Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Fio: jag tycker att du ska anmäla till soc. Det som förmodligen kommer att hända är att mamman blir kallad till soc och får förklara hur hon tänker och förmodligen får hon veta att det inte är ok att göra dom hon gör. Ev kan soc hjälpa henne med en bättre lösning.

• Gladhannapanna

Lycklig: jag blev igångsatt med Julia, vattnet gick men inga värkar. Det tog ca fem timmar från att droppet sattes tillshon var ute. Ett tips är att be dem sätta Eda innan så att det går fort att aktivera när man behöver den, om man behöver den. Superbra!!!

• Gladhannapanna

Grattis till lilla Isac!!! Jobbigt med blodförlusten, vet att man kan ge annat än blod numer. Jag tappade 2,3 l när À föddes och det tog månader innan jag var på banan igen...

• Gladhannapanna

Jag jobbar ju inom soc och det händer att jag får skriva på just vid faderskap, att skriva på att namnteckningarna stämmer. Tror inte att de frågar så mkt faktiskt.

Däremot hörde jag en gång att ca 10% har en annan pappa än de tror!

• Gladhannapanna

Här har det varit så att den som är hemma lagar mat men att vi städar båda två. Alltså har vi båda kommit hem till mat på bordet.

Nu lagar den middag som kommer hem först så det blir oftast jag, men på måndagar är det han.

• Gladhannapanna

Lycklig: Jag lämnade Julia själv med pappa de tider du beskriver när hon var pytteliten! Kändes konstigt men rätt viktigt att hämta A själv på förskolan tex.

• Gladhannapanna

Assar: vi har kört på deras överdragsbyxor och skaljackor till barne och är jättenöjda, vet inget om overall dock

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8