• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

aigee: Ok, då fortsätter jag lite till
    Jag rasade också i vikt när jag ammade. Gick ner mina 15 kg + 5 till. Kruxet är väl att jag inte är så kraftig innan så jag såg faktiskt inte speciellt frisk ut där ett tag med insjukna kinder och knotig kropp. Men men...

Skickar du hit ett gäng chokladbollar är du snäll? Vi har INGEN choklad eller GODIS alls hemma!! Panik!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

aigee: Jag kommer! Usch, låter inte mysigt alls! Gå och lägg dig och vila, för imorgon bitti ska du ju föda kvinna!

• IdaVi

Marge: Nu förstår jag inte riktigt!!

juni: Näe, ingen bebis här iaf!  Klar du kommer kunna ta många och långa barnvagnspromenader snart!
    Usch för mögellukt! Jag har världens knarkhundnäsa så jag känner alla konstiga lukter. Bodde också i ett mögelhus under högstadiet och gymnasiet (utan att veta det först) och jag hade massor problem med astma och luftrörskatarrer. Mest frånvaro på skolan! Bläk!

aigee: Nämen, surprise att du ska kolla ditt BT!!?? Att dom inte sätter igång dig istället? Men tappen var inte tillräckligt mogen eller?

Nu har jag gått till och från dagis. Börjar bli kallt när det inte går att knäppa jackan och det är -3 grader! Brrr! Ska hämta Ida kl. 14. Hoppas promenaderna gör lite nytta.

Måste bara berätta om min konstiga dröm i natt. Drömde att jag var höggravid och på typ seminarium. Sen helt plötsligt försvann min mage, fast jag inte hade fött. Men ingen tyckte det var konstigt eller att jag borde ringa sjukhuset

• IdaVi

malin: Glömde ju... Hoppas det går bra hos läkaren och att du får något annat än örtte!!

• IdaVi

malin: Om man häller örtteet på knät så kanske det blir bättre?! Hoppas det går bra nästa vecka. Härlig tid fick du ju!

juni: Där sa du något! Jag kan ju ta makens parkas! Hans Helly Hansen vägrar han nog låna ut tror jag, mitt benrangel till karl fryser ju jämnt. Nu ska jag rota lite i garderoberna och se om jag hittar hans skidjacka istället

cissi: Man kan inte alls lita på storlekarna nu för tiden. Och det är klart vi kommer bli skitsnygga efter amningar och allt är över. Så är det bara, det har jag bestämt!

• IdaVi

cissi: Exakt, så skönt när man kan göra det. Bestämma sånt alltså

Jo, det känns som jag kommer gå över tiden. Skit! Är så trött på detta nu! Till råga på allt hade jag gått upp 2 kg tills en jag var hos BM förra veckan! Hur är det möjligt?! Känner mig otymplig, får kramp i rumpa/ljumskar, isborr i muffen och sammandragningar. Och inga kläder passar, byxor är bara att glömma så det är leggings för jämnan *brrrr*.

Men annars känns det bra Sorry för min klagan, blir nästan trött på mig själv ibland!

Hur mår du då??

• IdaVi

juni: Det är ju bra, blir ju mer som ett tält då Min gubbe är ju inte så stor tyvärr, men jag har en stickad cardigan som är hans som jag kan dra upp dragkedjan hela vägen upp i halsen.

Puh vilken pärs det är att hämta på dagis ibland. Idag skulle det bara hängas och klängas och krypas när man skulle ta på overallen. Och sen vill hon gå sista biten så jag tog ur henne ur vagnen, men nej, då skulle hon bli buren. Precis vad en höggravid behöver!

Slemmisen kommer det mer o mer av...

• IdaVi

Pyttis: 20 kg var verkligen inte dåligt!! Förstår att du fått förnya garderoben

cissi: Verkar som det är svårare att bli av med förkylningen när man är gravid. Men det kanske bara är inbillning?! Jag har iaf snorat 1 månad nu, men det kanske är graviditetstäppa? Har slutat med nässprayen nu, den gjorde varken till eller ifrån....

Nu ringde maken och berättade att han har fått löneförhöjning. Tack för det Kanske skulle fira med lite gyllene måsen ikväll

• IdaVi

juni: Haha, det har du rätt i! Men ärligt talat är jag inte sugen på något annat än just något sånt onyttigt idag. Annars hade det varit mysigt att fira med några goda ostar och vin. Men det får man ju vänta lite med.

• IdaVi

juni: Mums vad gott!! Jag fuskade ju lite på vår förlovningsdag. Men det var så lite så det var nästan inte ens värt det

Sådär, då har jag ätit Mc Donalds också och nu blir det godis i soffan.

Aj aj stackars ryggen är helt trött idag...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8