• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

aigee: Nej, inte ricinolja! Du kommer bara få diarré av det! MIn BM varnade mig för det!!! Men hallonbladste är ok
    Och skötväska så klart!

juni: Kör ett mantra: Det går över, det går över, det går över...

Nu är mamsen här och vi ska iväg en sväng... Kikar in om en stund igen..

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

juni: Hoppas det har lugnat sig för dig nu??!!

aigee: Hoppas INTE det har lugnat sig för dig!

Ela: Vadårå, vill du inte jobba nattskift??!! Tungan ute

Här är en till med ganska uselt humör. Kan iofs bero på att jag varit vaken 4-5 timmar i natt och inte suttit ner en stund (förutom vid datorn) sen jag gick på F-ledighet i måndags. Det ska skjutsas make till jobbet, dotter till dagis,dotter till barnvakt, mig till MVC, köpa födelsedagspresent, tvättas, lagas mat. Bah! Jag som skulle ta det lugnt!
    Imorgon fyller ida år, då kommer mamma, systerson (som pluggar i Ggb) och systerdottern på fika. Men jag bjuder på frysta bullar, orkar inte fixa något mer.

Så, då har man klagat lite till. Har precis kommit hem från ett varv i affärerna på jakt efter present till Ida som blir 2 år imorgon. Jag fick kramp hela tiden i rumpan. Fuck! Hittade inga roliga presenter heller, hon får något bättre till jul då jag så klart är mycket piggare och fräschare! Jajamen!

• IdaVi

juni: Oj, ska man köpa något till storasyskonet också?! Jag som knappt kom ihåg att köpa till Ida som fyller idag
    Skönt att det lugnat sig. Verkade som klädstrategin funkade alltså!

Fia: Tjohooo! Grattis till lillprinsen! Vad kul! Kram på er!
    Jag satsar nog på ett närmare datum än 101112, då lär jag vara ett vrak!!

Marge:

Ela: Låter som en bra strategi. Ida är så liten, hon blir glad bara hon får se Pippi på tv. Bryr sig inte om så mycket paket i dagsläget.

Ego: Har gått till och från dagis idag. Trodde knappt det var möjligt för jag fick isborr och kramper imorse igen. Men det släppte sen. Nu känns det bara som livmodern ska ramla ner, känns så tungt. Men ingen bebis så långt ögat kan nå *grrrr*!!
    Ida fyller 2 år idag så det blir lite mys här hemma ikväll

• IdaVi

Ela: Tack! Jag tror vi väntar tills imorgon i så fall. 101022, så de får varsin dag. Tänk om min önskan kunde bli verklighet!

Nu tvättar jag madrassen till vaggan, diskmaskinen är igång, Ida är på dagis och luften gick ur mig. Poff!

• IdaVi

Ela: Vadå för dag?! Versaler?! Que?! Skyller på hormoner och trög hjärna

aigee: Skönt att allt såg bra ut hos Bm. Här börjar också folk ringa och fråga och det är ju trots allt 8 dagar kvar till BF!!
    Ska vila snart, ska bara... Så kommer systerdottern på lunch så det är lite att styra med. Imorgon ska jag inte boka in något (förutom förlossningen så klart! )! Så det så!

• IdaVi

Sara: Fy tusan vilken natt! Det är ett under att du är så pass pigg som du verkar vara, men eftermiddagen lär nog bli tuff så du gör rätt i att sluta tidigare om du kan!

Ela: Aha, då hänger jag med

Hittar inte min braiga Bo Kasper-CD. Den MÅSTE med till förlossningen (till makens förtvivlan, men det skiter jag i)

• IdaVi

aigee: Vi hade med oss typ spa-musik när Ida föddes. Var ganska skönt. Men jag ska ta med något lite "rockigare" också tänkte jag.

Har också lite logistikproblem med barnvaktande. Mamma ska till huvudstaden fre-lör, syrran jobbar natt fre-lör, mån-tis åker både mamma och svärmor till Åland! Hallå!!???

Nu ska jag hoppa in i duschen. Klockan är ju redan 11!!

• IdaVi

Uuuh, nu mår jag illa och fryser. F-n om man skulle bli sjuk nu mitt i allt också?! Eller också är det bara trötthet?!!

• IdaVi

juni: Lycka till med tentan!

• IdaVi

Nån som har dunderkur på nästäppa?! Har kört med Nezeril i ungefär 2 veckor men nästäppan vägrar ge med sig. Får nästan panik för jag kan inte andas ordentligt och det är ju tungt från magen som trycker på lungorna också

juni: Eller när hurtiga 20-åringar ställer sig på familjeparkeringarna?!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Snörvel snörvel...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8