvårdsrådgivingen och fråga kanske (om du inte får tag i din läkare). Grattis till första spyan

ego: här har det än så länge varit peppapeppar lugnt. Knappt man vågar säga det högt dock. Ser fram emot läkarbesöket nästa vecka....hatar denna ovisshet!

*kramisar* 

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14