Inlägg från: Daniela01 |Visa alla inlägg
  • Daniela01

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

jag hoppar in här i denna tråden. Har haft 2mf och 1ma. Nu har oturen kommit till att vi måste göra abort på fostret (v.18) då de har hittat omfattande fosterskador som gör att fostret inte kommer att leva länge till i magen. Tyvärr måste jag föda ut fostret, och det är jag väldigt nervös och rädd inför (har inga barn sedan innan). Har någon annan i denna tråden gjort det som kan dela med sig om lite erfarenhet, så att jag inte behöver vara allt för rädd nervös.

• Daniela01

hej tjejer! jag känner att det är en tråd med mycket hopp och framåtanda :) Passar mig perfekt :)
    Vi gjorde en utredning som visade att allt var bra, det som hände nu, var ngt som sker av slumpen o kunde hända vem som hellst, fast det inträffar ytterst sällan. Men det känns väldigt jobbigt, men man får se positivt och tänka att det går bättre nästa gång.

Ni har säker koll på det mesta. Men min vän hon har nu progesteron (vaginala) som hon ska ta fram till v.12 (även hon har haft upprepade missfall, men utredningstesterna visar på att allt är ok). Men nu går hon till en jättebra gyn.läkare som berättade att ibland så kan man få upprepade missfall för att kroppen inte tillverkar rätt mängd hormoner i början och det är där man tar progresteronet, fram tills när moderkakan tar över ung vid v.12.

Sedan så var det ngn hostmedicin som man skulle ta (både mannen och kvinnan) och man skulle ta den fram till ägglossningen för då fäste ägget bättre i livmodern. Det kommer jag nog testa nästa gång, för jag har läst här på fl att det är många som har testat det och att det funkar bra :)

• Daniela01
    Amatory skrev 2010-08-31 11:57:00 följande:

Ville bara komma in och berätta en sak. Vi var på RUL förra veckan och det var en frisk bebis, ville däremot inte visa oss vad den var för något.

Men så var vi hos läkaren på spec.mödravården igår (iom trombylbehandlingen) och han gjorde UL för att se moderkakan och då var jag lite fräck och frågade om han kunde se något och han såg..

Vi ska få en lite flicka.. Höll på att börja gråta. Kändes så verkligt äntligen!

Ett stort stort grattis!!!! Vilken underbar nyhet!!!!! Glad 
  • Daniela01

Bettan B: När skall man börja med ASA (trombyl etc), innohep/fragmin, progesteron och/eller kortison? Jag går hos en gyn.läkare och hon skrev ut progesteron vid förra graviditeten (som tyvärr avslutades i v.18), kan hon skriva ut det andra oxå? 

Niini: Jättetråkigt att förhållandet har tagit slut Rynkar på näsan Hur mår du?

NinniNinna: Jag läste om din fråga om progresteron till Ego. Min gyn.läkare skrev ut progresteron efter 2mf och 1ma. Jag hade då aldrig gått till henne tidigare, och hon sa att det är mkt möjligt att det beror på det. I kroatien (som min släkt kommer ifrån) är det väldigt vanligt att man skriver ut progresteron, gärna en tid innan grav. oxå. Gyn.läkaren som jag nu går till är inte svensk (iran) och även där brukar de skriva ut progresteron vid graviditet (berättade hon).

Bling1975: Vem vet, det kanske blir plus imon? hoppas hoppas

• Daniela01

Niini: Ibland kan det kännas tufft när det är mkt på en gång. Men du verkar vara en stark tjej!

• Daniela01

Bling1975: det var tråkigt Rynkar på näsan nu har jag inte följt tråden så länge, men går du hos en speciellist där du får progesteron och kortison? Hur funkar behandlingen? Kram

• Daniela01

Mojutten: Hur funkar ASA och fragmin?

• Daniela01

Jazzy: Ett stort Grattis till bäbizen Baby Glad

• Daniela01

BettanB: Jättebra !!! Glad Massa grattis kramar

• Daniela01

kanske en dum fråga, men hur funkar ASA? Vad är det? Hur länge tar man det?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14