• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

IdaVi - Min Ida passade på att bli blöjfri på jullovet, det gick så bra så, trots tvärnej före dess. Men då ville hon plötsligt själv, och då gick det direkt.

• asap

Älgen - Nepp. Det har vi aldrig gjort. Ida klarar sig utan att kissa på natten, hon går på toa innan hon lägger sig och sedan när hon vaknat på morgonen. Gustav behöver nästan alltid kissa någon gång under natten, men vaknar själv när det är dags. Om han sover väldigt länge på morgonen kan det hända en olycka då, även om han varit uppe på natten, så det är väl på morgonen vi skulle "sovkissa" honom i så fall.

• asap

Galia - Helt rätt, då är jag med! Det kan nog mycket väl vara samma familj, det borde inte krylla av familjer med den konstellationen samtidigt i en stad som Uppsala.

• asap

Firren - Hejhej, det låter precis sådär som det väl är i de flesta barnfamiljer, och det låter som att du är jättebra på att gilla läget och inte fokusera på de jobbiga bitarna! Bra!
    Så vettigt tänkt med dopet, en mysig dag för alla inblandade istället för att någon stressar sönder sig i köket.

Nu har det börjat dåligt för er del med två förkylningar på fyra månader, men jag kan slänga in en förhoppning om att killar är sjukare än tjejer. Säkert inte alls sant, men i vår familj är G solklart ledande i antal sjukor. Han har fler totalt än Ida, trots att hon har två års försprång, och hade garanterat varit sjuk massor av gånger redan (tom legat inne på sjukhus) när han var så gammal som Elsa är nu.

• asap

Galia - Nja, visst är de väl ändå av ett klenare släkte, di där karlarna?

• asap

Pysslig - Det är ju det man hoppas, att de har gjort sin andel redan innan de börjar fsk. Här är det snorigt igen: Elsa rinner det om rejält, Gustav låter snuvig utan att det syns något och själv har jag en hals som känns som om den är inredd med en yllesocka eller något (tjockt, alltså ).
    Vi håller andan för att det inte blir värre, i helgen har vi bokat in att min syster med familj ska komma hit och grilla ( !), vilket vi försökt få till sedan juli. Inte lätt att få två familjers scheman att synka..... Men nu har vi äntligen hittat en helg som passar, måtte inte sjukdomar ställa till det.

• asap

Vi tar nästintill aldrig tempen på barnen, nöjer oss med att konstatera att de har feber utan att egentligen bry oss om siffrorna på den.
    Men vi har en rumptermometer som vi använt på G när han var liten och väldigt sjuk och vi ville följa kurvan och se om Alvedon/Ipren lyckades ta ner febern eller ej. Har nog använt termometern någon gång på E också, men det är högst 2ggr.
    Vet inte hur vi skulle göra om vi ville tempa storbarnen, eller oss vuxna, kanske ska man köpa någon termometer till det. Hmm, ska fundera om det finns något behov eg.

• asap

Tack Pysslig! Nu slängde jag det dåliga samvetet över axeln och sitter kvar vid datorn en stund medan E sover.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8