• BettanB

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Ny tråd
    Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m39502920.html
    Del 10. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m42548947.html
    Del 11. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
    Del 12. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47480735.html
    Del 13. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49518455.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m44144604.html
    Del 9. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49914032.html

Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m43259007.html

Här finns vi lyckliga som har blivit föräldrar till små mirakelbebisar:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m47309403.html

Sorg i BettanMansion.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 18:54
    De som äntligen fått sina små mirakel:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51437697.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-27 20:30
    Här kan du hitta "bibeln".
    www.bokus.com/b/0978507800.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
  • Franka
    Längtan efter liten skrev 2010-08-11 21:29:26 följande:
    Jag kommer faktiskt ta det jävligt lugnt med träning. Men sk ju till grekland 4 sept. Tror ni att det gör något om man går mycket där? Kommer vara o vecka 9-10 då iaf.
    Åk till Grekland och njut men pausa ofta och gå inte för fort!
  • BettanB

Längtan: Håller med. Åk och njut, men ta vara på dig och gör inte mer än vad som känns ok. Känns det bra att promenera så gör det, men behöver du vila så gör det. Jag är helt övertygad om att lite vanlig motion inte kan skada, så länge man lyssnar på sin kropp.

Sorg i BettanMansion.
  • Amatory
    BettanB skrev 2010-08-11 20:13:37 följande:
    GRATTIS, längtan. Härligt att höra.

Välkomna, Amatory och färnevik. Javisst är det helt sjukt att vi ändå är så många som drabbas. Rent procentuellt är det ju dock väldigt ovanligt med 3 eller fler missfall.

färnevik: Ja, progestron ökar bland annat risken för hypospadi hos små pojkar; rätt sjukt att de inte informerar om det. Dock går det att operera och ytterst få får varaktiga problem.

Amatory: Usch vilken obehaglig känsla. Har du fått några vul/ul under tiden? Skönt att iaf känna den lill*. Längtar tills jag kan göra det. Har redan hunnit bli orolig och det har inte ens gått en vecka sen sista ul:et.

Krus: Och jag som gjort tvärtom; tagit det lugnt annars, men denna gång tränat som vanligt. 

Lägger till er i adresslistan.
    Jo, denna grav kom till mitt under en utredning som visade "allt normalt" så vi har extra koll. Har varit på ett planerat VUL i v 9 och ett oplanerat UL pga blödning i v 10. Och allt såg finfint ut! Den sprattlade omkring som sjutton.

Ja visst är det konstigt att vi kan samlas så många om en sak som ska vara såååå ovanlig?
  • NinniNinna

Hej alla
    Jag har följt den här tråden lite i bakgrunden ett tag. Vissa av er känner jag från andra trådar och några är nya för mig. Tyvärr så platsar jag i tråden nu efter att ha fått mitt tredje ma i sommar. Just nu känner jag ingen större lust att ens försäka bli gravid igen, men en sak är iaf säker; vi ska definitivt genomgå den där utredningen som vi äntligen har rätt till efter tre ma och över tre år av kämpande för att få bli föräldrar. ...och sen så vet jag vilka krafter som sätter igång när kroppen går igång igen med äl osv.... snart sitter man väl där med ältestet igen Flört

Vi genomgick en privat utredning i våras där man tittade på blodets koaguleringsförmåga, ägg- och spermiekvalitet, sköldskörteln, min förmåga att ta upp näringsämnen osv. men inga fel hittades. Som jag har förstått det, så är det ungefär bara kromosomanalys, livmoderns form och immunförsvaret kvar... så vi får se om vi någonsin får något svar på varför vi inte kan få barn.

Nu har jag presenterat mig lite och jag hoppas att det går bra att jag håller till lite här under utredningen, som förhoppningsvis startar i höst/vinter.

• Syrling

Längtan: Så underbart roligt

Bettan: Jag har också någon konstig värk, men jag tror att att det är tarmrelaterat. Men jag ska ta upp det på måndag när jag ska på UL igen.

• Längtan efter liten

ja jag får ta det lite lugnare. behöver ju inte ha maraton på grklands gator direkt :)

blir nog mycket sol och glass.

Längtan efter liten är stor
  • mojutten

Hej NN, välkommen till tråden även om det som vanligt vore roligare att "träffas" under andra omständigheter.

Vilken lättnad Längtan. Hoppas att du får härliga dagar i Grekland.

Jag har tagit beslutet att om jag blir gravid igen så ska jag ta det väldigt lugnt till att börja med.  Även om jag älskar att vara aktiv och att träna så känns det som att jag verkligen vill göra allt jag kan och även om jag inte riktgt tror att det har varit orsaken till mina mf eller ens påskyndat dem så tror jag att det kommer att kännas psykiskt bra.

• Längtan efter liten
    mojutten skrev 2010-08-12 09:24:51 följande:
    Hej NN, välkommen till tråden även om det som vanligt vore roligare att "träffas" under andra omständigheter.

Vilken lättnad Längtan. Hoppas att du får härliga dagar i Grekland.

Jag har tagit beslutet att om jag blir gravid igen så ska jag ta det väldigt lugnt till att börja med.  Även om jag älskar att vara aktiv och att träna så känns det som att jag verkligen vill göra allt jag kan och även om jag inte riktgt tror att det har varit orsaken till mina mf eller ens påskyndat dem så tror jag att det kommer att kännas psykiskt bra.
    tack, ja jag ska verkligen försöka ha det skönt och bara koppla av.
    jag tänker likadant..
    jag tycker om att jobba och röra på mig massor. dock är jag inte någon träningsmänniska så. men jag har lagt ner allt ett litet tag tills jag känner att nu är det lugnt och nu kommer bebisen stanna.
  • BettanB

Hej och välkommen även hit NN. Det här är rätta tråden om man letar efter svar.

Syrling: Gör det, och berätta vad de sa. Kan du kolla ang det där en läkare i Hbg sa till mig: att man inte bör bli överburen? Om du kan ta reda på varför?

Sorg i BettanMansion.
  • Längtan efter liten
    BettanB skrev 2010-08-12 10:39:15 följande:
    Hej och välkommen även hit NN. Det här är rätta tråden om man letar efter svar.

Syrling: Gör det, och berätta vad de sa. Kan du kolla ang det där en läkare i Hbg sa till mig: att man inte bör bli överburen? Om du kan ta reda på varför?
    vad menar du med överburen alltså gå över tiden?
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14