• Galia

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

chiquita: Nä jag förstod att det inte blev ngt i fredags. Men snart så...
    Nä SKV bestämmer inte namn, men först ska de skicka påminnelse och sen blir det föreläggande mot vite o sen hamnar det väl i rätten. Tror det är så. Man kan förhala det ett bra tag efter tremånadersgränsen iaf. Har läst någon dom ang. det där. Tror barnet då hade hunnit bli 2-3 år...

• Galia

chiquita: ja vad konstigt att det inte är den andra som får kicken/rejäl tillsägelse utan att det är din man som hamnar i kläm. Yey säger jag däremot till beslutet att sätta egna hälsan före principerna /att hårdnackat stanna för att visa vem som har "rätt2 eller bevisa ngt. I mitt jobb ser jag alltför ofta människor som stannat och stångats i flera år och förstört sin hälsa för alltid. Ofta med splittrad familj som följd också. INTE värt det! Så bra beslut

• Galia

V skulle i så fall hetat Hildegard eller Magnhild. Hur väljer de när två namn firas samma dag tro?

• Galia

Cilla: Vad rolig din man är Tänker här även på hur du beskriver honom i förhållande till barnens ev sjukdomar osv Klart hyresvärdarna räknar med slitage och en vinbärsbuske i trädgården är väl bara mervärde i nästa gästs ögon tror iaf jag. Hyresvärden låtsas nog ha satt dit den själv och höjer hyran lite bara för det

Pysslig:

PW: Tyvärr, ingen aning. V har inte visat några tecken på besvär i samband med tänder öht

chiquita: Mandlar ska vara bra att äta, och havregryn som Firren skrev. Sj äter jag receptbelagda Omeprazol 40 mg. Samma som losec men annat namn. Har ätit dem sedan tidigt och förra graviditeten fr v 15 eller så.
    Alltså att familjer spricker tror jag beror på att ingen orkar leva med någon som går ner sig fullständigt och bara ältar oförrätterna som man upplevt sig vara utsatt för på jobbet så det är ju på lite längre sikt. Men på kort sikt så skulle han kanske bryta ihop och fresta på familjen och dig särskilt mkt eftersom du skulle få "hålla ihop" det hela. Alla reagerar ju inte likadant och vissa klararju ut det, men det påverkar ju stort som du redan märkt en del av. När jag kommer in i bilden så stångar de ju mot myndigheter ocvh domstolar om ersättningar av olika slag så de fortsätter slåss mot väderkvarnar typ. Energi tar det ju iaf

Glassgriden: Ja jag hoppas jag vänjer mig och tycker det är fint tom till slut. Är ju deras val som sagt och inget för mig att lägga mig i

Barba: Grattis till 3-åringen!

• Galia

Kasperina: Kul med glad chef. Min chef har varit helt tyst om min framtid sedan grav.besked (jag har ett vik.). Inte ok, men hon är helt kass överlag och är tillfällig pga. ordinarie chefs tjänstledighet så det är bara att bita ihop och hoppas att ordinarie chef kommer tillbaks när det är sagt. 
    Trist med din bror Hoppas han kan få hjälp att reda upp sin situation på ngt sätt. Har sj fått vara den som reder ut åt andra och ligga ute med stora summor t.o.m. och det är fruktansvärt påfrestande, så hoppas det ordnar sig och att han skärper upp sin ekonomi.
    Trodde du flyttat till lägenhet? Men du bor kanske på bottenvåningen? Eller är det ett hus du köpt? Tänkte eftersom du pratar om rabatt och eftersom du tagit med dig buskar och allt

chiquita: Även om du är bra på att ta hand om andra så brukar det finnas gränser. Jo man drömmer mkt konstigt, men lät som det var en trevlig dröm. Din man kan ju inte ha misstyckt iaf

Ela: Läkaren kan ju ha varit väldigt närsynt

• Galia

Mosing: Men nu är det närmare än nånsin tills hon är ute

cilla: Bara 16 mille. Som hittat!

Kasperina: Ah, då är jag med. Låter som en fin lägenhet.

måste man se ut som på bilden?
    Hmm. Nåja, min magform är rätt lik just nu iaf
    /hälsningar melonen

• Galia

cilla: då hoppas jag att ni är på väg till akuten nu. Hoppas ni frå bra hjälp!

Eshack: Krya på er stackare!

Kasperina: Skönt med planer     

• Galia

Glassgrisen: Jag vet inte heller. V kom i vidöppen hjässbjudning så han kom liksom inte ut/ner den sista biten av sig själv så blev sugklocka för oss med när hans värden gick ner. De instruerade mig hur jag skulle krysta, hade ingen naturlig känsla att vilja göra det alls. Hoppas få föda vaginalt nästa gång och att jag får uppleva det då istället.

cilla: Hoppas G fått sova lugnt och att ni får bra hjälp idag istället. Tycker det låter helskumt hur det funkar (eller inte funkar) med 1177. Så olika besked som ni fick. Känner ju inte din man men som du beskrivit honom här är jag förvånad att han inte åkte in ändå

Kasperina: Usch vad jobbigt. Hoppas att det är ngt helt ofarligt. Många blöder ju under graviditeten utan att det är ngt fel, men man vill inte se minsta droppe blod när man är gravid. Särskilt inte när man haft mf tidigare! Kram kram kram

• Galia

Totalego: Igår kväll upptäckte jag blod i trosorna. Inte mängder men inte pytte heller. Usch usch usch, jag vill inte se blod därifrån när jag är gravid. Drömde hemska drömmar om att jag började störtblöda på morgonen och att när vi kom in på akuten så sa de att hade vi kommit tidigare så hade allt ordnat sig men nu lyckades de bara häva så att inte hela barnets hjärna rann ut. Barnet överlevde men vi skulle räkna med stora hjärnskador, hur stora skulle vi få veta först när barnet kom ut. Ja ni fattar, inte sånt man vill drömma precis. Nojar nu lite över att h*n inte sparkar lika mkt som tidigare samtidigt som jag andas ut varje gång jag känner en spark. Inget mer blod har kommit dock så jag tillskriver detta någon slemhinna som börjat blöda för att de helt enkelt är extra sköra nu. Men som sagt, helt har jag inte slappnat av. Sorry för neggoinlägg

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8