Inlägg från: lilla snöflingan |Visa alla inlägg
  • lilla snöflingan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del14

En liten fråga: Om man ska söka hjälp för upprepade missfall, måste alla missfall vara "dokumenterade" då, alltså typ i ens journal? Jag tror att jag har ett pågående missfall nu (mitt andra i sådana fall) men jag är bara i vecka 5-6 så det känns "onödigt" att åka in. Känns som att de ändå inte kommer se någonting?

• lilla snöflingan

Misstänker att jag fått mitt tredje missfall, på 6 månader Jag bor i Luleå, någon som kan rekommendera någon bra läkare eller någon man ska vända sig till här eller i närheten? Jag har ju förstått att kvalitéten på missfallsutredningar beror mycket på vilken läkare man får, tyvärr.

• lilla snöflingan
    mojutten skrev 2010-08-06 12:18:43 följande:
    Beklagar lilla snöflinga, har tyvärr ingen läkare att rekommendera, bor i Malmö men kommer från Piteå. Jag hoppas att någon annan kan vara mer till hjälp, annars så försök att skriva upp prover som andra har fått ta innan du träffar läkaren så att du är lite beredd och har lite kött på benen.

Fast mest av allt hoppas jag att du har fel och att knytte bor kvar.
    Ja, jag får göra det om jag inte får några tips.

Jag hoppas också att plutten bor kvar Jag blödde ganska kraftigt en stund igårkväll, men nu verkar det ha avstannat, kommer bara lite brunt när jag torkar mig, så nu vet jag inte alls längre. Någon som varit med om liknande? Men det känns ändå som att det blir missfall tillslut, denna gången också. Vi får se.... Gyn hade inga rådgivningstider idag, så det får bli på måndag i sådana fall... vänta och se....
  • lilla snöflingan
    Syrling skrev 2010-08-06 14:58:21 följande:
    Lilla snöflinga: Jag blödde så den här graviditeten. Började blöda rött blod, gjorde det några timmar, sen kom det brunt blod. Ringde gyn som tyckte jag skulle komma in. Alla mina tidigare missfall har börjat så så jag trodde verkligen att det var kört men vi fick se en räka med hjärtslag, det var i vecka 6+5. Sen dess har det inte kommit mer blod (11+5 nu).
    Håller tummarna!!!
    Åååh, tack, vad skönt det var att höra
    Mrs Sara skrev 2010-08-06 15:38:58 följande:
    lilla snöflinga: Jag hoppas att det inte är ett till mf du har fått, utan att det är en ofarlig blödning. Jag bor också i Luleå och har gjort min mf utredning på Hermelinen. Både Dr I.A och Dr A.M är jätte bra. Jag vet inte om de gör mf utredningar egentligen där men jag fick göra där då jag har gått där medans jag har gjort ivf försök.
    Jag läste på deras hemsida häromdagen att de gör missfallsutredningar faktiskt. Vad bra, då kanske man ska vända sig dit om det blir så (hoppas inte!). Har inte kommit något mer blod, bara lite brunt och jag har fortfarande mina symptom kvar

Tack för all hjälp och stöd!
  • lilla snöflingan

Tack! Tyvärr har läget förändrats igen. Ikväll kom det en fors av blod tillsammans med en ganska stor svart klump Så länge fick man vara glad... Jag har inte helt gett upp hoppet än, även om klumpar inte bådar gott, vi får se hur det utvecklar sig. Funderar på om det kan vara den mörkare fläck som syntes under fostret på vul som kom ut nu, läkaren sa att det var därifrån det blödde... Ett embryo är väl inte svart?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del14