Inlägg från: mojutten |Visa alla inlägg
  • mojutten

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

B12 får man väl ofta i samband med folsyra för att kontrollera homocystein nivåera. Det finns studier som visar på kvinnor med upprepade mf har förhöjda nivåer av denna aminosyra

• mojutten

Jag håller med Qatteriin, dessa satans bebisar och gravidmagar. Har just fått reda på att en av mina vänner väntar tvillingar!! Just nu är jag glad att vi bor en bra bit från varandra. Har alltid önskat mig tvillingar i hemlighet.

• mojutten

Normalt sett brukakar det inte vara så farligt men just nu är jag inne i en sådan där period när det känns omöjligt och som om det aldrig kommer att vara min tur att bli rund som en boll och få en liten knort

Det ska nog gå bra imorgon Buster.

Hur går det för er Irma och Bettan?

• mojutten

Irma, jag hoppas att flytningarna avtagit om inte för att ge psyket lite vila, det är svårt att ta till sig att det inte behöver vara något allvarligt. Jag tänker på er och hoppas att det verkligen är er tur nu.

Vattenkoppor ska inte vara någon fara om du haft det och vattkoppsmittade kan inte bältros, bara tvärtom. Bältros är när vattkoppviruset som legat latent reaktiverats, så man måste  ha haft vattkoppor för att få bältros.

Jag kan inte svara på om prednisolonet gör dig mer sårbar.

• mojutten

Nej men vad jobbigt Irma. Det är ju tidigt så läkaren har ju rätt men det är så sjukt jobbigt att inte veta och gå och hoppas. Jag håller mina tummar att det får ett gott slut.

Själv så väntar jag bara på att jag ska lyckas bli gravid igen och hoppas att behandlingen ska fungera, så lite som alla andra antar jag.

• mojutten

Lessen Sushikatten, jag förstår att det känns tungt och pressande med åldern också. Jag antar att de kollat äggkvaliten eller?

AnnicaP, det är väl mycket möjligt att det är sammanväxningarna som spökat. Skönt att få det ordnat, jag hoppas att operationen går bra.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14