30+ som väntar/har fått syskon, del 8
zenobia - Som Hannapanna skriver så har lekrummet på båten AlfonsÅberg-tema. Är det inte väder för att bada i havet så har de ett jättefint badhus i stan.
zenobia - Som Hannapanna skriver så har lekrummet på båten AlfonsÅberg-tema. Är det inte väder för att bada i havet så har de ett jättefint badhus i stan.
Barba - Min rumpa låter inte någon tveka över om den har försvunnit eller ej, den är kvar och därmed basta!
Intressant att läsa om könsfördelningar och annat! Och väldigt intressant dokumentär igår om stora penisar! En man vars penis var både längre och GRÖVRE än hans underarm... Som att föda ett barn. Iaf nästan!
Sarahkka - Åh, han är verkligen tjusfin, som chiqitas A skulle ha sagt!
Zazz - Det låter bara lite jobbigt...
Pysslig och Elsis - Min E går längs möblerna och skjuter stolar framför sig så att hon kommer dit hon vill. Hon står utan stöd, men hon går ingenting ännu. Fast hon är ju inte 13 månader än, storasyskonen har varit runt 15 månader innan de gått "obehindrat".
Zenobia - Skönt att ni hade det bra, trots regn. Vi har också varit en sväng till Åland, kom hem igår. Inget badande för oss heller, men vi besökte ett nytt lekland i Eckerö som barnen tyckte var kul.
Zenobia - Just den. Det är egentligen en inomhus-fotbollsplan, så de hade ställt upp ett gäng hopp/lek/klätter-grejer på konstgräset. Vi tyckte också det var en massa bilar där, men det var så stort invändigt att det inte kändes som så mycket folk där.
Lilla holmen är ju fint! Hittade ni till lekparken med piratskeppet också? Där brukar vi ha roligt.
Grattis Galia!!
Chiqita - Söt Hugo!
Pysslig - Haha, vi bytte från tripptrapp till Antilop för många månader sedan när Elsas runda mage inte längre fick plats innanför TrippTrappbygeln.
Korta hälsenor har jag funderat på när det gäller Elsa också, hon går och står gärna på tå.
Häftigt att din E går så bra nu! Och skönt att hon går upp i vikt med oljan i maten. Men jag fascineras återigen över hur olika det är från barn till barn - Elsa passerade nog 8.2 någonstans kring 5 månader, vägde 7,7 vid 4½mån och 9,4 vid 6mån.
Vi kör storlek 80-86 på henne nu, men helst bodys fortfarande, för när hon har vanliga tröjor korvar de upp sig ovanför magen på henne. Gulligt på något vis, men säkert inte så bekvämt för henne... Numera ratar hon också barnmaten så det är vår mat som gäller för hela slanten, hon tuggar på med sina åtta tänder.
Och idag nådde vi en milstolpe när de tre barnen för första gången lekte tillsammans på riktigt (alltså inte bara bygga torn som E får krajja). De var prins och prinsessa och E var deras lillprinsessa. Oklart hur mycket hon själv uppfattade av lekens regler, men de stora var nöjda iaf, hon betedde sig tydligen tillräckligt mycket som en lillprinsessa för att allt skulle vara frid och fröjd.
Piggley - Heh, nu var det ju länge sedan jag ammade E så det stretching-fönstret är stängt. Och med tanke på hur man får brottas för att ens få torka näsan på henne så vet jag inte hur det skulle gå till att töja benen på henne. Klippte förresten luggen på henne innan vi åkte till Estland, passade på när hon satt stilla i min famn för en gångs skull. Två snabba klipp bara, klipp, klipp. Jag såg inte ens hur det såg ut förrän det var klart, satt ju liksom bakom henne. Inte precis frisörmässigt kan jag säga, när jag sedan såg henne framifrån. Men hon slipper hår i ögonen nu iaf.
Sahrakka - Skönt att det känns bättre nu!
Firren - Vad duktig du är på att aktivera dig och barnen! Hade jag vetat det hade jag hållit ögonen öppna idag - vi var i din stad och parkerade precis vid järnvägsstationen, ni kanske var där?
Firren - Ok, då hade vi redan hunnit därifrån. Tågstationen kan verkligen vara spännande att hänga på, fast jag brukar nog hellre titta på folk medan barnen kollar in tågen, tycker det är mycket mer spännande...
Mosing - äsch, 4.8 var väl inte så mycket. Min E vägde 4.9 och själv vägde jag 5050g när jag föddes! Men jag är inte överdrivet stor nu som vuxen, om jag får säga det själv, så det behöver ju inte betyda något att man är stor som riktigt ung.
Firren - Järnvägsmuseet var vi till i tisdags, det var ju riktigt fint! Fast det var inte precis läge att titta länge och läsa noga, så vi har nog missat en hel del misstänker jag.
Men visst är det lustigt vad man glömmer sådant man inte behöver komma ihåg längre, trots att man kunnat det hur bra som helst när det begav sig. För min del gäller det tex alla artikelnummer på systemet, det är bara några enstaka som finns kvar där i hjärnan. Men så är det väl 10 år sedan jag jobbade där också.