Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda08 skrev 2010-08-16 15:38:14 följande:
    Pregga: Vilket AS!!! Om han inte är mer intresserad än så kan det va! Idiot!
    tack gumman, ja han e ett narsccistisk svin, han står å speglar sig å säjer-tror du inte jag kan få vilken tjej jag vill....? jag gör aldrig fel, utan det e andra som e sjuka...bla bla BLA!  japp, en riktig idiot! aset.
    Han ska inte vara med alls, har bestämt mig nu.
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 16:05:35 följande:
    Pregga: Förstår att du blev jättearg och besviken, hur kan en dator vara mer viktig än ens barns förlossning??????

Men nu måste ju lilleman förstå att det är dags att göra entre, att luras så där är inte alls snällt faktiskt!
    ja jag brukar inte vara den som gråter om man säjer så..e rätt så hårdnackad, men det gjorde mig riktigt ledsen å jag insåg än en gng hur lite han bryr sig..trots att min omgivning påpekat det hela tiden.
    Vi fick ett utomkved i jan 09 å han lämnade mig 3 dagar efteråt med orden-jag orkar inte se dig gråta mer...vi sågs inte på ca 11 månader, knappt ngt...men kärleken e blind å det var även jag...så vi började om.
    Vi har kämpat i 2,5 år för att få en liten, å han säjer att det är det bästa som hänt honom....men ord e bara tomma ord..handling säjer mer.
    Nu känner jag dock efter att ha mailat ul bilder, messat magbilder, bjudit in till mvc möten, flera ul osv utan ngn respons att igår så var det droppen.

haha jaa eller hur, nu börjar värkarna här igen efter att ha hållt sig lungt under dagen, men fortsätter det nu så åker jag in för en koll...om det tilltar igen...Glad *hoppas*
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 16:23:38 följande:
    Håller tummarna!!! Tänk så lätt och snabbt det kommer att gå när det väl är "skarpt läge" dessa värkar har ju gjort massa nytta!!
    Hihi tack så mkt :) jo aså nu börjar dom lite igen å tilltar det så åker jag in på en koll senare ikv, såvida det inte bara släpper...ska ge det ett par timmar å blir det som igår, då åker jag in å kollar iallafall...Glad
    Vill ju hoppas att dessa värkar gjort en del iallafall...blev lite osäker innan om det var vatten som gick då det rann till, så jag ringde upp men dom trodde det var en flytning då det inte rinner mer efter det....å så jättemkt var det ju inte, men nu avvaktar jag å ser...
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-16 19:56:41 följande:
    pregga: Håller tummarna för att värkarna håller i sig. Nu måste lilleman ändå förstå att det är dags att komma!
    Tack, va goa ni e tjejer...nu e dom bortblåsta igen...
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 20:00:04 följande:
    Pregga: Jag hoppas att den röda pricken betyder att du nu är på förlossningen!
    tack, hihi DET hade jag med hoppats...men tyvärr....
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-16 19:56:41 följande:
    pregga: Håller tummarna för att värkarna håller i sig. Nu måste lilleman ändå förstå att det är dags att komma!
    Tack, va goa ni e tjejer...nu e dom bortblåsta igen...
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 20:00:04 följande:
    Pregga: Jag hoppas att den röda pricken betyder att du nu är på förlossningen!
    tack, hihi DET hade jag med hoppats...men tyvärr....
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-16 21:09:01 följande:
    Hoppar in lite snabbt för att önska pregga lycka till. Nu måste han ju banne mig kika ut snart!
    Åker iväg till Gränsö slott på spa imorgon och är borta över natten. UTAN barn, vilket lyx!
    Men när jag kommer tillbaka hoppas jag det kommit en liten grabb i tråden.
    Kram på dig!
    Naaw va söt du e Hjärta jaa jag hoppas han kommer snart, men jag riktigt ser framför mig nu hur han håller sig stenhårt fast i varisin äggledare å har en trotsigt putande mun å blänger-jag tänker inte komma ut! hahahaha
    Gu va härligt agtt komma iväg på spa så å få rå om sig själv, låter ju ljuvligt, hoppas du får det helt fantastiskt.
    kramar om..{#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-16 22:31:55 följande:
    Lena: Ha det underbart!

Pregga: Dax för vräkning snart? När är bf?
    haha jaa det kan man ju tycka, har Bf på ons, i övermorgon...men ser framför mig nu hur han sitter å håller sig krampaktigt fast i varsin äggledare, putar trotsigt med munnen å håller sig fast å tänker INTE komma ut. hahaah jag tittar på magen å får känslan av att han stirrar ilsket tillbax, hahaha busfrö...
  • Bubbis10
    Nu ringer mitt x å frågar-HAR DU FÖTT HAN ÄN??

Eh,jag svarade bara -skit du i det, vi tar allt via familjerätten i fortsättningen.
    Han data var viktigare än vår sons födsel, bra då tar vi det därifrån.
    jag sa det med-vi har inget att prata om, han svarade då-öh men det har vi väl-NEJ det har vi inte. så la jag på luren. Tror han på fullaste allvar att han ska svansa in här i vårat liv efter att ha skitit i allt?!

han får gå via Fr med allt nu!
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-17 12:53:21 följande:
    Pregga: Att han bara kan med!!! Bra att du håller den konflikten på avstånd just nu, du har bra mycket viktigare saker att lägga energi på!

Men jag blir mest fascinerad över att du inte fått din prins än med tanke på hur envetna värkar du haft!
    ja fattar du??? jag blev helt ställd sen fly förbannad!!! jag pratade just med Fr å han har inget att hämta där, dom står bakom mig till 110%. jag kommer få ett enskilt möte med dom sen för att signera faderskapet, å man kan erbjudas samarbets samtal men det e frivilligt.
    har du fött han än?? eh-IDIOT!

ja jag e med förvånad å trött, men har en tid på tors till bm å ska då kolla hur det ser ut nertill, om jag öppnat mig mm, å så blir det ev hinnsvepning, å kanske prat om igångsättning vilket jag helst inte vill.
    men då är jag i v 41 så....måste ju..
    Milla C skrev 2010-08-17 13:05:41 följande:
    Pregga: Jösses, vilken karl. Bra att du sa till honom att allt ska skötas via FR. Han lär ju få reda på genom dem när du fött din prins. Tycker definitivt att han har förbrukat all rätt att "kräva något" ifrån er.
    ja saken e denna, fast han hotat mig med-ska snitta halsen av dig osv, så erbjöd jag honom ändå att vara hos mig den första tiden för att bonda till vår son, jag sa det.du kan sova här första tiden med bebis på ditt bröst, du kan ligga brevid när jag ammar så ni får kontakt osv....å hans data går före hans son,s fl.
    eh, där tog även mitt tålamod slut. Men han lider av hybris å har fått för sig att mitt intresse ligger i han som man, hahahaha MAN?? eh nej, men det låg ett intresse att han skulle bli far till vårt barn.
    som sagt, pratade just med Fr å han har inget att säja till om. skönt aså...han får veta när han e född genom att Fr kallar honom att signera faderskapet å det kan ta mellan 1-2 månader efter att han e född. å även efter det så har han inget att säja till om. jag får dessutom ensmam vårdnad direkt....

hm, jag ska länka till min tråd om ngn är intresserad....

Tack alla ni goa för stöd...det betyder så mkt {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

Åkte in förut idag å kom nyss hem, jag har börjar öppna mig men det går sakta. Dom gjorde en rejäl hinnsvepning å jag e helt öm i muttan, den känns misshandlad. blöder efter det med, å ska ringa imon för en tid för ställningstagande å sättas igång, så förhoppningsvis senast fre så e prinsen här :)

• Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-17 19:28:29 följande:
    Uscha för ont i muttan, men om det sätter fart på förlossningen så är det kanske värt det?
    hihi heeelt klart värt det :) men den känner sig misshandlad......hahaha men va gör det, blöder åxå efter hinnsvepningen, hoppas nu..hahahaha
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-17 20:06:35 följande:
    Pregga: Hoppas att lillprinsen kommer nu. Så att "misshandeln" inte var i onödan .
    hahahaha jaaaa det hoppas jag verkeligen :)
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-17 23:39:35 följande:

Hoppas också att hinnsvepningen gjorde susen, Pregga!
    Vad gäller pappan till din väntade (födda?) son, så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Mer än att jag lider med dig - och sonen så klart.

Lena: Hoppas ni har det härligt på den barnfria spa-vistelsen! Och att åderbråcken lindras på köpet!

Hur är det med alla andra här?

Ego: Imorgon är det försenad 1-årskontroll för våra minsta familjemedlemmar. Hoppas det inte var ngt särskilt de borde kunna vid det här laget som vi missat att lära dem. Ska bli lite intressant att se längd- och viktutvecklingarna för dem nu när det gått 3 månader sedan senaste mätningen. Tycker att O tunnat ut lite och dragit iväg mer på längden. Missförstå inte, det är fortf. en väldigt stadigt byggd kille - men inte liiiiiika mkt Michelin över honom nu. Har svårt att skatta hur mkt det skiljer mellan dem i vikt nu, men tänker mig att skillnaden minskat lite. Nåväl, vi får se vad vågen visar. Däremot blir det nog ingen vaccination för Os del mtp att han varit sjuk och blev prickfri idag. Tänker att han får följa m och få sprutan vid Js 3-årskontroll som borde bli vilken dag som helst nu framöver.

Förresten, vi har ett problem. O bits. Fungerar inte i praktiken att punktbevaka honom hela dagarna. Fram tills idag har det bara varit G som drabbats, men idag bet han även storasyster rejält. Vi tar tag i honom, får ögonkontakt och säger "Nej O! Du får INTE bitas" och ser stränga ut med allvarsamma röster. Vad gör o? Precis. Skrattar. S u c k . Kloka råd?

Tusen tack för omtanke, det värmer....Ingen bebis men en massa värkar, e så öm över magen att jag knappt kan tvåla in mig ens i duchen nu, blödde en hel del igår/natt så kl 8 ska jag ringa in för en tid om ställningstagande för igångsättning. jag e såå trött i kroppen nu å har ju bf idag.....känner mig usel men jag orkar inte mer....e jag hemsk som sätter igång det? han borde ju få komma när han e redo....suck..
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-18 07:50:07 följande:
    Inte är du hemsk som tycker att det räcker nu. Klart att lilleman är redo att möta världen - han har ju gjort "utbrytningsförsök" i veckor nu . Hoppas att det är förlossningen som är igång och inte avstannar nu. Och att du annars får tid för igångsättning. Lycka till!
    Bryter ihop här nu....Gråter fy, jag vräker honom...men jag har haft ont hela kvällen igår å nu direkt på morrn....tack gumman :)
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-18 08:45:29 följande:
    Sara: Har inga kloka råd om barn som skrattar när man säger till H håller på precis så även om detlugnat sig det sista. Det som funkar bäst på henne är att visa att man bli ledsen när det gör ont, om man säger till "argt" eller "allvarligt" så skrattar hon bara

Pregga: Näe, nu har han fått sin tid i magen, klart han ska ut. Kramar och stort lycka till! Hoppas det går smidigt när det väl är igång ordentligt, klart det är vräkningsdags!
    Tack gumman....e helt slut, orkar inte ens förta mig ngt känner jag..efter hinnsvepningen igår så har jag blött en massa å värkar till tusen...tom huden brast inatt under vänster bröst pga detta...tack för lyckoönskningar, jag kommer ju hem efteråt å uppdaterar då vad dom beslutat..kram
  • Bubbis10

hihi kom hem med discoprinsen idag, behöver jag ens säja att han e helt fulländad å bedårande....har gråtit som en galning, lades in för att få en sov dos å sattes igång på morrn den 19 aug, jag började morrn med att kräkas å öppna mig själv, sen satte dom hål på vattnet.
    Förlossningen gick superbra, han var 40 cm lång å vägde 3500 g
    han ammar dirakt å har inte skrikit en enda gång, å sover hela natten.

Självklart ska ni få se hur han ser ut :)
    Puss på er alla
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-22 00:19:51 följande:
    Grattis Pregga till den ursöte lille prinsen! {#emotions_dlg.flower} (Discoprinsen? Har han kört disco-moves i magen?)

Förmodar att han var ngt längre än du skrev...
    Låter som en väldigt lugn och omtänksam liten kille som äter och sover bra - och låter mamma göra detsamma. Ha det så mysigt medan ni lär känna varandra och storasyster.
    Jaa självklart, hihi e lite stressad, han var 49 cm :)
    tack för graiist...japp, han älskar viss musik å rockade loss redan i magen....kraam
  • Bubbis10
    Tack tjejer för alla grattis å varma ord, va glad jag blir Glad
    han e såå ljuvlig å underbar, världens goaste asåHjärta
  • Bubbis10

Hej tjejer!
    har inte glömmt av er,men har fullt upp med min lille prins..hihi han e så snäll men jag kan inte sluta å gosa på han , hahaha så jag hinner knappt sitta vid datan. Men vill tacka er alla för stöd,pepp å gratulationer.
    Hoppas ni alla mår bra, kramar

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8