Varsitt varmt grattis till Moppen och MrsFisk! Härligt med fina små bebisar och härjar runt och växer till sig inuti er.
asap skrev 2011-10-26 20:12:20 följande:
Så härligt att få följa lite gravidisar här, jag har ju svårt att acceptera att det är slut på sådant för min del. Jag vill inte ha fler barn, men skulle inte ha något emot valda delar i repris. Tex mitten på graviditeten, efter illamående och före halsbränna, foglossning mm. Eller ögonblicket då det säger slurp och bebisen är ute och landar på ens bröst och man äntligen får kika på vem det är som varit därinne alla månader. Eller hur det känns att ha en liten liten nyfödd plutt som bara sover i ens famn. De bitarna skulle jag kunna ta 150 gånger till, fast så stor familj vill jag inte ha.
Så istället hänger jag här och hejar på, och så har jag blivit helt fast i "drömmen om ett barn" och "barn till varje pris" på tv. På så vis får jag ju lite bebisdos iaf.
Instämmer! Men jag har inte kikat på TV-serierna du nämner förrän jag såg ett avsnitt härom kvällen. Ska se de tidigare på nätet, en annan dag/kväll.
Piggley Wink skrev 2011-10-26 22:48:12 följande:
Och jag som lever utanför IVF-bubblan och lever på studiebidrag (och maken såklart
) tänker genast på vad man istället skulle kunna köpa för 900 kr.... För att inte tala om 100.000. Det är ju verkligen helt hysteriskt mycket pengar. Då hade vi inte fått ihop det med mina heltidsstudier, jag är så glad att våra barn kom ändå! Håller helt med dig om att det är konstigt att vårdreglerna inte är lika i hela landet!
Jag är i samma läge som du,
juni. Tycker också att 900 kronor för ett läkarbesök är jättemkt pengar och konstaterar torrt att några 100 000 kronor hade vi inte kunnat lägga på IVF. Tur för oss att det gick the old fashioned way... Är oerhört tacksam för de underbara barn vi har.
Och visst är det hemskt orättvist att så mkt inom vårdsektorn är beroende på var man råkar bosätta sig. Detta är ju knappast ngt man väger in när man flyttar till en ny bostadsort i 20-25 årsåldern för att studera eller jobba...
Älgen skrev 2011-10-26 22:32:11 följande:
Fatta att bägge mina barn legat i frysen i flera månader för att sen, den ena ligger varm och gosig i sin säng nu och den andra buffar i min mage, det är magi!
Ja, det är riktigt, riktigt coolt
Men framförallt är det ju helt fantastiskt!
Pysslig skrev 2011-10-26 22:51:39 följande:
Ibland silar man myggor och sväljer kameler! Jag var super nöjd i förra veckan då jag hoppade på erbjudande om att framkalla 100 bilder gratis, betalade bara frakt på 30 kr. Hurra jag sparade 75 kr....
Ja, sådär blir det ju ofta i vardagen. Man sparar 7 kronor på veckans vara i ICA-bladet och känner sig nöjd med sitt "kap".