Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena: Skönt att du fick tag på vad du behövde. Jag fick en massa prover på barnmässan i våras så jag har en del blöjor hemma redan. Om den är i storlek med H så behöver vi ju prematurblöjor och det har de på apoteket på sjukhuset, men bindor ska jag köpa nästa gång jag handlar!
    Ska till bm kl 15.30 så det är snart dags att snigla iväg... Jag är ju så extremt snabb nuförtiden Måste dessutom parkera på andra sidan huset för att kunna ta hissen upp... Trappor upp en hel våning är ju inte att tänka på nuförtiden

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

allt var bra med Barba2, hjärtljud och tillväxtkurvan var bra. Eftersom den också rör sig bra så sa bm att den mår bra iaf! Ska till läkaren på måndag och mäta tappen, för att se om den är påverkad

Slinker ut för att plugga inför morgondagen, föräldramötet var toppen!

• Piggley Wink

Boomie: Välkommen!

Lena: Skönt att allt var OK.

bm sa att efter 33 fulla veckor så försöker man inte stoppa en förlossning om den börjar. Det är enligt deras plan på tisdag, men enligt min beräkning (äl-test) på torsdag. Alltså två dagar kvar tills Barba2 är tillräckligt stor och fräck enligt sjukvården. Det känns bra iaf, och att få mäta tappen på måndag gör ju att jag vet om frövärkarna och sammandragningarna påverkar blivande förlossning eller inte. Maken ska ju till Barcelona på kurs nästa vecka och om det är nåt på G vill han ju inte åka... Ska bli skönt att få veta!

• Piggley Wink

Lena: Blä för kramp! Jag skulle också skicka iväg maken under de förutsättningarna, alltså att han har tillgång till bil oc kan sticka när som helst.

Jag vet inte om det kan trigga förlossningen, om tappen är lång och stängd borde det ju vara ok att titta på den ;-D. Förra gången mätte läkaren den med ultraljud (då rör de ju inte den) först, och när den då var ganska men tveksamt lång så kände hon på den. Det ska iaf bli skönt att VETA hur det ligger till där inne!

• Piggley Wink

Man gör det med vul, och gynundersökning, men jag antar att de helt inte pllar på tappen om de inte behövver, att det är därför degör vul först...

• Piggley Wink

Ja, det får man ju hoppas att de kan Nu blir det lite frukost innan jag drar till skolan, har legat i soffan och skrivit om kundbehov hela morgonen så nu ska det bli trevligt att träffa lite folk!

• Piggley Wink

Milla: Trist när alla är sjuka, men skönt att de sover när de är sjuka iaf. Det brukar ju underlätta för den som är frisk... Hoppas du klarar dig!

aigee. 12 dagar är ju OK att hänga i även om livet är sunkigt. Jag känner nu att de typ 45 dagar jag har kvar är alldeles för många, men hoppas att det lugnar sig när skolan är klar... Det är SÅÅÅÅ sunkigt att inte kunna gå 100 meter utan att få massor av sd.

Lena: Låter toppen med shopping, annars får du visa vad du köpt på FB om det är känsligt med reklam här...

Idag är ingen bra dag, har fått massor av sd och har nu ONT i regionen runt tappen. När hon känt på den sist så var jag ju öm hela kvällen och precis så känns det idag Maken fick ta över H när han kom hem så nu ligger jag i soffan och ska skriva lite inför morgondagen... Hoppas att det ser bra ut imorgon fm så jag slipper åka till skolan imorgon em.

• Piggley Wink

aigee: På måndag morgon

Milla: jag tror på att "go with the flow" och inte ha några krav och ambitioner alls! Inte så lätt men man mår mentalt bättre då!

• Piggley Wink

Lena: Igår kväll var det vidrigt, hade jätteont och magen var stenhård hela tiden. Hur är era sd, är de som värkar att de kommer och går? Min mage blir stenhård och håller sig så jättelänge! Ska försöka hålla mig hemma idag, vi får väl se för projektet ska ju lämnas in imorgon...

• Piggley Wink

Lena: Skönt att din mage också är hård länge! Man blir ju lite fundersam... Har under de sista dagarna förresten känt mig svimfärdig flera gånger. bar när jag sitter/ligger i soffan. Mitt blodtryck är ju som vanligt 105/60 så det borde ju inte påverka, kan ju iofs vara blodtrycksfall ändå, men det brukar ju komma när jag reser mig?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8