Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tilda08 skrev 2010-08-13 11:39:56 följande:
    En fråga: Ni som kommit lite längre i graviditeten eller fått er andra, när började er mage att synas andra gången? Har för mig att jag höll allt hemligt tills efter UL sist, dvs vecka 18, så då kan jag ju inte haft så mycket mage... Men nog borde det komma tidigare nu? Funderar på när jag måste börja rota fram mammakläder... De jeans jag har nu har inte mycket att ge i midjan.
    Hihi jag blev stoooor snabbt nu andra gng, min Bm reagerade åxå på det att jag fick gravidmage direkt. Så räkna med att det kommer synas fortare nu andra gng Flört
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-13 13:24:12 följande:
    Lena: Nu ska jag tjata om min supersjukgymnast igen, kanske du kan få hjälp att låna en TENS där? Då borde du ju kunna använda den en stund på jobbet också, den ökar ju blodgenomströmningen och tar bort svullnader. Jag har ju en egen TENS, och du skulle gärna få låna den om jag inte behövde den själv varenda dag nu . Skönt att barnet mår bra! Det är ju det viktigaste, allt annat går ju över...

Pregga: Se till att vila, snart händer det
    haha ja man kan ju alltid hoppas, men jag funderar på att använda mig av en vräkning-lilla bebis nu e dett kontrakt utgånget, du har till senast ons på dig att komma ut, mvh-din hyresvärd-mamma! hahaha men jag tror inte han går på den, *asg*
    IdaVi skrev 2010-08-13 13:51:12 följande:
    Marge: Tack för länken och kramen! Kram tillbaka!

juni: Ska kolla upp var man kan låna TENS-apparater i närheten. Borde ju Bm veta om inte annat
    Fick höra hjärtljuden idag igen och allt ser som sagt bra ut med tillväxtkurva osv. Det är ju faktiskt det viktigaste. Åderbrå(c)ken försvinner ju efter förlossningen som tur är

Pregga: Det var en envis liten rackare där inne. Men i natt kanske det händer
    haha jaa man kan ju alltid hoppas, men just för tillfället så lyser värkarna med sin frånvaro ju...
    aså han e rätt så stor nu å jag har ingen lust å spricka upp emot nacken så han e varmt välkommen NU typ..haha jag som var så orolig för att få ett prematura barn, blev tvär lurad. MEN det e jag mkt ,mkt glad å tacksam över
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-13 14:24:25 följande:
    Lena: Det finns ju salva mot hemorojjder, kan det funka tro? Xyloproct heter den jag använt.

Min mage kom senare andra gången, hade mycket bukfett och gick inte upp i vikt så jag kunde ha samma byxor till v 20 ngnting!
    haha ang hemmisar, så ser man ju ut som en nyutslagen ros där bak...mindre snyggt, hahaha men men dom kan ju försvinna med förlosningen åxå...Glad
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-13 13:54:17 följande:

Det var fasligt vilken hicka den lill* har där inne. Och det känns alltid mot rumpan på mig  Fick kanske för mycket kebab?!

Men visst e det såå mys när de små hickar, haha jag blir alldeles varm i hjärtat varje gng Hjärta
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-13 14:47:41 följande:
    Assar: Man måste ju försöka se det komiska i situationen!

Pyttis: Tror tyvärr inte det hjälper, det är nog inte samma sak Men vad vet jag, en liten stackare med babianframdel?! 

Pregga: Men rosor är ju vackra. Förstår vad du menar med prematur förlossning, men lagom är ju alltid bäst om man själv får välja
    Hicka är jättemysigt, undrar bara varför min bara känns mot rumpan?

Nu loggar jag ur för vi ska åka iväg till svärisarnas lantställe. Ha en skön fredag kväll alla härliga tjejer här inne! Kram på er!
    haha jo rosor e vackra, ska jag ta det som att min bakdel e vacker nu då? hahahahaha
    jo lagom e bäst, jag var livrädd för prematurt barn då mitt x (pappan) föddes för tidigt å min dotter kom 8 dagar innan bf..inte så mkt men jag var ändå rädd för det. men nu har jag bf på ons, å hoppas det blir innan, men värkarna lyser med sin frånvaro nu...haha ja jag känner hickan på höger sida, vet du hur din bebis liggerÅ för man brukar känna hickan där ryggen är :)
    Hoppas du får det så mys på landet :)
  • Bubbis10

Nu undrar jag om det e ngt på G, trodde till 99% inatt att det satte fart, låg med ONDA värkar hela natten som avtog på morrnkvisten, men så fort jag gick upp nu så tar dom fart lite igen, hihi *hoppas*

• Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 13:52:20 följande:
    Pregga: Håller tummarna för att du är på förlossningen nu då .

Tilda: Jag lyckades inte hålla magen hemlig så värst länge andra gången. Jag berättade på jobbet direkt efter NUPP i 11+3, men då hade en del kollegor tydligen redan börjat spekulera . Jag använde gravidjeans redan i vecka 10 tror jag, men hade bylsiga tröjor över.

Ego: Lucas hade verkligen "rätt" att konstra de två nätter han gjorde det: Förskolestart, gående - och igår hittade först en framtand till vid lunch, sedan jag en kindtand och sedan maken en på andra sidan också ! Så mycket nytt på en gång kan ju få den stabilaste ur lag .
    I går somnade han bra och sov gott hela natten, och idag är han inne på andra sovstunden.
    haha tackar, men dom avtog ....IGEN Skrikandes blir gaaaaalen.....
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 14:15:25 följande:
    Men ! Nu får han väl ändå sluta lura mamma sin ! Skulle definitivt blivit helt koko om jag tvingades igenom det .
    haha jaa inatt så tänkte jag, näe nu e det nog på riktigt...såå många timmar..å sen puts väck?! aså jag hade det ju inte så med dottern, där gick vattnet å 4 timmar senare ca kom värkarna...detta gör mig förbryllad...
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 19:14:20 följande:
    Vad säger din BM och de på förlossningen om saken? Så "verklighetstrogna" värkar så många gånger och så länge utan att han kommer ut... Förstår att du är trött på det nu.
    Ja aså dom säjer att jag är i ngt som heter latensfas....att omföderskor känner av det ?!
    jo aså jag tycker ju att antingen så kan det dra igång rejält nu eller så kan jag vara utan dessa envisa värkar som håller i sig i timmar för att sen vara puts väck...
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 19:39:50 följande:
    Jo, latensfas har jag också haft -två gånger. Men det var ju de första timmarna av värkarbetet, när värkarna var ganska milda och oregelbundna... Inte värkar i flera timmar i flera veckor!
    Ok, ja aså jag har inte en aning, har aldrig vart med om detta...med dottern så gick ju vattnet å 4 timmar senare kom värkarna...men dom har gjort nytta,min tapp e ju mindre/kortare. :) så ngt gör dom ju..haha
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8