• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Fattar inte heller hur  det hänger ihop. Sist de kollade låg jag lite högt, nästan på 7 tror jag, och då hade jag bara ätit kantarellsoppa till lunch?!! Konstigt!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Pyttis: Jag får kanske skvallra lite för Bm då om hon tänker ta blodprov idag. De gör det ju inte så ofta nu för tiden....

juni: Vad skönt att det löste sig med Fk. Jag kom ju på i helgen att jag inte registrerat F-ledighet för nya bebisen så det blev också lite bråttom. Men där fanns iofs alla papper på plats.
    Plugga lugnt!

Nu ska jag snart åka och hämta I på dagis och sen lämna henne hos syrran innan jag ska till Bm på kontroll.

• IdaVi

cissi: Hej! Usch, här har det också snorats länge! Inte ens nässpray har hjälpt. Men det verkar börja släppa nu. Hoppas du mår bättre snart också.

Over and out!

• IdaVi

Åter från Bm där allt såg bra ut. Magmåttet är t.om mindre än förra gången, men magen är större tycker jag. Fattar inte hur de mäter det där med livmoder osv. Nåväl, skönt att allt såg bra ut iaf.

Brrrr, surfa känns inte så lockande även om maken skulle bli överlycklig om jag fick för mig att börja eftersom han är en inbiten surfare... Men jag tror jag väger för mycket framåt så jag skulle tippa!

Nu har jag ganska mycket sammandragningar och det kör rejält i magen. Men men, det är väl bara förvärkar *mummel mummel*

• IdaVi

cissi: Jag dricker också hallonbladste. Det gör ju trots allt lite nytta för livmodern  genom att den läker snabbare efter förlossningen och kan göra värkarbetet kraftigare (vill man det?!! ). Så skulle man inte föda tidigare pga teet så hjälper det kanske på andra sätt.

juni: Jag har läst att delar av slemproppen kan lossna flera veckor före förlossningen. Den kan t.om återbildas om den släpper tidigt. Så det behöver absolut inte betyda att förlossningen närmar sig med stormsteg.
    Och när det gäller ricinolja så varnar man massor för det. Det enda man garanterat får av oljan är diarré! Skulle också hellre köra på champagne!

Tjoflöjt vilka sammandragningar/förvärkar jag har. Ska slänga mig i soffan och se om det blir bättre.

• IdaVi

Baaaad night! Har varit vaken mellan 01-04.30 med ont i livmodertappen, sammandragningar och en galen bebis...
    Nu ska jag lämna I på förskolan... Kikar in om en stund igen..

• IdaVi

Boomie: Vad läskigt med ögonen! Känns det bättre nu?! Bra att du tar det lugnt, det låter som du behöver det!

juni: Man får faktiskt klaga (tänker iaf jag göra ). Hoppas det blir bättre under dagen för dig. Hur länge ska den där j-la livmodertappen göra ont då??  Känns ju som bebisen försöker ta sig ut med en isborr genom slidan! Aj!
    Hoppas verkligen bara det var en del av slemproppen som släppte för dig och att din kropp lugnar sig efter fredag!

Sara: Tack, nu vill man inget hellre än att kalva!

Tjohooo, var är aigee??!!

Kanske skulle packa BB-väskan.. Håller på att bädda rent i våra sängar så eventuella barnvakter får rent och fräscht, tvättmaskinen är igång och hallonteet är upphällt.

• IdaVi

aigee: Bläk!!

juni: Oj då! Vilket skit!! Har du ringt förlossningen och kollat med dom?

Mamma ska bjuda mig på lunch så det är bäst jag hoppar ur myskläderna och in i duschen så jag törs visa mig bland folk

• IdaVi

Sara: Nu ska jag ju iväg på lunchdate också. Blir skönt att få något annat att tänka på en stund

juni: Näe, just det... Hmm... Hur vet man att det är slemproppen förresten? Syns det tydligt? Märkte aldrig av det med Ida heller. Men alla märker det väl inte va?!

Förstår att det är svårt med koncentrationen

• IdaVi

juni: Ok, då borde man ju märka att det är slemproppen alltså. Jag känner inget runt midjan. Men igår hade jag ont ut mot ryggen...

aigee: Man är väl inte nöjd förrän barnet är ute ur magen

Får se om lite hot indisk lunch gör susen idag

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8