• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fiji: Stackars plutten! Skönt att det inte var RS iaf. Krya på honom!

hormon: På mig har de gjort vaginalt ultraljud båda gångerna. Tror man ser bättre på VUL när det är så tidigt.

Snart blir det en uppfriskande promenad för att hämta Ida på fsk. Ikväll ska jag på tjejkvväll och träffa en 2 veckor gammal liten tjej. Får se om jag blir sugen på bebis då?!    
    ~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi
    Assar: Jaa, det var rena rama Friskis & Svettis längst fram i kyrkan. Mattan vi stod på var ju så mjuk och skön också!
    Ida skrek som besatt på hennes dop. T.om så mycket så att prästen frågade om vi skulle ta en paus   
  • IdaVi

Man ska ju även ha fylld blåsa vid äggplock (usch hemska upplevelse)

Idag fick Ida plätt med ägg i på fsk av misstag. Det gick bra som tur var, de upptäckte det när hon hade ätit ungefär halva plätten. Usch!

• IdaVi

Visst är det läskigt att det kan ske misstag så lätt. Bara en himla tur att inte Ida reagerade. Kockerskan frågade en av fsk-lärarna om inte Ida fått sina plättar och då såg fsk att Ida redan åt på en av de som var framdukade, de med ägg alltså!?

Lady: Vad skönt att du fick komma och höra på hjärtljuden! Och de har nog varit med om många som storbölat tror jag, du är säkert inte ensam!

Anna: Vad kul med en bra BM! Går du på ett annat ställe nu eller? Och vad är det för prover/tester du pratar om?

Ela: Full rulle hör jag!

Pysslig: Vad tror du om mig, chokladdyrkare som jag är?!        

hormon: Mysigt med buffar!!

Persefone: Hoppas besöket går bra nästa vecka!

Norrland: Vad bra att du fått en tid för VUL! Bara så himla tråkigt att du ska behöva sitta och ringa runt och lägga massor energi på sånt som är jobbigt nog ändå! Kram!

Träffade en 2-veckors tjej igår. Sååååå söt! Men nej, jag känner att jag är klar ändå! Men det kan ju alltid ändras. En liten sladdis om några år kanske!        

• IdaVi
    Anna: Låter som du kommit till ett perfekt ställe! Undrar också hur stor K var när han föddes. Har jag säkert läst en gång i tiden, men det var då det

Fisk: Skönt att inskrivningen gick bra och att du får göra ett UL snart! 

Puh, nu har jag varit flitig ett tag och väntar på att Ville ska somna. Sen ska jag slappa i soffan en stund. Because I'm worth it!   
  • IdaVi
    hormon: Jonathan är jättefint tycker jag. Men det kanske beror på att jag som ung hade en jättesöt pojkvän som hette det. Han hade ljust och lockigt hår. Såg ut som en riktig Jonathan helt enkelt!
    Äldsta syrrans 3 döttrar heter något på J och andra syrrans två barn heter något på M. Jag har dock tyckt det varit lite förvirrande och alltid sagt fel till syskonbarnen. Men jag är ju lite flummig också!  

Sara: Håller med. Visst får man bli onykter, men inte framför barnen. Och inte varje gång man blir bortbjuden eller har gäster... Och inte när man har lovat att hålla sig ifrån starkspriten osv ....

Ela: Vilken grej! Lillebror börjar bli stor! Båda barnen har slutat "plötsligt" vid 6 resp. 7 månader och mina stackars bröst har inte varit förberedda på det!

Norrland: Tänker på dig idag!  

Ego
    : Villes gnällhet, bajsande och dåliga sömn fick idag sin förklaring när jag "hittade" en hörntand i överkäken. Som jag anade, men inte lyckats kolla i munnen utan att bli biten!
    Ida har maskeradfest på dagis idag och jag lämnade henne iförd prinsessklänning med attiraljer. Hon var så stolt. Och söt!  
  • IdaVi
    Norrland! Vilket skit! Och så trist att bemötas av en osympatisk människa till råga på allt. Kram till dig!

Barba: Vi har en liten Micra som maken kör med till jobbet. Den är ganska liten men vi kommer köpa beg. barnstolar till den sen när vi jobbar båda två. Så man inte är beroende av en bil.
    Den är iaf väldigt billig i drift och passar på kortare sträckor. Men pengar kostar det ju ändå!
    Vi kommer ju ha båda barnen på samma ställe iaf till Ida börjar 6-års. Men 6-års är ändå på väg till jobbet...
    Nåväl, I-landsproblem eller vad säger man?! 

Fisk: Klart man får tänka så. Vissa dagar kan man även känna att livet var lättare BC (before children)       
  • IdaVi

Har inget emot att köpa en begagnad barnstol OM den ser ny och fräsch ut och kvitto etc. finns. Båda våra är beg, iofs från makens systrar, men ändå

Totalego: Har inte sovit många timmar senaste 3 nätterna. Tror det beror på att båda Villes övre hörntänder spruckit igenom. Han har gråtit, skrikit och inte velat sova. Inte ens bredvid mig i sängen.
    Jag går omkring som i vacuum! Ikväll får det bli lite smärtsillande innan läggdags. Kanske hjälper?!  

• IdaVi

Ha en jätteskön resa Barba! Klart det kommer gå bra!

• IdaVi

Apropå bajskaos så har Ida förstoppning. Eller extremt hård/trög mage. Hon går inte en meter ifrån mig och har så ont så hon gnyr... Vi fick ge henne Microlax häromdagen för att hon skulle kunna få ut något. Får nog göra det snart igen. Väntar på att BVC ska ringa tillbaka...

Och Ville har låtit oss vara i princip sömnlösa i 5 nätter nu. Vet inte om det bara är tänderna som spökar eller om det något mer. Jag är helt slut och tjutfärdig. Maken kommer hem från jobbet efter lunch och avlastar mig.

Nu gråter Ida, bäst jag tar hand om henne    

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8