Utredning efter upprepade missfall osv... Del14
Franka: Grattis! Vilken överraskning med två!
Odd: Grattis till dig också! Vi skippade sex helt under graviditeten.
Franka: Grattis! Vilken överraskning med två!
Odd: Grattis till dig också! Vi skippade sex helt under graviditeten.
Tänkte bara kika in och önska er alla en glad sommar.
Jag skriver inte så mycket längre men tittar in ibland för att se hur det går för er. Håller tummarna för er alla! Kramar
Bettan: Grattis till vul:et! Min första tanke nu var att skicka länkar med info om storlek osv men sen kom jag på att det nog inte var en så bra idé. Sen såg jag ickas inlägg och kan bara instämma, precis så var det för mig också. Gjorde ju en massa vul och ibland var det ett par dagar för litet, ibland några dagar för stort och ibland stämde det. Sen kom han på bf. Det är ju skitvårt att mäta så smått med vul, det handlar om millimeter och en jäkligt suddig bild. Jag tyckte för övrigt att oron blev mindre och mindre för varje vecka och väldigt mycket mindre efter förlossningen.
Grattis Irma! Och Bettan!
Bettan: Härligt att du redan har kommit så långt!
Ang. att gå över tiden så var det inget man ens nämde för mig. Så fort jag passerat den värsta risken för mf (vecka 12 kanske) betraktades jag som en helt "normal" gravid. Alltså inga extra kontroller eller andra åtgärder. Nu gick jag ju inte över tiden alls, men min bm pratade ändå om vad som skulle hända om jag gjorde det vilket var det samma som för alla andra.
Ang. blödningar så fick jag strikt ordination från läkaren att ta det lugnt när jag hade småblödningar tidigt i graviditeten (som sedan resulterade i min son). På sin höjd lugna promenader men inte "springa på stan" som hon uttryckte det (det var kring jul så det blev inga julklappar inhandlade). Vid mina mf hade jag tränat, haft sex och levt som vanligt. Men fjärde gången, efter att vi sett hjärtslag, sa läkaren alltså att "nu ska vi satsa på det här". Jag blev även sjukskriven i några veckor. Och det gick ju vägen.
Men jag tror att det viktigaste är att man känner sig lugn själv med hur man gör.
Längtan: Åh, grattis! Finns ingen underbarare känsla. Nu är det äntligen din tur!
Längtan: Skönt med Grekland! Om du inte har pågående blödningar är det säkert ingen fara.
Längtan: Det är så j-a jobbigt med blödningar och färrgade flytningar! Jag hade också det varje dag tills vecka 9, sen igen i v 15 och 27 och 32... Var på akuten eller hos gyn flera gånger. Man blir ju så sjukt orolig. Dessutom var det precis likadana blödningar som vid mina mf. Och man kunde aldrig säga vad det kom ifrån. Men huvudsaken är att bebben mår bra - det ska gå vägen det här! Kram
jag har pratat med min gyn nyss och hon sjukskrev mig nu...
Ska inte anstränga mig och bara ligga på soffan och gotta mig.
Hon sa att jag skulle få göra ul var 10 dag, och hon ska även kolla livmodertappen för att se om det kanske finns någon infektion i den som gör att jag blöder. Sen när jag sa att jag skulle till Grekland blev hon lite "oj då" men vi ska kolla på hur allt ser ut innan dess så får vi se hur det blir med resan. det var inget som var farligt på något sätt utan mest jobbigt om det skulle ske där och man inte förstår sig på språket ordentligt och om man var tvungen att skrapas eller liknande. Men ska iaf på vul nu på måndag och sen tisdagen den 31. Ser allt bra ut så åker vi till Grekland som planerat och försökaer att njuta...
Hoppas innerligt att allt ser bra ut på måndag. Ge mig tur..
Jag pratade med henne om hur jag mådde, och hon förstog mig, men sa att det kommer kännas bättre ju längre jag går. Jag får försöka lita på det.