Inlägg från: fru fräken |Visa alla inlägg
  • fru fräken

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Längtan efter liten skrev 2010-06-03 10:26:42 följande:
    så du tar fragmin sprutor? är det jätte jobbigt, jag ska själv börja ta det om jag blir gravid.,. min gyn skrev ut det idag till mig som jag ska ta med mig vid nästa veckas gyn undersökning... jag verkligen bävar efter att få ta dm (om jag nu lyckas bli gravid över huvudtaget vill säga)
    Ja jag gör ju det och inte är det så jätteskoj. Man skäms att man jobbar som sjuksköterska till vardags och ger sprutor nästan dagligen men när det gäller att sticka sig själv blir det annat...
    Det kan ju vara lättare för en del att maken gör det så man slipper att sticka själv. Sticket i sig gör inte ont utan det är grejen att föra in en nål i huden på sig själv som tar emot.
    Så klart du kommer att lyckas! Håller tummar o tår!

Grattis odd!
  • fru fräken
    Bling1975 skrev 2010-06-03 17:42:25 följande:
    Jag tyckte fragminsprutorna kändes som att spruta in eld ibland. Är det någon annan som känner så? har ni provat olika märken och typer?
    Fragmin svider när det sprutas in! Det är bara att gilla läget...tyvärr!
  • fru fräken
    Längtan efter liten skrev 2010-06-03 22:12:03 följande:
    hur länge brukar man ta fragminet?
    Vet inte riktigt, antar att det är individuellt. Jag ska tydligen ta mina i 10 månader!
  • fru fräken

stoooort dubbel-grattis till dig franka! :-d

• fru fräken
    Franka skrev 2010-06-09 14:09:44 följande:
    Ni som är gravida (och blöder då och då), lägger ni av med all träning? Denna gång har jag fortsatt simma men skippar yoga och tar bussen till jobbet istället för att cykla. Men saknar sååå min cykel! Hur farligt kan det vara att cykla i lugn takt?