• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia: Vet inte vad som är rätt och fel. Men jag har hört att 2-äggs ärvs från både far och mor, men det kan ju vara fel. Men jag blir ju inte gravid oavsett så vad spelar det för roll
    Förstår dig till fullo! Inte lätt att hitta motivationen, speciellt inte när man är i din situation. Snart semester och snart bebis!
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Och jag verkar inte släppa några ägg. Eller också duger de inte till makens simmare. Giriga jäklar det där!

• IdaVi
    Ela: Jippie! Ska bli otroligt skönt!! 3 veckor semester, 3 veckor föräldraledigt! Lyyyyyx!

Näpp, nu måste jag logga ur. Ska bjuda kollegorna på kladdkaka, jordgubbar och vispgrädde! Tungan ute

Ha det gött så länge!
  • IdaVi

Jättegrattis till lillebror Sarrakah! Hoppas allt är bra med er! Kram!

Konstigt nog glömmer man hur mycket man har kämpat för att få två fina barn. Vi diskuterade det häromdagen här hemma. Alla undersökningar, spolning av äggledare som gav mig jättehög feber och magkramper, hormonstimulerande tabletter, sprutor, äggplock, FET, ET, misslyckanden osv osv... Och nu sitter man här hemma, helt genomkörd efter dag 4 med sjuk son och en något obstinat blivande 4-åring. Hur underbart fint och mysigt som helst. Och hur jobbigt som helst!

Intressant att läsa om könsfördelningar och annat! Och väldigt intressant dokumentär igår om stora penisar! En man vars penis var både längre och GRÖVRE än hans underarm... Som att föda ett barn. Iaf nästan!

Och apropå kroppar... Tyvärr får kroppen en helt annan form än tidigare. Jag har gått från B/C-kupa till -A (A är för stort)!! Höfterna däremot är bredare och jag kan inte knäppa mina gamla jeans/byxor. Så - mindre upptill och större nertill. Men det är helt ok, jag klagar inte (bara liiiite)

Nu är det snart dags för lite fotboll. Forza Italia!

Ha en bra kväll allihopa!  

• IdaVi

Hehehe.... Det var ingen "sån" kanal. Det var typ kanal 11 eller 7 eller något sånt. Var ju bara tvungen att kolla!

• IdaVi
    chiqita: Hihi, vilken gullig kommentar!

Sarahkka: Vad fin han är! Och du, kroppen kommer nog hitta sina ursprungsställen så småningom! 

Ego: Såååå trött! Ville har ju varit dålig sen i torsdags förra veckan. Nu är han feberfri, men sååå klängig och hängig. Har iaf fått i honom liiite mat igår. Han är vaken flera timmar om natten så det var ingen kul början på semestern. Känner mig helt urlakad!

Men nu ska jag väcka honom och vi ska gå ner till badstranden. Måste ju leva lite också!

Ha en skön dag i solen!        
  • IdaVi

Hej allihopa!

Här kommer ett livstecken från mig Hoppas alla mår bra och har haft en skööön sommar!

Hinner inte läsa ifatt, men skickar en kram till Kasperina här också. Ta det lugnt nu så lillasyster får jäsa fint i magen

Resande: Vad härligt att lillebror börjat knalla omkring! Nu dröjer det inte länge förrän han jagar sin storebror!

Och apropå trotsiga, gnälliga, arga, glada och "omväxlande" barn så har vi också en sån hemma. Och hon blir snart 4. Hinner väl inte andas ut innan lilla tonåren drar igång och då är Ville inne i 3-årstrotsen. Puh!!

Ego: Började jobba i tisdags. Kör 80% fortfarande, men ledig en dag i veckan istället för kortare arbetsdagar. Känns mer kvalitativt att ha en hel dag med barnen (bortsett från alla utbrott ). Känns lite jobbigt att semestern är över, men nu får man blicka framåt istället. Hösten har ju sin charm den också och det är fortfarande varmt och soligt ute.
    Ska till ortopeden idag med ett knä som smärtat hela sommaren. Får se om jag får någon diagnos eller om det bara är vila som gäller

Kram och vink till alla!

• IdaVi

Var "bara" ett hopparknä så ingen operation av knät behövs. "Bara" rehab. Tjoflöjt! Känns ju jättebra när man har så mycket tid över!

• IdaVi
    Billabong: Det är senan bakom knäskålen som inte mår så bra och som får ta för mycket belastning. Har man otur kan det gå av. Aj!

Vad duktiga ni är med så många barn. Själv vågar jag inte ens åka till Kolmårdens djurpark med våra två utan att ha med mig någon. Igår fick det bli mamma Ville springer åt ett håll och Ida åt ett annat. Ida kan jag iofs lite mer på, men Ville klättrar upp på staketen till djuren så man tror han ska ramla ner

Och kram till alla som kämpar med tandsprickning och kolik. Inget kul alls!

Ego: Idag rann bägaren över så jag fick ringa BVC och be om råd med Ville. De senaste veckorna har han sovit så dåligt och varit vaken flera gånger. I natt vaknade han innan vi hann somna och somnade inte förrän 02.30. 05.45 var tanken att jag skulle gå upp men det pallade jag inte med. Han grät och var så ledsen, hade ont någonstans. Kliar på kroppen, tog sig för öronen och var otröstlig. Så har det varit till och från länge nu. Somnade om efter lite smärtstillande och var sååå trött imorse. Stackarn! Vet inte om det är någon matallergi, öronen, tänder eller vad det är. Men blir det inte bättre i natt så blir det VC imorgon för att utesluta öroninflammation.
    I lördags reagerade han dessutom ganska kraftigt på getingstick. Tummen blev nästan dubbelt så stor och det blev rödflammigt upp till armbågen på 1 minut. Tur att det inte var i munnen/ansiktet...

Sorry för egoinlägg. Känner mig lite ego för tillfället
  • IdaVi

Tjohooo! Idag har vi sovit hela natten! Underbart! Känner mig gladare och piggare och förhoppningsvis bättre som mamma!

asap: Det var första gången vad vi vet om. Han blev stucken av en humla tidigare i somras, men fick ingen reaktion av det då.

Pysslig: 1177 sa bara att vi skulle ringa 112 om han blir stucken i ansiktet. Känns ju tryggt!!??
    Stackars E! Våra barn har aldrig varit några öronbarn *knock on wood* däremot har de fått mer infektioner i hals och luftrör. Men som sagt, i natt har han sovit! Hoppas E mår bättre snart också!

Billabong: Har inte träffat sjukgymnasten ännu, men det lär nog bli något sådant. Operation är inte aktuellt, iaf inte så länge senan är hel. Sen kan man tejpa knät när man ska träna

Nu är det kaffe på jobbet! Kaffe

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8