• kaakis

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej Alla,
    Undrar om det är ok att hoppa in här....
    Jag och maken har försökt att få ett syskon till vår son, som är nu 11år. Vi började med syskonförsöket för ca 1 år snart (tiden går fort) efter sex månader gjorde vi en utredning som inte visade några fel, förutom att jag hade för hög sköldkörtelvärde.
    I maj blev jag spolad och månaden efter fick jag mitt efterlängtade +, samma dag har plussade fick jag bruna flytningar som slutade i MF 2 dagar senare.
    Blev jätteledsna, men någonstans kändes det som ..." ja...otur...det händer inte igen"....
    Månaden efter i Juli, blev vi JÄTTEförvånade att återigen plussa, dock även denna gång slutaded med samma visa.
    I början av Augusti, besökte jag min gyn som gav mig trombyl+progesteron mic, som jag genast började med.
    Den 23/8 plussade jag igen och inga flytningar i sikte....lyckan var total...dock var jag JÄTTEOROLIG då jag inte hade några symptom förutom att magen svällde upp.....
    I tisdags fick jag "mina" bruna flytningar tillbaka och återigen var MF ett faktum......Denna gång tror jag (eftersom jag inte fått något svar på vad som hände) att det blev en ofruktbar grav....

Många tankar snurrar runt i min stackars lilla hjärna, och jag tror följande....

1+2 grav, inget fel med  embryot då jag hade alla gravid symptom....tror att det var avsaknad av tromby + progesteron
    3 grav.....med progesteron + trombyl.....= Jag är helt övertygad att min lilla kropp inte orkade med så täta graviditeter 

Är jättefrusterade nu och dessutom har jag lyckas träffä 2 hemska läkare under loppet av 2 dagar.....

Jag vill inte ge upp!!!!

kaakis

• kaakis
    mojutten skrev 2010-09-09 12:03:36 följande:
    Välkommen Kaakis, vi känner ju varandra sen tidigare. Lessen att vi måste träffas i den här tråden.
    Tack! och jag håller med....men vi får inte ge upp....
  • kaakis

Tack alla!
    Nu, är jag på jakt efter en ny läkare för ev. utredning för missfallen...någon som kan rekommendera någon i Sthlms området?

• kaakis

Frux...jag är också ny här men jag vill bara flagga för Dr. Edlund på oxkbackskliniken han är inte bra! är nochalant, lyssnar inte och kan vara elak

• kaakis
    Bling1975 skrev 2010-09-10 10:05:01 följande:
    Kaakis - Anette Sjösten på Viktoria är ok. Hon tar ganska många prover och skriver ut fragmin så det är en bra start. Men jag har inte hittat någon direkt superengagerad läkare i Sthlm.
    Tack Bling! skall kolla upp det..
  • kaakis

Hej Alla,
    Har någon något erfarenhet av Fr. Jusip Kulas?
    Och vad är ASA?

• kaakis
    BettanB skrev 2010-09-12 13:48:17 följande:
    Ingen erfarenhet av Fr. Jusip Kulas. Vem/vad är det?
    ASA är acetylsalicylsyra (trombyl, albyl etc) som verkar blodförtunnande och förebygger/minskar risken för proppar.
    öhh... menade Dr Jusip Kulas i Sthlm.......hörde att han skulle vara bra..
    Förhoppningsvis kommer jag och min man förståssSkrattande...att genomgå en missfallsutredning...

Någon annan som har genomgått detta??vad brukar man hitta?
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-13 12:02:14 följande:
    Ah. Nej, honom har jag aldrig hört talas om.

Tror att de flesta av oss har genomgått mfutredning; i de allra flesta fall hittar man inget (eftersom sjukvården i Sverige inte lägger särskilt mycket krut på dem här typen av problem och därmed inte tar tillräckligt med prover). Alltså inte sagt att inget är "fel"; svenska läkare är bara för inkompetenta och ointresserade för att hitta något. *bitter*
    Hej Bettan,
    Härligt att höra att det är någon annan som är BITTER........Skrikandes, jag befinner mig nu också i det stadiet.
    Kändes att "min" läkare tappade intresset för mig när jag började att få mina missfall, + det andra så kallade läkare kunde säkert inte mer och därav tyckte han att de hade gjort allt....SUCK!
    Fasiken skall man vända sig utomlands?? och vad kostar inte det ......
    Känns bara så hopplöst just nu....
  • kaakis
    BettanB skrev 2010-09-13 20:45:46 följande:
    nybliven fru: Underbar inställning tom. Fram för fler såna läkare (har kanppt träffat några såna sen jag hamnade i den här cirkusen). Förutom dr LM då, som är vår husgud.
    Håller med! än så länge har det blivit en massa nitlotter........men som Irma97 skrev..f.o.m nu skall jag bli lika envis som 1000 åsnorFlört
  • kaakis
    nybliven fru skrev 2010-09-14 08:33:23 följande:
    Hur var det med sköldkörteln? Ska man vara under 2.0? Ligger på 2,4 nu vilket enligt vanliga mått är bra.

Och envis till tusen ska jag också bli.
    2,4 när jag började den här resan. Läkaren skrev ut Levaxin eftersom hon tyckte att jag skulle ligga under 2,0 ifall om jag ville bli med barn sade hon.
    Sen för en vecka sedan när jag träffade låtsas läkaren så sade han att 2,4  var ok.......
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14