Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Milla och Ela: bm's första kommentar var att magen nog sjunkit. Hoppas det för det vore ju den enklaste anledningen till måttet. Som tur är fick jag tid hos en supertrevlig ul-bm, har varit hos henne för både KUB och RUL denna graviditeten. Det fins en annan ul-bm också, en riktigt vidrig sorts surkärring    Härligt med extrapengar för vagnen!

På tal om vagn så har vår kommun för två veckor sen tagit emot ett par hundra nyanlända flyktingar. De bor några km från oss och man ser dem nästan varje dag promenera till affären. Jag har sett två familjer med barn, en med yngsta 2-3 år som promenerade ca 6-7 km (enkel väg) till affären och ett par med barn i babyskydd som de BAR som promenerade till annan affär ca 2-3 km. Synd att jag tänkte använda vår vagn snart, annars hade jag lätt gett bort den!

Ela: Kan du inte pimpa kryckorna med nåt collt så att folk får anledning att stirra

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Tjena! Kontrollen gick bra, liten väger 1% mer än medel, men jag tror  ju de har fel om bf, så den är nog ungefär lika stor som H Fostervattenmängden var också normal.

• Piggley Wink

Lea: Ja, visst är det lugnt och skönt Men det är ju rätt trevligt med lunch-date! Trist med dåligt ätande och nattsömn . Jag har sån där molvärk hela tiden, bm förklarar det med att det är tappen som förbereder och mjukar upp sig. Hon tror inte heller att liten kommer stanna en hel månad till, jag tycker att sisådär två veckor vore lagom Men iofs voreju 101112 bra

aigee: Jag tyckte det var skitsvårt att hänga med vad som var vad på ul, hon visade ansiktet först, men sen när hon mätte och grejade var det svårt att hänga med. På rul kan man ju liksom se hela ungen så man vet var man är, nu var den så stor att man bara ser en liten del i taget...

Om ni missar 101020 så får ni vänta på mig och 101112 Men jobba på så vi får tre trådbebbar imorgon

• Piggley Wink

Lena: Jag drack en Cola på vägen till bm när jag väntade H. Värdet var högre än vanligt, men inte FÖR högt, hur gick det till? Men sköterskan bara frågade vad jag ätit/druckit och sen var det inget mer med det Hon bad mig att inte göra det nästa gång för då kanske de skulle behöva ta tag i att blodsockret höjts...

• Piggley Wink

Milla: Blev lite inspirerad, ska verkligen ta tag i att sälja lite kläder efterhand liten växer ur dem, vagn tar ju ett tag, den ena som är beg och nu ska hålla för sitt fjärde barn får väl doneras, men Urban jungle liggdel från i våras måste ju kunna säljas när liten inte behöver den mer... Ska bara undersöka hur man får bort sittdelen så jag kan sätta på liggdelen, med Brion är det ju enkelt, men UJ har jag ju inte provat förut. Kanske man kan sälja åkpåsar mm efterhand också... Våra förråd är rätt fulla som det är nu, vi har ju sparat ALLT till ev syskon, men nu blir det inga fler! Iaf inte inom översådlig framtid

• Piggley Wink

FK är väl för söta, mitt intyg kom in till dem den 13 okt (enligt damen jag pratade med nyss), men ändå så svarade de i söndags att det inte kommit in???? Jaja, tur att jag ringde innan jag skickade ett nytt iaf (bad om ett nytt idag för säkerhtes skull)... Nu är det iaf klart ås jag kan begära FP för Barba2 från på måndag så att H får gå på förskolan.

• Piggley Wink

cissi: Kaustiksoda låter ju som en toppenlösning Annars kan jag tipsa om att försöka vindsurfa för första gången. Man ramlar i typ hela tiden och saltvattnet spolar rent överallt i kallsuparna. Dagen efter fanns inte en tillstymmelse till snuva/täthet kvar Kanske lite kallt nu, men en bra grej på sommaren... Konstigt att du ska göra belastning nu och inte förra gången? Har det nåt med åldern att göra?

• Piggley Wink

cissi: Det är nog som Ela och aigee säger att det är olika i olika landsting. Het mat är nog trvligare vid denna årstiden

aigee: Liten vilar sig i form inför morgondagen har inga bra tips dock, hallonbladste, ananas och färdknäpp, men jag vet inte hur bra de funkar... På mina sammandragningar är det trappor och uppförsbackar som gäller, men jag vet inte om set är samma sak som gäller för riktiga värkar...

• Piggley Wink

Färsk tror jag, sök här på FL, fins massor av tips. Ananans är iaf gott om man jämför med vissa andra

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8