• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar: Jaa, Ida är född 21:e och bebis är beräknad till 29:e. Så har vi otur blir det samma dag

aigee: Låter som du haft en jätteskön dag. En perfekt uppladdning för att föda bebis tycker jag!

malink: Usch, vad har hänt med knät? Hoppas du kryar på dig snart!

Sådär, då har jag precis städat klart badrummen. Helt slut i kroppen. Så har vi kvar halva huset att svabba och 2 äggfria tårtbottnar som ska göras + rulla chokladbollar.... Funderar faktiskt på att skjuta på det till imorgon. Känns som ryggen håller på att gå isär

Ha en skön lördagkväll allihopa!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Loggade in men insåg att jag är för trött för att läsa och kommentera. Återkommer imorgon med nya friska (och lediga ) tag!

Hoppas alla mår bra iaf! Kram på er!

• IdaVi

Milla: 101020 låter som ett fint datum

malink: Usch, vilket skit med knät! Krya på dig!

Ela: Suck! Förstår din känsla!! Som om man inte hade nog liksom...

juni: Alltid är det något... Bah! Hoppas det löser sig med FK!!

aigee: Har inget hänt under natten hoppas jag ni får bra svar hos Bm. Håller tummarna!

Apropå vattkoppor så har nog inte maken haft det vad han tror. Jag hade det när jag var 16 år, ingen jättehöjdare... Är det farligt att vistas kring folk med koppor när man är gravid?

Ego: Idas kalas blev lyckat igår. Ida slocknade i makens knä så fort de sista gästerna lämnat huset. Helt slut sötisen!
    Inga tecken på att bebis vill ut. Körde också på en färdknäpp i helgen. Eller färdknak skulle jag vilja kalla det för både maken och jag trodde mitt bäcken gick av. Det knakade till ordentligt och kändes inte alls trevligt! Blir nog ingen mer knäpp!

Annars är man numera "LEDIG"!

• IdaVi

Å där försvann radbrytningarna!?

• IdaVi

aigee: Vilken skit-BM du fick träffa! Förstår att du är besviken. Hoppas din är tillbaka snart så det blir som vanligt igen och så du får veta lite om framtiden.

Jag ska till Bm imorgon. Har inte vågat ställa mig på vågen ännu, måste nog göra det idag. Tror jag har gått upp ett par kilo sen sist. Magen är ENORM!!

• IdaVi

juni: Vilken otur du har hela tiden Hoppas det går bra på kontrollen idag. Det är säkert ingen fara

aigee: Hehe... Huge!! Skönt med barnvakt! Me like!!

Ela: Håller med föregående talare. En liten upp-pimpning kanske skulle göra susen Nävars, ärligt talat så förstår jag att det är skitjobbigt. Eller jag kan bara föreställa mig det iaf...

Milla: Lite extrapengar är ju aldrig fel!!

Ego: Dålig natt och dålig start på dagen. Ida vaknade vid 04 och ville ha välling. Hon är inne i en äta-dåligt-period igen så hon är hungrig på natten. Jag kunde inte somna om och låg och vred mig tills maken skulle upp vid 06.30. Sen var det bara att gå upp och förbereda Idas matsäck med mat, frukt, dryck osv (de äter ju medhavd mat på tisdagar). När Ida vaknade var hon skittjurig och vägrade äta frukost. Sen fick jag stressa iväg och skjutsa maken till jobbet och Ida till dagis. Nu är jag hemma och ska njuta av en kopp kaffe och egen tid med tidningen. En jobbarkompis kommer hit och äter lunch så jag ska fixa mat och sen är det BM kl. 15. Men innan dess måste jag lämna Ida hos barnvakt.

Tjoho vad lugnt och skönt det är att vara föräldraledig!!

• IdaVi

aigee: Du känner inte av molande mensvärk? Jag har ganska mycket av det idag, vet inte om det är för att jag är trött, eller om det är något annat som händer i kroppen. Och så känns brösten lite konstiga, sådär som det gör när  mjölken börjar rinna till - sticker liksom i dom. Inte mycket, men lite...

Suck, man går väl bara och känner efter helt enkelt

• IdaVi

Fia: It's a deal!! (och f-n vad besviken jag kommer vara om jag sitter där med tjockmagen i vädret om 2 veckor!! Grrrr!)

• IdaVi

Fia: Dåligt med trappor i huset, men vi har väldigt många backar i området. Kanske funkar det med
    Men först kommer min lunchdate, som iofs är sjuksköterska, hit på lunch. Så jag lugnar mig lite... Och sen ska jag till Bm, vore ju trevligt att träffa henne en sista gång. Men sen - då jäklar!

• IdaVi

juni: Vad skönt att det såg bra ut! Och du, jag VÄGRAR vänta till 101112 bara så du vet!! Tungan ute

Sådär, då har jag laddat ut med en chokladboll så blodsockret blir extra högt om Bm kontrollerar den. Smart drag, not!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8