Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Norrlandssyster!

Hormonstinn: Attans också att illamåendet kom tillbara så direkt efter några dagars jobb... Hoppas du snart mår bättre igen.

Pysslig: Jag tycker att det låter som en helt normal kvällsmatssituation.
    Skämt åsido, det är trist när allt kör ihop sig när man vill ha det lite extra trevligt.

Zenobia: Bilden påminner mig mkt om när vi var på Kanarieöarna för 3 år sedan, J var då 15 månader och visade så stolt upp sitt "halsband" - mina bikinibyxor!

• Billabong

Lena: Våra barn har också varit stökiga nattetid när de fått vissa tänder. Men det har alltid hjälpt med en supp i rumpan inför natten. Ibland har det behövts en till framåt småtimmarna i kombination med att sova hos mamma och pappa. Hjälper inte smärtstillande heller alltså? Oavsett om det är tänder eller öronen borde det ju gett effekt kan man tycka... Värt att kolla upp när det pågått så här länge utan att smärtstillande hjälper, låter det som.

• Billabong
    Zenobia skrev 2011-11-15 13:34:01 följande:
    Sara 75

Hehe vad fin med bikinibyxorna runt halsen det är då man ska ta en bild och visa för framtida partners om man inte gillar dom så dom försvinner illa kvick
    Precis! Bildbevis finns!
    Trist att helgen blev allt annat än avkopplande. Och synd om födelsedagsbarnet som missade din födelsedagsmiddag. Skönt att nästa helg blir av ett helt annat slag!
  • Billabong

Åh nej! Men Anna... Kära du... Usch så sorgligt och tråkigt att det blev så här. Skit också!
    Varm, varm kram!

• Billabong

Hurvida man behöver syskonvagn beror ju på många faktorer utöver åldern på storasyskonet.
    Går man långpromenader med båda barnen (nog inte så vanligt, de flesta passar nog på med syskonet är på fsk), har ett opållitligt barn som "sticker iväg", ett barn som vägrar gå eller ngt annat som komplicerar det hela så är nog syskonvagn en bra investering.

Men ett syskon som gillar att gå och går dit man ska, inte ska gå långpromenader och liknande - där räcker säkerligen en ståbräda. Det finns även ståbrädor med sittpall på (passar bl.a. på Bugaboo Cameleon ) som kanske kan vara ett bra alternativ? Eller så låter man småsyskonet åka i sele...? Nu finns ju dessutom många syskonvagnar som byggbara och möjliga att göra till singelvagnar sen.

J var 22,5 månad när hon blev storasyster och hon gick och stod på ståbräda. Det gick jättebra - även om det inte längre tog 15 minuter hem från fsk längre utan snarare 45 minuter...  Jag håller inte med Assar, utan jag tycker det fungerade utmärkt med ståbräda vintertid, även i djup nysnö och uppförsbacke. Men visst var det lite tungt att dra vagnlasten på bortåt 60 kg vid den årstiden.  Gav bra muskler och kondis.

Roligt att se er här igen, Lycklig och emmli!

Trist att höra att det varit så jobbigt under så här lång tid, Lycklig... Hoppas allt blir lite bättre för var dag. Det där med blodförlust tar tyvärr lång tid att repa sig ifrån... minns alltför väl. På "min tid" kollades inte jjärndepåerna, men de lär ha varit dåliga kan jag drista mig till att anta.

emmli: Även J är ofta lite för snäll och har bara skrikit efter hjälp när ngn av bröderna knipit fast i hennes hår. Men hon är verbal och säger ifrån, vilket vi tycker är jättebra. Brorsorna är numera mest på varandra istället och storasyster har fått lite lugn och ro.

Så trevligt med alla reseplaner!
    Jag hänger gärna på kring tipsen om N.Y. för jag har lite drömmar för våren...  Hur vet jag vilken stadsdel som är bäst? Har aldrig varit där och vill se mkt av de typsika turistgrejerna OCH leva lite SATC-liv.  Och en annan viktig fråga (tror jag) vilken flygplats är bäst att flyga till/från? Enklast att ta sig in till stan ifrån osv.?   

• Billabong
    asap skrev 2011-11-20 21:11:36 följande:
    Sara - Då måste ni ha någon annan modell på ståbrädan, för vår går då inte. Eller man kommer ju framåt ändå, men det är hyfsat tungt att knuffa vagnen när ståbrädan inte rullar utan liksom ska släpas efter medan de stillastående hjulen gör djupa rännor i snön. Svettig är bara förnamnet.
    Vi har en vanlig Buggy board från Lascal, den är ganska bred, kanske heter ngt med Maxi också...? Som sagt, hjulen rullade bra, de ggr det knölade ihop sig var det bara att backa lite så lossnade det som tjorvat ihop sig i hjulen.

Barba: Usch vilken chef!? Får nästan lite psykopatvarningssignaler av det du beskriver... 
    chiqita skrev 2011-11-21 21:48:44 följande:
    ..positiva nyheter i planerar-tråden
    Hm... var finns den? Tror jag läste i den för ngt halvår sedan eller ännu längre men måste ha fallit bort från mina favoriter.

• Billabong

Jag tror den funkar där också ja. Men det går lätt att kolla på Lascals hemsida, de har listat alla vagnar och modeller som deras respektive ståbrädor passar på: http://www.buggyboard.info/list.php

Vilken Bugga har ni? Vi hade en Cameleon och där tänkte jag haft en gammal Bugaboo-ståbräda med TinyTot monterad på. Då passade inte TinyTot på de nya ståbrädorna, men det kan ju ha ändrats på dessa åren. Eller en KidSit. Eller vad som nu finns för varianter.

• Billabong

Vår ståbräda var tyvärr inte så jättebillig, men det finns säkert på Blocket. Då kan du "bara" köpa nya fästen, ifall den som haft den klippt av de överblivna tapparna. Är de kvar går det nog att använda igen som de är.
    Hade du bott närmare kunde du köpt min... men lönar sig nog tyvärr inte att skicka.

Kikade på hemsidan nu, maxvikt 20 kg. Å andra sidan tror jag inte att det är ngn fara. Viktgränser brukar sättas med goda marginaler.

• Billabong
    Älgen skrev 2011-11-21 23:42:52 följande:
    Fast jag köpte byxor och kofta i vitt. Gäller att klä i vitt medans han bara kräks mjölk...
    Glömde skriva, jättesöt kofta! Och jag tycker du resonerer klokt. Ljusa kläder är mkt bra till små spädisar/kräkisar.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8