Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2010-08-10 00:00:17 följande:
    Har du legat inne under slutet av denna grav? (Ursäkta om jag missat ngt viktigt, läste nog ikapp lite slarvigt när jag kom hem från min lilla minisemester). Eller menade du med storasyster?

Molvärk började min första förlossning med, den varade under fm och början av em. Framåt kl 14 var det mer än molvärk och framåt midnatt var det igång. Dottern kom sedan kvart över 8 på morgonen.
    Men alla är vi olika. Följer du MIN rytm så skulle du iaf vara mamma till en liten bebis inom ett dygn nu. Hoppas det blir så! Illa har jag aldrig mått som gravid eller födande, men det är väl vanligt? Trodde iofs det var vanligast under fasen när bebisen tränger igenom vid spinae?
    Jo jag låg inne en natt mellan den 17-18de juli om jag inte tar fel på datum nu då jag känner mig lite stressad....å då låg jag med värkar i 10 timmar....men inget hände....jag har inte mått illa en enda gng under denna graviditeten å därav att jag blev så paff nu...jag hoppas verkeligen att du har rätt, för jag har haft falsk larm 2 gng å e öppen 1 cm, men inget händer typ.
    jo med dottern så kräktes jag starx innan krystvärk, men det e jag inte ens i närhet av nu...
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-10 00:11:26 följande:
    Spännande Pregga! Får hoppas att det är på gång nu då så att du kan hålla tidplanen med bebisleverans lika långt före BF som med storasyster.
    hiihi jo tack...nu börjar jag känna mig spänd, det blir på dagen som med lillan isåfall...haha hon e fortfarande min lilla, men jag vågar inte hoppas då jag blivit lurad innan;) Tack så mkt för omtanken, hihi
  • Bubbis10

Bluegrass å M73

Tack så mkt för omtanke...men ingen bebis än..å jag känner mig DÖD aså jag får gå upp å kissa var 20de min ju å somnar inte förens kl e ca 3 på natten, vaknar å har ont i axel å höfter...pga tyngd...
    sen vaknar jag å halvligger på mage?? har jag inte gjort innan, kan det skada min bebis?

• Bubbis10
    bluegrass skrev 2010-08-10 11:51:49 följande:
    Tilda- grattis till bra KUB! Vad det mysigt att se bebis på ultraljudet? Såg man bra? Vilken vecka är du i? Ska göra KUB 15/9.

Pregga- tror inte det är ngn fara att ligga halvt på mage. Jobbigt med sömnbrist!
    tack...har aldrig vaknat så innan...fick sådan ångest..jo det e skitjobbigt, e såå rastlös.....kan inte sova aså..lägger mig å ögonen e som 2 råttpickar, hahaha
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-10 12:01:02 följande:
    bluegrass: De sövde på nåt speciellt sätt för att jag har lätt att må illa och få magatarr, men det finns säkert mer att göra. Det var ju första gången jag sövdes så nu kan de ju laborera lite

Pregga: Tycker det borde bli dags sanrt, hller tummarna för att det antingen lugnar ner sig ett tag så du får vila, eller sätter igång ordentligt!

Tilda: Skönt med bra siffror! När vi skulle berätta för H så frågade maken "Vet du vad mamma har i magen?", svaret blev "En bebis" och sen fortsatte H med sin frukost... Nu tycker hon dock att det är jättespännande och pratar mycket om bebisen och hur hon ska hjälpa till med bebisen. Bebisen kan få sova i Hs nya fina rum också!

FB: jag tänker att eftersom mitt diskbråck sitter i överkanten på den benbit där fogarna lossnar i nederkant så tänker jag att det inte känns så bra attt diskbråcket är förbenat och inte kan flexa alls när barnet ska ut . Är som sagt livrädd för att ryggen ska bli värre för då kan jag ju inte ta hand om barnen själv och hur ska det då gå??? Jag har hållit på att bli galen dessa år med diskbråcket, när jag nu äntligen slapp nervsmärtan efter operationen så vill jag verkligen inte riskera att göra sönder nåt nytt (eller gammalt). Hoppas de har bra svar när jag väl kommer dit. En bekant med diskbråck (iofs ett steg högre än mitt) hade vid bf fortfarande inte fått klarhet i vilka bedövningar som var OK och inte, det är egentligen därför jag började tjata på bm redan vid första besöket. Då hade jag ju inte en tanke på KS.
    Jotack det hoppas jag med, att det drar igång ordentligt snart, för att kissa var 20de min e jobbigt å inte kunna sova...haha pratade med en bm som rek färdknäppen å den e bara att tvärglömma, skulle jag ringa min x-man å säja det så skulle han nog klicka mig i örat, hahaha han har inte rört mig sen jag blev gravid, han säjer-han bor där inne å det får respåekteras! haha shit..så den kan jag glömma..
  • Bubbis10

Fr kl 22.00 tills idag kl ca 07.00 har jag haft värkar som gjort ONT, blev jättelös i magen inatt...å nu e jag både öm över mage ,rygg å gråtfärdig....ingen bebis än...

• Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-11 13:46:50 följande:
    Juni: nu ska du få ett knasigt råd av mig: Singla slant! Inte dför att du ska låta slumpen avgöra utan för att man får en tydlig magkänsla om slanten visade rätt eller fel.

Pregga: Nu har du snart bebis här tror jag, det är ju tydliga tecken på att det är ngt på gång som du beskriver! *peppar*
    Jo jag tyckte det med...men har grinat som en tok här å känner mig bara uppgiven nu...Tack för pepp {#emotions_dlg.flower}
    det behövdes nu..
    Billabong skrev 2010-08-11 14:24:38 följande:
    Pregga: Låter som om att bebisen arbetar sig utåt iaf. Har du varit inne på förlossningen ngt inatt/idag?

Mandra: Dricka kaffe?

Tilda: Grattis!

Ela: Förstår att det känns som en jätteseger för er med de sovande barnen!
    Jo jag hoppas ju på det iallafall...men nu känns det bara så långt ifrån, jag ringde in inatt å dom sa typ-ta 2 alvedon å ett bad, går det inte över så får du ringa igen...å nu e värkarna som bortblåsta..
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-11 14:59:30 följande:
    Tack för välkomst-hälsningarna!

juni: Det har funkat riktigt bra med maken. Verkar som han förstått allvaret i det hela. Men jag kommer nog alltid vara orolig när det är alkohol inblandat. Man kan liksom aldrig slappna av utan beter sig som en hök

Milla: Vad härligt att det funkar så bar med förskolan! Känns förhoppningsfullt att höra inför Idas start den 23/8

pregga: Låter som det är en bebis på G! Hoppas allt går bra. Du får be gubben din massera dig!

Ego: Nu har jag legat i soffan med isblock mellan benen. Blir intressant att se vad BM säger när jag ska dit imorgon. Har fått tips om stödstrumpbyxor, hur varmt borde inte det vara mitt i sommaren?! Bah!!
    Jotack, jag hoppas ju på det aså..fast det känns ganska så uppgivet nu....
    gubben massera mig....mja om det ändå vore så, jag kan tacka gud för min ljuvliga dotter som hjälper mig..
  • Bubbis10

Hm, kanske dags att presentera mig själv lite mer, jag är en mamma till världens goaste 11 åring, å själv är jag 32 år å väntar nu på prinsens nedkomst. Min man (x) å jag har kämpat i 2,5 år för den lille vi nu änteligen väntar...det var mkt tårar innan å en stor sorg bakom ett x i jan 09.
    Vi har levt ganskla så hm...turbulent?! i vår relation då han har en annan kvinnosyn, å jag kan inte ta det. till viss del, men inte hela vägen. Vi gick isär efter en resa till london förra året, mkt pga hans syster.
    Hon å jag kommer inte överrens alls....såå han lämnade mig å barnen pga syrran sin.
    så jag är ensamstående men oerhört lycklig för mina mirakel å jag ser mig själv som välsignad :)

det har varit mkt funderingar på om jag ska låta han vara med på fl eller inte, men har beslutat mig för att låta han vara med. han har hållt sig bort i stort sett hela graviditeten, så jag har inte fått hjälp med ngt alls.
    Men det har åxå visat mig att jag klarar mig själv å det har stärkt mig så otroligt mkt.
    När det varit mkt att handla osv så har min dotter eller goda vänner hjälpt mig, likaså med tung tvätt, svullna fötter osv...som sagt, min dotter....finner inte ord. Hon har gjort så otroligt mkt för att hon e rädd om sin lillebror i magen, iblans så sköljs jag över med dåligt samveta för att hon tar på sig för mkt....samtidigt som jag e så tacksam.

såå lite bakgrund om mig...

• Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-11 15:21:38 följande:
    Pregga: Dottern funkar säkert lika bra Skönt att få lite massage iaf. Hoppas det drar igång snart. Jobbigt att gå och vänta...
    jo hennes små goa hände på svullna fötter gör en hel del..hihi hon e mitt Hjärta
    jo nu hoppas vi åxå att det ska dra igång här :)
    IdaVi skrev 2010-08-11 15:32:17 följande:
    Pregga: Oj, förlåt - hade missat detta! Skäms 
    Låter tufft att vara "ensam" i graviditeten, även om jag inte tycker min man är så förstående alla gånger så gör han ju ändå sitt bästa. Vad skönt att du ändå får hjälp från nära och kära med sånt som man inte klarar av när situationen är som den är. Låter som du har en jätteduktig dotter som hjälper dig ordentligt. Tycker inte du ska känna dåligt samvete mot din dotter.
    Kram på dig!
    nej nej, jag har inte berättat det förens nu, hihi så det e lungt. kan ju inte ni veta,Flört aså det som kan kännas lite tufft det är nätter som denna som var inatt när man e själv. skönt att det finns män som ändå försöker, hihi men det e nog åxå det mest normala. jo min dotter som sagt hjälper mig såå mkt att jag inte riktigt vet ibland hur jag ska hantera det, å tack å lov för vänner..Kram{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8