Inlägg från: MammaSusan81 |Visa alla inlägg
  • MammaSusan81

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

Hej på er alla i tråden, vet inte om någon minns mig, men jag har varit med till & från i några år.

Hoppas på att ni som har koll på läget kan hjälpa mig lite =).
    Jag hade nyligen mitt 8.nde mf denna gång väldigt tidigt ungefär när jag skulle ha mens. Den gången var första gången jag testade ta albyl minor, eftersom jag ändå ska få ut fragmin vid plus enligt KK, vilket jag inte har fått de 5ggr jag har ringt dit utan de vill jag ska vänta till v.10, men jag kommer bara som längst till vecka 8, mestadels vecka 6.
    Jag har gjort en mf-utredning i Falun på KK & de hittade inga fel, skulle ha gjort en till utredning i början av 2009 men vi valde adoption ist & fick lillebror i sept-09.

Undrar om någon vet vart jag kan vända mig i Dalarna (helst Falun/Borlänge) för att få prednisolon utskrivet, vad ska jag säga & hur mkt ska det vara (om det finns olika), ska jag be om trombyl då med eller räcker det med albyl?
    Har fått proggisar vid våra IVF, ska jag be om de med tror ni?
    Är det någon idé att prata med min bm här där jag bor eller hur ska jag göra?

Har säkert glömt något nu, men det var ju en hel del iaf.

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • MammaSusan81

En knasig fråga kanske, kan man få ut sin journal från KK på mf-utredningen, tänkte om man kan bergipa något själv av värden etc för att se så det verkligen är som det ska som de säger?

• MammaSusan81

Bettan: Jag är inte medlem på SIS vet ej vad det är googlade & hittade inget jag tyckte det kunde vara. Ja Tack snälla hjälp mig gärna =).

Då ska jag ringa KK imorgon, hoppas på att det inte är semester stängt.....

• MammaSusan81
    BettanB skrev 2010-07-26 16:52:16 följande:
    MtA: Nej, det är en hemlig grupp, så man hitter oss inte via google. Bara via vänner i samma situation.
    ok Har mailat nu iaf  =) Tack!
  • MammaSusan81
    Sparken skrev 2010-07-27 08:42:10 följande:
    MtA: jag har har varit i Falun och utan att ens gjort utredning så skrev U W på IVFen i Falun (jag har integjort IVF men fick hjälp av honom i allafall)ut både fragmin och trombyl och rekommenderade mig att ta det från mensen slutat i föregående cykel. Vet inget om perdnisolon. Lycka till
    Låter ju lovande för min del isf, konstigt att de inte har skrivit ut de åt mig tidigare då =(.

Har pratat med KK nu i Falun & jag ska visst vända mig till gyn i Borlänge, jag är redan uppsatt där på väntelista & kanske har tid i oktober =(, det är ju evigheter dit ju, glömde såklart också be om journalen.

Är det långa väntetider på gyn hos er andra också?
    Kikat lite snabbt på privatkliniker ett läkarbesök kostar 700kr, tycker det var lite väl dyrt, å andra sidan vill de skriva ut mediciner är det ju såklart värt det.

Ni som fått prednisolon utskrivet vilken läkare & vart har ni träffat den? Jag borde väl kunna kontakta vilken läkare som helst i landet eller måste man tillhöra det landstinget?
  • MammaSusan81

Sparken: Ok ska luska lite med svärmor som jobbat på gyn i många år förut hon vet säkert vem det är =). Om jag förstod dig rätt nu åt du alltså trombyl hela tiden? Inget uppehåll mellan mens osv? Hur starka är trombyl i förhållande till albyl minor 1/4- ½ tabl?

• MammaSusan81

sparken: ok, då ska jag starta med albylen idag har äl idag eller imorgon tror jag

• MammaSusan81

Frågar er som är experter ....eventuellt är jag gravid nu igen, men jag har fortfarande ca 1v kvar till bim, skulle jag kunna ta mer än 1/4dels albyl minor per dag antingen till + eller till mens? Hur mycket mer vågar jag isf ta 1 hel tablett? Jag ska ju få fragmin har dem sagt på KK vid plus, minns inte hur mkt dem är på?

Är det bara att sluta med albylen vid mens elle rska man trappa ned?

• MammaSusan81

Bettan: Men hur delar jag en tablett i 3 delar? Har en tablett delare jag delar med

• MammaSusan81
    BettanB skrev 2010-08-06 20:16:42 följande:
    Jag kör med rakblad.
    Huu det låter läskigt, utökar isf till 1/2 & fortsätter med det till jag får ut fragmin om jag kommer så långt vill säga & frågar då om jag kan få trombyl också ist för albylen. Tack för hjälpen =)
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14