• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Har inte kommit något mer ännu, men jag tog det väldigt lugnt på fixardagen. Har lite molvärk och ont i rumpa/rygg, men det kanske bara är trötthet?! Nåväl, barnet kommer när det kommer antar jag

Milla: Hehe, det blev inget mer vatten på golvet. Däremot gjorde ju regnet sitt till, iaf för de som hade utomhussysslor. Ida stordök i en vattenpöl direkt, nice!!

Ela: Precis, man blir ju lite orolig för hur det ska gå sen med ett litet spädbarn som ska ha mat var och varannan timme

Sara: Exakt! Och systerdottern fyllde igår så nu är det helt ok för bebis att kika ut!

juni: Muffins låter mums! Kommer det fortfarande delar av slemmisen för dig??

Jag hade (ta i trä) kvar en bit choklad i kylskåpet. Men den är nästan slut nu. Ska slappa en stund  i soffan medan Ida sover och innan gästerna kommer. Tvättmaskinen är fullproppad med geggiga regnkläder och hallonbladsteet är upphällt

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Ela: OJ! Gigantisk var inte den här, kanske som ett mindre plommon i storlek. Igår kom det också lite blodiga strimmor i trosorna kom jag på nu

Gäsp vad trött jag är. Nu blir det soffan!!

• IdaVi

Ela: Det är ok om det dröjer till imorgon. Vi får ju snart gäster Tungan ute
    Härligt att du boar! Jag har inte boat mycket alls den här gången. Bad mother!!

Åh vad skönt det var att sova i soffan. Nu ska jag slänga mig i duschen så jag får upp värmen och piggnar till lite.

• IdaVi

juni: Usch för jobbiga sd när man vill få lite nytta gjort!

aigee: Hoppas bebis vill kika ut snart så du slipper vänta så länge till. Så drygt att gå över tiden kan jag tänka mig! Och jag vägrar att göra det, så det så!!

Ego: Har ganska kraftig molvärk som inte heller ger med sig. Det gör ont när jag kissar och går och har hållit på ett par timmar nu. Ringde syrran och kollade så hon var ledig i natt IFALL något händer. Men det gör det säkert inte, detär nog bara kroppen som är trött.

Nu har iaf middagsgästerna gått, diskmaskinen är igång och maken lägger Ida. Jag är för tjock för hennes säng nu så han får ta den delen. Sen blir det slappa i soffan.

• IdaVi

aigee: För oss blir det ingen 3:a oavsett. Då får vi dra igång hela IVF-processen igen och det orkar jag inte med tror jag. Men vem vet, mirakel har ju hänt förut!

Hoppas du får lite bra svar imorgon!

• IdaVi

Gomorron!

Här har inget hänt. Suck! Men men, har iaf fått sova bra i natt. Ida och jag sov till kl. 09!!

juni: Usch för hängiga barn hemma när man själv inte är fit for fight! Hoppas ni kan ha lite mys med film och så?
    Vi måste också byta till dubbdäck. Det är ju minusgrader nu och halt som bara 17!

Nu ska jag äta lite frulle. Blir välling för mig med

• IdaVi

aigee: Frustrerande! Hoppas det gick bra hos BM?! Vad är det för syprojekt du pysslar med?

Pyttis: Hur är det med dig då? Är det bättre nu??

juni: Men hallå?! Hur bökigt verkar inte det vara??

Ela: Precis, den borde ju vara jättemogen nu!! Ska du beställa en RUT? Det gjorde vi för fönsterputsen i somras, så skönt! De var 2 pers som höll på i nästan 3 timmar. Hade jag gjort det hade det nog tagit typ 6 timmar då?! Inte värt det!!

Nu ska jag steka på lite fuskköttbullar. Ida kollar på Pippi så jag kan fixa i fred i köket. Skönt med tv ibland

• IdaVi

aigee: Åååh, vad spännande! Håller alla tummar jag har! Håll oss gärna uppdaterade om du kan på något sätt. Jag kommer vara så nyfiken så jag blir sprickfärdig.

Ego: Lite mer slemmis och molvärk ut mot ljumskarna. Sätt fart då för fasiken!!

• IdaVi

juni: Är så glad varje gång Ida petar i sig lite mat. Det har ju aldrig varit hennes grej att äta mat. Men mammas gräddsås med potatis, morötter och (fusk)bullar gick ner
    Mm, vi måste vara skitmogna där nere du och jag!

Pyttis: Vad skönt!! Men du är fortfarande heltidssjukskriven  va?!

Nu funderar jag på att packa BB-väskan. Eller iaf lägga fram lite grejor. Undrar när Bo Kaspers nya CD dyker upp i brevlådan

• IdaVi

juni: Idag åker min mamma och svärmor till Åland. Bra tajmat va?!
    Jag har fått dille på att jag måste ha med mig rätt musik till förlossningen. Men jag hoppar nog över sällskapsspelet den här gången. Hade med oss Kasta gris sist! Hahaha!
    Maken är på resande fot 1-3 ggr per vecka. Men det är bara 45 min iväg så det är ok ändå. Vore värre annars.

Pyttis: Ok, då har du ett tag kvar att vara hemma. Skönt!

Ela: Jag kan också tänka mig att skaffa lite mer Rut senare. Mamma och mormor kör städning och det känns väldigt lockande måste jag medge

Näe, jag har ingen SMS-kompis *snyft*. Nån som vill vara min kompis? Ela?!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8