• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag har alltid lågt blodtryck, och har haft det även som gravid. Det är bara glada tillrop från bm över det, även om det ibland är jobbigt när det svartnar. Men jag har förstått att det är mycket bättre med lite för lågt än lite för högt.

Jaha, ska man börja göra plankan alltså? Jag har gjort det en gång i veckan förut, när jag är och tränar, men det kanske inte räcker så långt? Magmusklerna är fortfarande delade här, E fyller ett på söndag.

Jag inbillar mig att om man kör på lchf så blir man kanske inte så sugen på godis längre, men börjar istället hallucinera om pasta och smörgåsar? Jag tror inte jag skulle klara av en kost utan det, hade blivit helt galen av att bara tugga på köttet och inte få resten.

• asap

M73 - Nej, det är inte lätt att roa barn när man bara vill sitta still med fötterna i högläge.
    Två dagar innan tvåan föddes knatade jag högst upp i ett fågeltorn vi var till. Det hade inte gått ens två VECKOR innan trean föddes, då var det tuuuungt.

• asap

Piggley - Rosa är inte min färg, men det är fint på andra! Jättesöt klänning.
    Hmmm, dressing och sås är inte riktigt min grej så jag fortsätter nog dietlöst. Men jag gjorde faktiskt plankan i en minut idag när jag väntade på att kaffet skulle gå att pressa.

Nu sitter jag och håller tummarna för en bra match ikväll, men så tänker jag att OM det inte går bra så hoppas åtminstone att det är tillräckligt upprörande för att Firrenbebisen ska komma ut den här gången! Ett felaktigt domslut kanske gör susen?

• asap

Ja jösses, det var så att en annan fick sammandragningar trots att det inte finns någon bebis i magen.

Firren - Min tvåa kom fyra dagar senare än ettan i förhållande till bf. Så det blir väl imorrn då, ska vi säga så?

Hmm, träna precis före sänggång känns inte som ett alternativ för mig, bara att smörja in fötterna är ett oöverstigligt hinder då. Vill ju bara soooova.

• asap

Vad kul att det är så nära för så många! Hoppas på att Firrens eller M73s bebisar har bestämt sig för att idag är dagen D. Idag fyller Elsa ett år, vi delar gärna dag med fler!

Sarahkka - Hur stort (litet) bor ni nu? Något sådant här kanske kunde vara något: www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-alsike-knivsta-kommun-morkullegatan-31-c-3895680 ? Jag tyckte det verkade "billigt", men det är förstås en massa pengar ändå.
    Vi har kompisar som är på väg att flytta till Oskarshamn, helt andra priser där! (Såklart)

• asap

Tack för alla grattis!

Älgen - Tjaa, tänk springcykel fast med fyra hjul så den inte kan ramla. E gillade att sitta på den och svängasvängasvänga jättemycket med styret, blir spännande att se hur det blir när hon lyckas få lite fart på den också.

• asap

Åh, vad spännande! Håller tummarna för lagom snabbt och smidigt.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8