Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Förstår din oro men tror inte att det är något du behöver oroa dig för!

Juni: Jag älskar jordgubbar, men äter jag för många får jag migrän.

Grattis till killarna!!! Föresten, har du skrivit hela din förlossningsberättelse? MInns inte att jag läst slutet nämligen!

• Gladhannapanna

Ela: OM det är någon tröst krigar vi varje dag om att man inte får puttas, hålla fast, ta ifrån leksaker, hindra vägen osv för sin lillasyster. Slutar ofta med en, två eller tre av följande: 1. Julia blir ledsen 2. Agnes blir ledsen 3. Förälder blir riktigt arg

Klart att era förlossningar kommer att vara hur smidiga som helst!!!

När Julia föddes klarade jag faktiskt av att vara helt avslappad i kroppen under själva värkarna, grät och skrek i pauserna!

• Gladhannapanna

Lena: Vår Julia är inne i en klösa/nypa period. Inte alls trevligt! Vi säger att man ska klappa fint, håller fast handen och säger tydligt NEJ osv. Om hon inte slutar så lyfter vi ner henne på golvet, vem vill ha någon i famnen som slåss!? Honblir ju jätteledsen så klart, men det verkar faktiskt som om hon fattar att det är allvar och slutar, iaf för en stund.

• Gladhannapanna

Mini_ Vad härlgit att ni mår bra allihopa!!! Stort grattis!!!

Vi är hos svärisarna sedan i måndags, går rätt bra men svärmor är krasslig med en gräslig hosta så vi försöker åka iväg en del varje dag så att hon kan vila. I onsdags var vi på restaurang tillsammans med vänner, så himla trevligt! vi har aldrig träffats utan barn förut, iaf inte jag. Det är makens vänner från början.

Igår träffades vi med barn, också jättetrevligt!

Var i Ockelbo och besökte Wij trädgårdar och åt på pizzerian. Glömde kolla om någon pizzahette Daniel eller Victoria.

• Gladhannapanna

Juni: Jag har ju erfarenhet av samtal inför förlossning pga rädsla. Jag gick på aurora innan jag ens vågade bli gravid med Julia. Fick snittlöfte rakt av, kände mig aldrig övertalad till vaginal förlossning utan kände mig hela tiden lyssnad på och förstådd!

Fick träffa en förlossningsläkare för att göra en bedömning av mitt underliv som ju tog rejält med stryk när Agnes föddes.

Till slut gjordes en väldigt tydlig förlossningsplan som följdes till punkt och pricka när det väl var dags. Hon föddes vaginalt med jättebra bedövningar. Både EDA och pudendus förutom lustgasen.

Hoppas att du kan få vettiga svar!

Antar att det är Östra du ska till?

• Gladhannapanna

Juni: nu ska du få ett knasigt råd av mig: Singla slant! Inte dför att du ska låta slumpen avgöra utan för att man får en tydlig magkänsla om slanten visade rätt eller fel.

Pregga: Nu har du snart bebis här tror jag, det är ju tydliga tecken på att det är ngt på gång som du beskriver! *peppar*

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8