30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Just det ja, hästar har du också, juni! Jisses, jag blir matt av att tänka på det... Hoppas det känns bättre idag.
Mandra: Vänner till oss har en pojke som är jätteåksjuk. De valde att vända honom framåt i bilbarnstolen trots att barn bör åka bakåt tills de är fem år gamla. Det löste problemet för dem.
Jag tror också det går att ge Postafen till yngre barn än vad som står på paketet/bipacksedeln, men stäm av med BVC-sköterskan/läkaren för säkerhets skull!
Själv var jag rysligt åksjuk som barn (lindrigare nu) och då gällde det att vara lagom trött/pigg, lagom mätt osv, inte läsa, sitta i passagerarsätet och koncentrera mig på vägen. Fast jag var nog 8-9 år när jag började bli åksjuk...
Hoppas ni hittar en bra lösning, för det är ju fruktansvärt jobbigt för T och er att hon mår illa när ni är ute och åker.
Förresten, mina kollegas barnbarn hade Seaband (finns på Apoteket) pga sin åksjuka! Då var han nog bara ett par år gammal. Jag har provat dem när jag åkte båt och mig hjälpte det inte, men många blir hjälpta så det är absolut värt att testa!