30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela - Sheisse, här har barnen hunnit bli 23 resp. 34 månader innan nytt syskon äntrat banan. Nä, det är inte konstigt att ni är lite slitna.
Ela - Sheisse, här har barnen hunnit bli 23 resp. 34 månader innan nytt syskon äntrat banan. Nä, det är inte konstigt att ni är lite slitna.
Chiqita - Vad roligt! Grattis! Men du, 100.000 mer...? Får jag anta att man i Norge inte pratar månadslön som här när man pratar lön på nya jobbet?
Eshack - Hej! Kul att se dig igen.
Zenobia - Grattis till ettåringen!
Ja, var tar tiden vägen? Jag har min gamla telefon kvar och använder som väckarklocka bredvid sängen. Igår när jag skulle ställa alarmet tryckte jag fel och hamnade bland gamla kort jag tagit med telefonen och som jag hade glömt bort. Hittade några kort på när Elsa var helt ny och låg som en liten limpa än här, än där, ibland i famnen på något stort syskon. Jag började gråta, kan inte fatta att hon blivit så stor så snabbt. Jag är så nöjd med mina tre barn, har ingen önskan om fler, men jag har jättesvårt att acceptera att jag inte kommer vara någon bebismorsa igen, har ju varit det rätt mycket de senaste sex åren.
Jag visste väl att ni skulle förstå mig!
Jo, jag har också verkligen passat på att njuta av E eftersom jag är säker på att det är sista bebisen för mig. Men ändå slog det mig med full kraft när jag såg bilderna av henne någon månad gammal hur himla liten hon var, och hur vansinnigt fort det har gått! Visst finns det en massa saker som är mysiga med större barn, och jag är som sagt helt nöjd såhär. Men känner ändå hur det suger till när jag ser gravidmagar eller nyfödda bebisar. Räknar med att det lär fortsätta så ett bra tag till...
Ida har aldrig behövt kissa på nätterna heller, och hon slutade med nattblöjan samtidigt som dagblöjan. Gustav däremot är uppe varje natt och går på toa, och det går inte att räkna hur många gånger han kissat i sängen. Rätt många gånger har han gjort det i vår säng också, vi har sagt att vi nog får bränna vår bäddmadrass och köpa en ny när vi kan blåsa faran över, den känns inte så fräsch längre...
Elsis - han sover aldrig hela natten hos oss, utan kommer dit efter att han vaknat och varit på toa, oftast någon gång mellan 01 och 03 på natten. Men ibland skulle han uppenbarligen behöva gå flera gånger på en och samma natt, men det är svårt att komma på att påminna honom när man själv ligger och sover.
Härligt Chiqita! Plötsligt händer det!
Så stod det förresten i en födelseannons i tidningen härom dagen: "Plötsligt händer det! Trean var en triss! Välkomna, Xs och Ys småsyskon" Och så en bild på trillingar.. Vi såg annonsen och tänkte på hur nöjda vi är att Elsa bara var en, och inte tre!
Kasperina - Då får man ligga i! Eller, det är väl det man har gjort.
Jag jobbar med en 6barnspappa, tvillingar tre gånger. Mamman hade dessutom ett tvillingpar från innan, så åtta barn i familjen. Fast nu är de skilda, pappan verkar inte träffa barnen så ofta vad det låter som.
Hannapanna - Ja, precis, hon släpper alltid dubbla ägg.
Kasperina - Vilket sammanträffande! Det blir härligt när tjejerna är tonåringar och ockuperar dusch och speglar.