Inlägg från: Anceka m D |Visa alla inlägg
  • Anceka m D

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Och jag är i slutet av vecka 11 och tycker att det kanske börjar bli lite bättre. Jag mår fortfarande illa men jag har inte längre så svårt att få i mig frukost. Och så har jag Lergigan att ta till, och bara att veta det gör att det känns bättre.

• Anceka m D
    Mosing skrev 2014-03-08 12:48:35 följande:
    Cilla, tack Eftersom jag inte är supersugen på en ännu större bebis denna gång går jag med på allt de föreslår som ev kan förebygga det Om trenden fortsätter är det ju närmare 5,5 kg som ska ut... Maken tycker det låter som en bra och livskraftig vikt på en nyfödd
    Och det kan ju han säga som inte ska klämma ut den. ;)

Kanske kanske kanske mår jag lite bättre idag. Åh, vad jag hoppas på att det vänder nu. Har inte tid att må illa längre heller, det händer en del de kommande veckorna både privat och jobbmässigt. Vecka 12 på måndag! Tiden börjar faktiskt gå lite fortare också. KUB om lite mer än en vecka. :)
  • Anceka m D

KUB gick bra. Pigg krabat, allt såg normalt ut. Men vi fick ändå sämre siffror än med sonen, 1/415. Nu räknas det ju som låg risk och vi kommer nog inte gå vidare men vi diskuterar saken. Bakgrundsrisken i min ålder (33 år) är tydligen 1/390 så då var det ju bara ett "vanligt" resultat.

Med största sannolikhet (414/415) är ju allt bra, men jag önskar ändå att vi hade fått ännu bättre siffror.

• Anceka m D

Det är helt enkelt risken för Downs syndrom i relation till mammans ålder. 1/390 i min ålder får barn med DS.

• Anceka m D

Min man skulle följt med men vår son blev sjuk, inte mycket att göra. Vill påpeka att det inte på något sätt är en väldigt hög risk, tvärtom så räknas det ju fortfarande som låg risk. Men visst känner man sig lugnare om man får 1/10000 eller så även om inget av dem är en garanti för att barnet är friskt.

• Anceka m D

Jag tror att jag börjar landa lite. Jag har vridit och vänt och kommit fram till att det värsta vore att göra moderkaks-/fostervattensprov och få missfall på ett friskt barn. Det skulle jag inte kunna ta, när det har varit så lång väg för oss att bli gravida. Så vi tar oss till RUL och hoppas att allt ser bra ut, och om det inte gör det får vi ta det då.

• Anceka m D

Vi5: Usch, det är ju det värsta som finns när ens barn är ledsna och man inte vet vad det är!

Poison82 skrev 2014-03-20 18:36:22 följande:
    Bra siffror ändå och skönt att allt verka ok och att krabaten höll låda. Tecken på friskhet . Vilken vecka är du i nu?

Mitt i vecka 13. RUL blir i vecka 20, känns som evigheter till dess! Jag har moderkakan i framvägg den här gången så det kommer säkerligen dröja tills jag känner något, kanske ännu senare än med sonen. :(
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8