Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Nu har ja dumpat tre påsar kläder ur garderoben! Härligt! Hittade dessutom två par jeans som jag kan ha, jag har ju bara haft ett par som funkat nu när mammabrallorna trillar ner, men "skinny-jeansen" är för trånga. Jaja, får bli mindre godis framöver .

Hittade äntligen amningsbehåarna också, de hade faktiskt gömt sig i garderoben, jag som gått igenom hela både två och tre gånger Jaja, jag hinner ju använda dem iaf! Har beställt en till som kommer nästa vecka så nu är jag välekiperad!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Johanna: Jag helamar reddan, men kanske skulle jag hitta nån mer bebis att amma för att gå ner mer i vikt

Hrmmm, den där ergo kanske man ska titta på då... Vi har iofs en bra ryggsäck att ha honom i när han blir lite större. Köpte den när H var ett, kunde nog börjat tidigare, maken bar henne där på en skogspromenad i höstas och då var hon en bra bit över tre, men de skulle vara ute länge i skogen så de hade den med som Safety . Lite tungt i uppförsbacken tyckte han , tro 17 det med barn och matsäck och dessutom jaktradio och pejl till hunden mm...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Bärsjalen har jag svårt att få till nu när han blivit lite längre och tyngre... BB är så smidig att ta i och ur barnet också.

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fy vad jobbigt Milla, men skönt att han mår bättre igen! Du får väl försöka sova middag imorgon också så du hinner komma ikapp... Hoppas det är slut nu så ni kan få en vanlig jobb/förskoledag på måndag!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Milla: Men du visar dem ju desto bättre när du är där. Och i din profession förstår väl folk att barn blir sjuka, eller? Dessutom borde de ju förstå att det bara kan bli bättre när barnen blir äldre?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Emster: Funkar det bättre om pappan ger flaskan? Jag skulle absolut sluta amma direkt om barnet börjar bitas!!!!! Du har ju redan ammat i fyra månader och gjort ditt bästa, inget dålig samvete göre sig besvär. Med H ammade jag ju helt i tre månader sen låg jag på sjukhus mm så sen blev det deltidsamning tills hon var fem mån och inte så intresserad. Denna gången frå vi se hur det går, både jag och min syster är uppfödda på flaska och vi blev rätt bra ändå om jag får säga det själv

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

cissi: Håll dig ifrån räkningarna, men vad gäller FK så kanske det passar bra i deras system att vara lite vimsig, för om man gör "rätt" så är det ju garanterat fel på  nåt sätt

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fio: Då pryar jag som supertrendig trebarnsmamma idag då Pysslig och Fio: De nätter H kommer till oss så går maken och lägger sig i hennes säng, med eller utan henne Därför rekommenderar jag riktig säng och inte växasäng... Vi har fått läkartid imrgon för att kolla upp Hs mage. ÄNTLIGEN! Har ju bara tjatat sen i april förra året, och dessutom lite tester sommaren innan. Kanske läkaren fattat att det inte vuxit bort än Ska ta en massa prover (olika sädesslag, nya glutenprover mm) innan.

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8