• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

M73 - Dessvärre inte elpump, hederliga "handjagare".

• asap

cilla - Coolt med Gs framfart!

Syster Norr - Jag kan ju tänka mig att anlita posten om det inte är de största sakerna du är intresserad av?

Amingstoppar, är det verkligen ingen som vill ha dem? Det är Boob alltihop, två linnen i S och flera långärmader, kortärmader och linnen i M. Vissa har varit med i tre omgångar, andra i två och några i endast en. Inte världens vackraste plagg kanske, men jag tycker det är toppen att ha amningslinnen under de vanliga kläderna, det har jag haft jämt.

Numera ammar jag bara en gång/dygn och det är nattetid, så det är dags att skiljas från amingstopparna.

• asap

Barbabok - Vad bra att ni gör framsteg, hurra!

chiqita - Ja, jag bor väl i Stockholmstrakten iaf. Jag vill inte alls ha en massa pengar för topparna, det känns bara dumt att slänga dem och jag orkar inte börja Tradera dem, det tar ju sådan tid!

Älgen - Vilket är det, det på TV3 eller SVT? (Minns inte vilken serie som hette vad) Hur som helst älskade jag båda serierna, och följer nu ett par bloggar skrivna av folk därifrån, vill ju veta hur det går sedan! Och även om mina barn aldrig har legat i någon frys så förstår jag precis hur du menar, vilken lycka att just vi fick just de här barnen. Hjärta

• asap

chiqita - Jag kollar gärna upp fraktkostnaden, Fru Firrens svägerska var dock också intresserad av kläderna. Ni kanske kan dela?

Det som finns är två linnen i small, ett gråmelerat och ett blått.
    Resten är medium, linnen: ett svart, ett vitt och ett vit/ljusblårandigt.
    En t-shirt i marinblått och en lite finare topp i glansigt gråbeige med kort ärm.
    Två v-ringade långärmströjor, en svart och en off-white, och en svart och blårandig långärmad tröja.

Jag var förresten in på Boobs hemsida och såg en massa fina gravidkläder jättebilligt! Det är så jag funderar på om man inte skulle ta och satsa på en onge till.

Zenobia - Ser er framför mig, huller om buller i sängen.

• asap

chiqita - Den är inte alls gul, tror du passar i färgen som du beskriver det. Jag packar ihop det du gillar och kollar vad det kostar att skicka, borde inte vara alltför dyrt tror jag.

Zenobia - Jag fick tips av Piggley om en salva som heter Ceridal, och sedan vi började smörja Gustavs kinder med den varje kväll så slipper vi använda kortisonsalvan där som vi gjorde tidigare. Jag tar också Ceridalen på mina självspruckna fingrar och hälar, den är jättebra! Miniderm svider på mig också.

Sahrakka - 35 timmar! Mer än dubbelt så mycket som de flesta kommuner alltså, det måste växa pengaträd där du bor eller nåt.

Cilla - Grattis och krya på sig till ettåringen!

• asap

chiqita - För två vintrar sedan hade vi ännu inte upptäckt Ceridal och då hade Gustav jättesvåra eksem på kinderna och händerna, det blev nästan som blödande sår till slut trots att vi smorde och smorde med allt möjligt i salv-väg vi hade hemma. Vi bokade tid hos hudkliniken och fick konstaterat att han har atopiskt eksem, och han är jättetorr i huden jämt. Vi fick då "order" om att smörja med kortisonkräm på schema och fick bukt på eksemen för den gången. Nästa vinter hade vi fått nys om Ceridal och smorde i förebyggande varje kväll och hade en tub på dagis som de använde ibland, och det var mycket bättre. Vi använde bara kortisonkrämen någon gång när det blev för illa. Och denna vinter som hittills (förutom de senaste dagarna) inte alls har varit lika kall och torr så har det räckt att bara smörja med Ceridalen varje kväll.
    Den är väldigt tjock och räcker rätt länge, tycker jag, men vi smörjer ju inte in hela pojken med den heller. Den är inte vattenbaserad heller så man behöver inte akta sig för att smörja innan man går ut, den fungerar som ett skyddande lager om man har den ute. Vattenbaserat ska man ju inte ha när man ska ut för då kan besvären bli värre.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8