30+ som väntar/har fått syskon, del 8
asap: Hahaha! Det vore något det!! Jag får nog göra en bröstförstoring först!cilla: Nämen?! Hur kom det sig? Jag hinner knappt läsa tidningen så jag vet inte om jag såg dig utan att veta om det?!
Hemma igen efter några underbara dagar i Paris. Vi har gått, och gått och gått, och ätit och ätit och ätit och druckit vin och druckit vin.... Och varit kulturella och pratat ostört och bara varit. Underbart!
Sen blev det direkt hem till VAB (eller JAB, försöker jobba lite) för Ville snorar och hostar massor. Hoppas inte han smittar Ida nu inför operationen på torsdag
Själv är jag så allergisk så jag nästan blir tokig. Funderar skarpt på det här med vaccinering. Någon som har någon erfarenhet av det?
Får kika in senare igen. Måste jobba lite medan Ville sover. Ha en jättebra Valborg allihopa!
Usch, träning - ett återkommande dåligt samvete... Men snart... Ska bara.... Bli kvitt pollenallergin. Skönt att ha något att skylla på.
Firren: Härligt att det löst sig så bra med fsk till D!!
Har en fråga om VAB. Jag är hemma och VABBAR med Ville idag. Tror inte han kommer kunna gå till fsk imorgon heller. Men imorgon ska ju Ida opereras så då ska maken VABBA. Kan vi göra det samtidigt? Det får man egentligen inte va? Ska förmodligen lämna bort V för att han är för snorig och hostig för fsk imorgon, men båda vill vara med på operationen...
Sen undrar jag om det räcker med en anmälan även om vi delar på VAB? Med Ida kommer vi ju dela på det eftersom hon ska vara hemma en hel vecka från fsk...
Nu står lilleman och drar i min morgonrock... Får kika in senare igen.
Så trööött.... Har varit hemma med sjuk son tidigare i veckan (feberfri först idag) och så operarades ju I igår. Tog bort halsmandlar och näspolypen skrapades bort. Var på sjukhuset från 07.30-17.00. Ansträngande på alla sätt, mest mentalt. Hörde Ida vrålskrika efter operationen men fick inte vara med på uppvaket. Bara en förälder. 2,5 timme efter operationen fick jag träffa henne. Sen var det några timmar på ÖNH då hon bara sov och sov och vägrade dricka. Till slut fick vi i henne tillräckligt för att bli utskrivna iaf. Men allt gick bra, och det är så konstigt att hennes röst är annorlunda. Inte alls lika grötig och nasal! Hoppas hennes aptit blir bättre snart också!
Så summa summarum: har haft två väldigt krävande barn sista tiden och känner mig helt slut mentalt och kroppsligt... Parisresan känns plötsligt som en evighet sedan.
asap: Säg till när du hittar introduktionsboken. Skulle behöva en jag med!
barba: Härligt med nedräkning nu!
Nu hoppas vi på en tidig kväll för barnen så jag kan slockna i soffan idag igen.
Vink vink till alla andra.