Inlägg från: fru fräken |Visa alla inlägg
  • fru fräken

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan efter liten skrev 2010-06-03 10:26:42 följande:
    så du tar fragmin sprutor? är det jätte jobbigt, jag ska själv börja ta det om jag blir gravid.,. min gyn skrev ut det idag till mig som jag ska ta med mig vid nästa veckas gyn undersökning... jag verkligen bävar efter att få ta dm (om jag nu lyckas bli gravid över huvudtaget vill säga)
    Ja jag gör ju det och inte är det så jätteskoj. Man skäms att man jobbar som sjuksköterska till vardags och ger sprutor nästan dagligen men när det gäller att sticka sig själv blir det annat...
    Det kan ju vara lättare för en del att maken gör det så man slipper att sticka själv. Sticket i sig gör inte ont utan det är grejen att föra in en nål i huden på sig själv som tar emot.
    Så klart du kommer att lyckas! Håller tummar o tår!

Grattis odd!
  • fru fräken
    Bling1975 skrev 2010-06-03 17:42:25 följande:
    Jag tyckte fragminsprutorna kändes som att spruta in eld ibland. Är det någon annan som känner så? har ni provat olika märken och typer?
    Fragmin svider när det sprutas in! Det är bara att gilla läget...tyvärr!
  • fru fräken
    Längtan efter liten skrev 2010-06-03 22:12:03 följande:
    hur länge brukar man ta fragminet?
    Vet inte riktigt, antar att det är individuellt. Jag ska tydligen ta mina i 10 månader!
  • fru fräken

stoooort dubbel-grattis till dig franka! :-d

• fru fräken
    Franka skrev 2010-06-09 14:09:44 följande:
    Ni som är gravida (och blöder då och då), lägger ni av med all träning? Denna gång har jag fortsatt simma men skippar yoga och tar bussen till jobbet istället för att cykla. Men saknar sååå min cykel! Hur farligt kan det vara att cykla i lugn takt?
    Min läkare rådde mig till att "träna", tex promenader och likn då Fragmin kan ha en liten försvagande bieffekt på skelettet och det motverkas genom att ge det lite påfrestning. Däremot ej hård tung träning ska jag ägna mig åt.
  • fru fräken
    Odetta skrev 2010-06-09 14:35:52 följande:
    Jag vågar faktiskt inte anstränga mig alls just nu...i alla fall inte tills jag fått se att den lille lever därinne och verkar må bra. Jag undviker till och med att lyfta lilleman (fast å andra sidan vägen han närmare 13 kilo så han är ju rätt tung) och det känns jättetråkigt.

Känner som du att åååhhhhh, skulle vilja cykla....men jag vågar faktiskt inte. Visst säger dem att det vid en normal graviditet inte ska vara någon fara...men en normal graviditet för mig är en graviditet som slutar i mf....det här, om det går bra, är ju ovanligt!

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Hur går det för dig? Visst hade du haft blödningar? Har det upphört?
  • fru fräken
    Odetta skrev 2010-06-09 19:03:26 följande:
    Gulle dig! Jodå, här har det pepparpeppar inte kommit något mer! Har en tid hos min läkare den 18/6 (så nästa vecka) och hoppas så att det visar en levande liten inneboende. Är i v6+4 då... 

*kram på dig*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
    Håller tummar och tår att det ser bra ut då!
  • fru fräken

Börjar vänja mig med mina Fragminsprutor nu, även om de fortfarande gör ont av och till. Är så färgglad man bara kan bli på magen   Min dotter på snart 4 år undrade vad jag hade gjort på magen och jag svarade att det var myggbett. Hon tyckte väldigt synd om mamma som hade blivit biten av så många myggor
    ...men nojjig är jag! Innan jag tar min spruta måste jag alltid kissa först så jag vet om jag blöder för då tar jag inte ngn spruta i onödan. Knäpp, jag vet!
    Ska på inskrivning på MVC på fredag och ska då få höra lite om fortsättningen av medicineringen och så...

• fru fräken
    Längtan efter liten skrev 2010-06-17 09:50:14 följande:
    ååh testade också idag, alldeles för tidigt... dumhuvud! MEN det är något där, super super super svagt!!! Spökstreck eller super svagt pluss? hur ska jag nu klara av att vänta till bim...
    Så dum jag är...
    Jag testade också tidigt och såg ett mkt mkt svagt streck (tror jag iaf...), 2 dgr efter fanns inget streck alls på stickan. Men ytterligare 2 dgr efter dvs på bim så fanns där ett streck och som sagt, gravid är jag
    Håller alla tummar jag kan för dig!
  • fru fräken
    Längtan efter liten skrev 2010-06-17 21:03:57 följande:
    nu ska vi se här. pratar du om samma test eller menar du först ett "spök" sen ett blankt och sen på bim ett streck?
    tack för tummarna... rara du...
    Alltså det är tre olika test jag pratar om. Lite virrigt kanske...
  • fru fräken

Har varit på inskrivning på MVC nu. Läkarbesök med ul bokades till den 7/7. Bm var den underbaraste snällaste bm jag ngnsin stött på. Synd bara att jag blev bokad hos henne då min ordinarie var sjuk men tänker absolut önska att få fortsätta gå hos henne! Hon tog sig verkligen tid och var intresserad av vad vi gått igenom med alla mf/ma och så. Fick även telnr till de psykologer som är kopplad till mödravården i min stad då hon tyckte att det kunde vara bra att ha till hands om det en dag känns jobbigt. Det är nämligen så att våran dotter är ett hjärtebarn så det var otroligt jobbigt psykiskt när detta upptäcktes (hon var 3 dgr gammal då)och det blev akuttransport till Gbg för op och tankarna for mellan hopp och förtvivlan med död i bakhuvudet. Men tack och lov för dessa underbara läkare som lagade våran dotters lilla hjärta och hon är idag en pigg och alert liten tös. Detta är inte riktigt färdigbearbetat och med dessa mf/ma i bagaget är det ofta att bägaren rinner över...
    Dessutom kämpar våran närmaste vän mellan liv och död efter en lång tids sjukdom. Livet är inte lätt så ta vara på varje sekund av glädje och minns dem när allt är svårt!

• fru fräken

Har alla haftdet bra i midsommar? Ser att BettanB haft en trevlig vecka! GRATTIS!
    Här har midsommaren varit jättehärlig! Tillbringat hela veckan i de svenska fjällen i våran stuga tillsammans med bla mina föräldrar. Blivit lite bortskämd av mamma...
    Dock är oron hela tiden ett orosmoment men har försökt se förbi det då det nu börjar bli ganska uppenbart att det putar ut en liten bebismage   Fick en liten gliring på jobbet idag då frågan kom upp om jag fått mkt god mat i midsommar...
    Haft lite svårt att ta Fragminsprutorna senaste dagarna. Har gjort så in i .....ont! Hoppas verkligen att det blir lite lättare igen. *suck*  

Längtar jag till läkarbesök och tidigt ul nästa onsdag!

• fru fräken
    Irma skrev 2010-06-28 21:34:24 följande:
    Bettan och Icka: tack för gratullationer Vi ska faktiskt vigas 07:20 på morgonen. Ska tänka på dig Bettan när jag sitter på flyget!

Fru fråken: Låter härligt att vara i fjällen och bli bortskämd Vilken vecka är du i nu?

Icka: Tänk att du kommit så långt! Tiden går fort. Vad bra att allt såg fint ut Jag föddes v:28. Och jag är normal. eller ganska iallafall  
    Jag går in i v12 på torsdag enl tidigt vul men enl våran beräkning så har jag gått 12 på söndag. Tar ändå det säkra före det osäkra och tänker att jag går in i v 12 på torsdag. Oj vad virrigt det blev
  • fru fräken
    mojutten skrev 2010-06-29 09:24:34 följande:
    Fru Fräken, 12 veckor redan, ja jag antar att du inte riktigt känner så men för mig känns det som om tiden springer iväg. Skönt att kliva ur de mest kritiska veckorna.

Själv går jag och väntar på BIM, testade negativt i morse men det är tidigt så vi får se.
    Ja nog ska det bli skönt när dessa mest kritiska veckor är över. Det känns bra att få göra ul på v12 sista dag...om nu allt ser bra ut såklart.

Håller tummarna för dig!
  • fru fräken

Hej!

Idag har jag varit på läkarbesök och ul...

...fick se en levande liten bebis med pickande hjärta. 56 mm "stor" från huvud till rumpa!

Ser ut att stämma bra med bf 19/1-11. Går in i v13 imorgon. Det känns bara så bra nu, tror verkligen att det kommer att gå vägen denna gång!

Kram till er alla!

• fru fräken

Bettan. Jag håller alla tummar och tår jag har för dig. Kan meddela att jag också en kände en (egentligen många) svacka med symtom men som sagt än ser det bra ut. Skulle du på undersökning imorgon? SKa verkligen tänka på dig!

• fru fräken

SKIT OCKSÅ!!!! Hur klantig får man vara!!!! Jag brukar alltid ta min Fragminspruta på kvällen men igår glömde jag den. I samma stund som min man nattade våran dotter somnade jag på soffan. Kom på imorse när jag skulle äta frukost att jag glömde min spruta. Tog den imorse istället men tänk om jag sabbat ngt nu! Jag döööör! Jag får panik av sånt här! USCH!

• fru fräken

Pratat med specmödra idag och de lugnade mig med att det inte var någon fara eftersom den verkar i förebyggande syfte och precis som du skriver mojutten så finns effekten redan på bra nivå i min kropp då jag tagit dessa sprutor snart i 2 månader.

Känner mig mycket lugnare och krabaten i magen har gjort sig påmind med lite sprattel

• fru fräken

Hej alla och fortsatt trevlig sommar! Här har vi haft semester och bara försökt koppla av. Har inte hunnit läsa igenom tråden ang det man missat men är på väg...
    Kan iaf berätta att vi var på ett ul igår (extrakoll då vi sedan tidigare har ett hjärtebarn) och såg väldigt fina bilder på en livlig liten POJKE   Tjohoooo ! Är så lycklig och ha¨ller all atummar jag bara kan för er alla!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14