Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena och Sara: Ja, de måste använda nåt som inte vi använder, men jag kan inte luska ut vad det är även om jag fått alla listor på ingredienser på det hon inte tål... Fick tid hos en dietist men läkaren avbokade den för H hade ju varit bra hela sommaren...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

lilablå: Kul att se dig! Tänkte på dig för nån vecka sen och tänkte leta upp dig... Grattis till syskon!

Pyttis: Visst är det skönt att få bekräftelse ibland. Liksom att det finns fler barn som är som ens eget, vänners dotter hade skrivit sitt namn på väggen i hallen med spritpenna igår, alltså inte bara mitt barn som skriver på bilen och soffan....

Ela: Chokladsås på tub antecknas När man är gravid ska man gärna ha lite klack på skorna sa min sjukgymnast... Det var nåt med vinklar som blev bättre då, kommer inte ihåg riktigt. Skönt att du hinner till frissan iaf, nu börjar mammakläderna sitta bra iaf, så då blir det ju lite lättare. Det jobbigaste tycker jag är när vanliga kläderna inte funkar och man inte har nåt att fylla ut mammakläderna med ännu. Jag ska försöka komma iväg och köpa mig en ny BH idag, inget passar längre, tuttarna är säkert två storlekar större Och då började jag med DD/E så det är bara jobbigt och trist tycker jag

• Piggley Wink

Mandra: Du kan få så mycket fyllning du vill! Det är jätteopraktiskt som det är nu!

aigee: Är det inte dags för dig att sova middag nu då?

• Piggley Wink

Bebisen har inte röjt lika mycket som vanligt sen igår förmiddag, är det normalt att den helt plötsligt rör sig mindre? Jag har känt försiktiga rörelser några gånger men absolut inte som vanligt. Kan det ha med sammandragningar att göra, attd en inte vill sparka om magen drar ihop sig hela tiden, eller kanske känner ajg inte sparkarna när magen drar ihop sig? Nån som vet?

Helst skulle jag vilja att ni säger att allt är normaaaaalt och att jag kan släppa det, men jag vet inte riktigt, är inte helt lugn

• Piggley Wink

Milla: Fick en försiktig knuff när jag druckit 7-8 dl isvatten, nu försöker jag med dumlekolor, den brukar reagera rätt fort på socker... Om det inte funkar ska jag absolut ringa förlossningen, har ingen annan att ringa på helgen vad jag vet... Det är bara det att det känns så onödigt att åka 6-7 mil för att kolla om allt är bra, men jag vill ju inte INTE kolla om det är nåt. Så extremt svårt det där

• Piggley Wink

Funderar fortfarande, den sparkar då och då men svagare än vanligt (eller är det jag som inbillar mig). Dessutom kommer det en spark då och då istället för flera i följd. Svårt attt veta om det är hjärnspöken eller på riktigt... Käkar lite rollokolor igen nu, blev avbruten förut för vi fick besök...

• Piggley Wink

Rollo är grejen! Nu röjer den runt för fullt igen, SKÖNT! Undrar om den flyttat lite på sig för ner till vänster har den inte grejat på länge...

• Piggley Wink

Lena: Mest kolasmak Men tog de ordentligt med prover på Ida när ni var inne och fick penicillinet? Verkar ju hopplöst det där,, kanske är det fel sorts penicillin?  Trist att behöva skola in igen

• Piggley Wink

Mer och mer speed i magen tror jag, Barba2 var nog bara lite trött...

Delar med mig av en väns FB-status: "Sonen 6 år gav till ett glädjetjut när han upptäckte att Bert kom på Bollibompa idag. Vi ägde en gång i tiden två Bertfilmer men dessa "försvann" spårlöst efter Thailandssemestern då dottern 3 år ropat "Visa pattarna" till en dam vid poolen."

Underbart!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8