Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig: Här har det varit napp direkt på BB/Neo med alla tre barnen. Eftersom amningen inte fungerat alls i början så har de behövt få suga på napp istället.
    Jag är verkligen ingen expert på ämnet, även om jag lyckades åstadkomma lite av en mjölkstockning när jag delammade J, men skulle det kunna vara början på en mjölkstockning? Undvik drag är min starka rekommendation! Min vän fick mjölkstockning som ledde till bröstböld (AJ!!!) i juni pga att hon suttit i drag - ja, inte bara pga draget men ändå. 

Lady W: På mig syntes det också tidigt andra gången, visserligen kan det delvis ha berott på att det var dubbelt upp.
    Vågar du skriva in dig i BF-listan, eller känns det för mkt av att jinxa?

Alltså är det verkligen INGEN här i gänget som ska ha barn nu under hela den långa vintern, oktober till februari?? 

• Billabong

Persefone: Ah! Se där, jag hade ju en känsla av att fler borde stå med. Du är sjäkvklart ursäktad! Inte meningen att tvinga fram ngt, men jag använder den där tråden till att kolla upp namn o åldrar på era barn titt som tätt (erkänner, är förvirrad ibland) samt kolla upp hur länge det är kvar tills nästa bebis är beräknad och tycker det är toppen när jag hittar all info jag söker där. 

• Billabong
    Ela: VAD!!!?!?!?
    Alltså HUR I H#¤%#T# tänker den urbota korkade människan????!?!
    Personligen tycker jag nog det vore på sin plats med en rak höger där...

Fann du dig och gav henne ngt dräpande svar eller kom puckot undan den avhyvling hon så väl förtjänade?

Zenobia: Bra att du kikar in och rapporterar. Snart är det ju färdigjäst då!
  • Billabong
    Piggley Wink skrev 2011-09-19 20:54:29 följande:
    antar att alla de där som skulle ramlar under grav istället faller efteråt så att alla nya kommer samtidigt...
    Precis så!

De 50-100 hårstråna som du skulle tappat varje dag under graviditeten sitter kvar men är programmerade att trilla av, så de gör det när grav.hormonerna försvinner ur kroppen. Har alltså inget m amningen att göra, man tappar håren oavsett amning eller flaskmatning. Däremot varierar det hur mkt man märker av det. Jag har märkt av det VÄLIGT tydligt ca ett halvår efter förlossningen. Min frisör har reagerat och vi har suckat och garvat åt det hela. Nu 2 år efter senaste grav. börjar tecknen försvinna.

• Billabong

Moppen: Tack för tipset! Jag har trånat efter en jacka på Stadium som jag nog ska köpa nu när det blir avsevärt billigare.

lilablå; Hej där! Hur är det med dig och familjen?  

• Billabong

Apropå skor av märket Sorel och att det är 25% rabatt på Stadium så såg jag just att Sorel finns i Stadiums webbutik.

• Billabong

juni: Vilken storlek har du? Vågar inte riskera att du köper den sista av den jag vill ha. Får nog beställa först och länka sen. 

• Billabong

Lilla proppen, såg att det fanns Didriksons Kilimajaro i blått i strl 90 på stadium-sajten. Vet inte om det är lagom för lillebror? Överväger en sådan till O... men hade hellre köpt den billigare overallen, Kaxs från kappahl - men den var slut i rätt strl här i min stad...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8