• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Aha, hahaha - det får du testa då. Men blir svårt om mannen är bortrest för jag tror inte det är så populärt att fråga grannen?!!

Mini: Ville sover också HELA tiden. Har en vakenperiod på 30-60 minuter per dygn och då överdriver jag inte!!
    Stackars Stella, man förstår att de vill ut när första snön kommer.

Maken ringde nyss och bad mig ringa förskolan för att säga att han är sen för han bogserar en bil som kört av vägen. Hallå, ring fsk själv virrpanna!!
    Här ska det tydligen snöa hela natten också! Tur att vi tagit in ved och bytt till dubbdäck!

~ Ida 21/10-08 & Ville 28/10-10 ~
  • IdaVi

Pysslig: Lillkillen heter Ville. Tog "bara" en vecka att komma överens om det namnet (efter lite övertalning från mig ).
    5 rör?!! Det var inte dåligt!!

Fia: Bara fina namn där!
    Visst är det bra att nappar finns. Men det skulle vara nån sorts magnet eller så i dom, så dom sitter kvar i munnen även när de små viftar med händerna och petar bort nappen hela tiden

Ela: Funkar inget bra att liggamma med Ville. Med Ida gick det klockrent. Ville blir bara frustrerad så det slutar nästan alltid med att jag får sätta mig upp.

juni: Både Ida och Ville har legat så, vilket tyvärr gjort att det varit svårare för dom att komma ner i förlossningskanalen ordentligt. Ville föddes sen med ansiktet nedåt, men Ida lyckades dom vrida (inte trevligt!) till rätta under tiden

Ego: Ville är jättesnorig fortfarande. Frustrerande!! Han snarkar och har svårt att andas när han sover, men han sover ändå bättre än mig som ligger bredvid och lyssnar på hans snorande...

Ursäkta detaljerna men jag har även denna gång lyckats få hemorrojder efter förlossningen/graviditeten. Och nu MÅSTE jag gå på toaletten och det känns som rakblad i rumpan! Usch!

• IdaVi
    juni: Jippie vad duktig du är!! Skål 101112 närmar sig med stormsteg, är du redo??!!

Pyttis: Får nog köpa mig lite medicin, hade det sist men nu får jag fylla på förrådet igen...

Ela: Åderbråcken är borta! Vips, försvann liksom i samband med förlossningen typ tror jag Men de var inte så jobbiga i slutet,  var värst i somras när det var så varmt.

Fiji: Vaselin kanske man skulle testa?

En fråga: Är det nån av er som kör med en sån där "snorsug"? Villes snuva vill inte ge med sig och koksaltlösning hjälper inte alls. Börjar bli desperat nu!!
  • IdaVi

Kanske skulle investera i en näsfrida om det inte blir bättre snart.

Igår hade vi 3 besök så idag ska det bli så skönt att bara ha egentid med Ville. Han sover nu (eller nu nyser han visst ) så jag tar lite datortid så länge. Men idag har jag förbjudit besökare, blir för mycket ibland!

• IdaVi
    södermalm: Sist fick jag också problem med "baken" och smörjde med Xylop... (har glömt namnet) och sen gick det över efter några veckor eller månader. Hoppas det blir likadant den här gången.

Lady W:
    Kul att se dig här, välkommen!  Tack, han är ett litet charmtroll redan tycker vi (så klart)!

Mini: Koksaltlösning kör vi också med men det hjälper knappt tycker jag. Men nu tror jag faktiskt han börjar bli bättre. Har blivit lite avskräckt av näsfridan och BVC-sköterskan lät inte så förtjust i den heller så jag avvaktar lite till.
    Vad jobbigt med sjuklingarna! Hoppas de kryar på sig snart! Jag tycker också det är lite läskigt med mediciner till de små, men vad ska man göra?!

Boomie: Vad skönt att det stabiliserats med ögonen!

aigee: Grattis till en hel natts sömn! Önskar jag kunde säga det samma, men tyvärr inte Ville sover iofs bra och vaknar efter 3-4 timmar och vill ha mat. I natt bajsade han också och jag försökte byta blöja tyst. Sen var jag kissnödig och tänkte att jag kan kissa med honom i knät för att inte väcka de andra. Men då lyckades jag tappa ner nappen i toalettstolen så jag fick gå upp och koka en ny napp och sen vaknade Ida och sen var det full rulle med 2 vakna barn 03.00! Obestämd

juni: Ville gav ju inga föraningar alls, det var bara jag som var lite synsk och sa till gubben att imorgon får vi nog barn - och då lyssnade han ju så klart på sin mamma Så, jag tror inte på förvärkar
  • IdaVi

Måste bara lägga in det här kortet. Visst är tröjan fin?! Måste ju så klart ha "slips" när farfar fyller år!

• IdaVi

Oj, glömde bilden!! Förvirrad!

• IdaVi
    Assar: Kappahl, men jag tror den blir lite trång på din man!

juni: 
    Vilken envis liten krabat du har där inne i magen. Komsi komsi ut nån gång!!
    Inte illa jobbat av svärmor! Min mamma sa till min pappa på morgonen den dagen jag föddes att "Idag kommer vi få barn, men först åker vi ut till landet och krattar." Så bakade hon en sockerkaka och åkte iväg och krattade gräsmattan och på kvällen föddes jag med rumpan först

Fia: Vad skönt att A gått upp i vikt nu! Låter som ett bra recept att kombinera ersättning och amning.

Jag har aldrig sålt kläder eller så, bara möbler på Blocket.  Nu är vi själva ute efter en begagnad bil eftersom jag har insett att det blir för tungt att dra syskonvagnen i våra backar när snön kommer. Så eventuellt blir det en sväng till Södertälje de närmaste dagarna, där finns en bil vi ev. vill ha

Ha en trevlig lördagskväll allihopa! Vi ska äta räkor och pilgrimsmusslor
  • IdaVi

Äsch, det var ju Millas svärmor som var på kalas med värkar. Skyller på hormonerna Skäms

• IdaVi

juni: Min mamma flyttade och klev upp och ner på en stege och fixade med gardiner då hon kände hur det "bullrade" till i magen och jag vände mig åt fel håll. Men champagne låter ju trevligare än gardinupphängning!
    Förstår att du är redo för vräkning! Jag var skittrött på graviditeten i slutet och jag hade egentligen inga "problem" och gick ju inte heller över tiden. Hoppas Barba2 är redo snart så du slipper alla jobbigheter!
    Kram på dig!

Assar: Annars kan det ju bli en midjekort variant Skitsnyggt på karlar - NOT!!

Åååh, nu är nästan all snö bortsmält och gårdagens regn är utbytt mot sol. Nice! Igår trotsade vi vädret och gick ner till mormori ösregnet med syskonvagnen. Var genomblöta när vi kom hem men då tog jag en liiiiten skvätt glögg (snurrade till direkt i skallen ), riktigt mysigt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8