Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
ninnin82: hoppas på en nidis!
ninnin82: hoppas på en nidis!
ja man blir riktigt less på de neg. tankarna som bara dyker upp och man inte kan undvika! att det inte kan gå som man vill ibland!
Ninnin82: Vilken vecka är du i nu? Funderade lite på gyn.akuten, där kan de även göra vul, som förhoppningsvis *håller tummarna* ger dig goda nyhter!
Javisst: Stort Grattis till ! Nu håller vi tummarna, att allt ska gå bra
jag kom tyvärr in lite sent i det programmet, men tyckte det var jättebra. Och det är precis som du skriver Ninni, det talas allt för lite om mf/ma men mkt om ivf!
Ninni: Nej vad tråkigt
säger som ninni82, helt fantastiskt hoppas de fortsätter forskningen!!
ev. kanske du kan maila henne? Vem vet det kanske går?
jag har oxå tagit det nya vaginagelet, jättebra var det, mindre kladd än de vanliga proggisarna.
mojutten: det är svårt, oavsett hur man lägger fram fakta osv så kan läkaren bara neka. Tråkigt men sant
klart det kommer att gå bra!
Sen så kännde jag exakt så som du skriver, fast jag gick till en psykolog på mvc för att tala om det. När man har kämpat länge så blir man trött på att "misslyckas" och trött på att folk tycker synd om en.. Och därför känns det bättre när bara de närmsta vet om att man är gravid. Jag har nog inget bra knep, jag höll i det längsta tyst om min graviditet, tills det blev ytterst uppenbart. Sedan så har jag under denna graviditeten inte varit allt för på för att vilja tala om graviditeten, utan kan efter ett par konstaterande byta samtalsämne helt. Och nu är det 1 dag kvar till BF *brr***, känns väldigt knepigt att vara så nära mål-snöret.
sirivonessen, känner igen mig näst intill exakt i ditt inlägg
det är nästan så att man avundas de som blir gravida genom att gå på herrarnas toa, och sedan har en helt "underbar graviditet" och köper barnkläder redan v.8
sirivonessen: Åh vad spännande med RUL
Ego: Själv går jag på övertid, var beräknad till den 6 oktober... och väntan är så seeg, så seeeeeg. Har kommit på mig själv att jag blir gnälligare och gnälligare för var dag.
Nu när man är så nära "målet" så är man så rädd att ngt ska gå fel, precis i slutet, och det är det som skrämmer mig. Och nu när det drar ut på tiden så känns det inte kul alls
tack alla är på BF+8 och ingen liten som tittat ut än (gnäller av mig lite ) men jag har märkt att jag har blivit gnälligare och mer irriterad dessa dagar..
quatteriin: Åh vad spännande med RUL!! Det kommer att gå jättebra! Ni fick fina resultat på KUB och den lille/lilla skuttar runt i magen för fullt Kommer ni ta reda på vilket kön det blir?
Saftochbulle: Hoppas på ett stort för er nästa helg!!!
Bling1975: Åh vad glad jag blir när jag läser att du är i v.16!! Denna gången kommer det att gå vägen
Ego: är nu idag på BF+11.. blä säger jag bara.. haha.. det är verkligen psykiskt påfrestande
Frugan E: Jag tog Trombyl (blodförtunnande medel) och det för att öka cirkulationen i moderkakan och minskar risken för mikroblodproppar.
Sen så vet jag tyvärr inte hur det påverkar spottings? Men vi har nog många visa kvinnor i tråden som har koll på det
quatteriin: GRATTIS till ett lyckat RUL och vilken busen ni väntar, dölja sig så.. hehe..
Together: Vet tyvärr ej heller? Om du har möjlighet, så fråga läkaren!
ett EGO inlägg: Ska på överburenhetskontroll idag... är på v.42+0.. helvete.. det här är inte kul alls
en liten snabb uppdatering: fick en liten flicka den 22 oktober. men tyvärr var det en jobbig förlossning som slutades med kejsarsnitt. Fick en infektion och är fortfarande kvar på BB. Hoppas att jag får komma hem snart :)
Grattis mulan :)
Bettan hur går det för er?
Quatterin grattis till bra resultat snart är axel här :)
sirivonessen, nu kommer tiden gå snabbt :)
Ego: själv är vår lilla snart 7v, risen går snabbt :)