Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Läs vad du skrev till mig Vi får försöka ta det lungt du och jag....

Phu, har läst färdigt det sista av denna veckans litteratur idag men för nästa vecka som jag planerat att börja med idag så hann jag bara en artikel av sex (dessutom ska två företagscase läsas). Dessutom så har H börjat hosta lite idag, fick lite mollipect innan hon la sig så jag hoppas det är puts väck imorgon. Hon har ingen feber iaf...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Lena: Såklart du är trött efter en sån dag, och såklart Ida saknar mamma efter en sån dag! Så är det hos oss osckås, men det räcker at jag åker innan H vaknat så måste vi mysa LÄÄÄÄÄNGE på eftermiddagen sen...

Idag har jag ordinerat mig själv plats i soffan, jag skolkar från skolan idag, pluggar hemma istället! H hostar på mornarna men är inte snuvig och har ingen feber, leker och är pigg som vnaligt. Jag ger henne lite mollipect på morgonen och hoppas att det försvinner snart!

• Piggley Wink

Men Ela jag läste i nån undersökning att det är högre risk/chans att få samma  kön igen, och den ökar om man har två flicor/pojkar...

...och det är helt OK att blanda lite när man kommenterar i olika trådar

• Piggley Wink

lilablå: Jag har en klasskompis därifrån och trots fem års högskolestudier har jag inte en chans Men till S hittade ni ju ett jättefint namn!

• Piggley Wink

Hon har bara vanliga bokstäver men det hjälper inte Man kan inte ens gissa hur bokstäverna uttalas...

Vi har inte så många namnförslag, tänkte förlänga listan efter tentan, Maja och Disa, men inte ett enda killnamn. Vi är båda övertygade att det är en tjej, men vi vet ju egentligen ingenting Förra gången hade vi inga alls innan, H var det enda vi någonsin pratat om

• Piggley Wink

H har förresten bestämt att det är en lillasyster, hon ska heta Pippi och hela familjen ska byta till Långstrump i efternamn

• Piggley Wink

Lena: min första tanke med Arne också

Ela och Lena: Sunkigt med så jobbiga foglossningssmärtor! Kan ni inte få akupunktur? Jag ska äntligen få det igen imorgon, LÄNGTAR! Var ju tvungen att avboka när H var sjuk och sen har hon varit på kurs mm så nu har jag jätteont i ryggen, förutom sammandragningar och molvärk då Hemmadagen idag var bra, men när jag hämtade H på förskolan så började det, inte så mycket som igår, men iaf!

Ang namn så blir det nog samma andra och tredjenamn för syskonet om det blir en tjej. Det är namn som "alla" i min resp makens släkt heter. Om det blir en kille så hette min farfar och makens morfar samma så då blir det nog det som andranamn, det är dessutom ett namn som många i släkten heter som andranamn...

Men ungen måste ju ha ett tilltalsnamn också

• Piggley Wink

lilablå: H är så ofta, om hon är trött så är det jobbigt för henne att bryta det hon gör för att göra nåt annat. Antar att det samma sak med mig när jag fastnar framför datorn eller TVn istället för att lägga mig Tanten kunde gott burit S hem!

Akupunkturen var kanon, nu har jag inte alls lika ont i ryggen!

• Piggley Wink

Trist att behöva avboka Lena Kan ni inte lämna Ida 10 min tidigare så att du hinner? Iaf när du slutat jobba? Stressa är ju inte bra, men vattengympa låter ju underbart! Ja tänkte ju att jag skulle försöka träna lite våtväst och kanske vattengympa när skolan är slut, men om förvärkarna fortsätter såhär så vågar jag nog inte...

Vi var cokså sega med namn, till slut ringde min vän dagen innan sitt bröllop oh sa att " nu får ni bestämma er för nu ska vi trycka programmen med bordsplacering mm".... Då var H 7-8 veckor Hon var förresten på möhippa när hon var 3,5 v, en riktig liten partyprinsessa även om vi gick hem innan det "riktiga" partyt började

Har tecknat bilförsäkring idag, helt galet det där. Maken är 1,5 år äldre än mig och har väl säkert haft körkort ungefär så mycket längre än mig eftersom vi tog det direkt båda två (lantisar behöver körkort ). Varför ska det då kosta närstan 1000 kr mer per år för mig att ha bilen försäkrad? GALET! Jag är ung, har haft körkort för kort tid och är KVINNA! Jag tycker mest man läser i undersökningar att kvinnor kör försiktigare, håller sig bättre till hastighetsgränser mm Jaja, bara att skriva den på mannen istället, måste bara beställa nytt regbevis

• Piggley Wink

Jag har en kompis som heter Osborn, jag gillar det men det är kanske för att jag gillar honom

lilablå: Du kan laga mat i gjutjärnsgryta, om man har nåt surt i (tomat, vinäger, citron) så frigörs järn från grytan occh hamnar i maten. Jag äter bara vanliga vitaminer och bara ett par gånger i veckan för jag får gräslig diarré av järntabletter och blutsaft ii iaf alla de 6-7 former som jag hittade att prova när ajg väntade H... Försöker att alltid äta lite broccoli till maten mm. Hittills ligger värdet OK iaf, jag har ju så lågt blodtryck så jag mår inte alls bra om hb sjunker...

Ela: Bra jobbat att "ta hand om" den andra mamman!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8