30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Jo vi försöker ju ge likvärdigt och ofta får de möjlighet att välja själva vad de vill ha. När det gäller leksaker alltså. Böcker får de då och då för att de börjar tröttna på de gamla eller för att jag tycker att någon av dem behöver en bok om en viss sak. T ex tyckte jag att vi skulle läsa Vem är död? (fast den lånade vi på bibblan) eftersom A pratar mycket om döden. Snart kommer jag ta fram en bok som handlar om en flicka som slutar med napp. Då får jag ju ge A en annan bok så klart.
A flippar ur utan anledning när de får varsin bok, för att han inte uppfattar att de får varsin bok utan att han SJÄLVKLART får en bok men G får ju också en, och en som inte A har!
Tydligast blir det med kläder. Där får de också ungefär samma fast inte likadant eftersom jag inte så gärna vill syskonmatcha. De kan få samma plagg men i varsin färg t ex. A flippar då ur för att G har fått en BLÅ medan han bara har en svart (som han har önskat sig). Då vill han ha en blå också. Alltså inte byta den svarta mot en blå, utan ha en svart OCH en blå. Nånstans har vi gjort nåt fel, för A är mycket materialistisk...