Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tyckte det värkte insida/bakåt högra låret, jomenvisst, åderbråck! Högt upp sitter det med Rätt synligt blått. Har redan tyngdkänsla/supersvullen i underlivet, nu detta. Det värker nedåt hela högerbenet   Vad kommer härnäst, vatten i kroppen?

• Barbabok

Okej milla, ska prova, har liggandes sen J. Tänkte att de satt för högt upp för strumpor men men, jag har dom så testar.

• Barbabok

Ligger och nattar J med en bok. Plötsligt frågar hon -mamma har du massa presenter åt mig?

-Nej säger jag, men när du fyller år, då har jag det.

-Läs boken mamma! säger hon och tystnar.   

• Barbabok

Mrs F, jag tror det är åderbråck jag har i underlivet, yttre blygndläpparna men det är inte blått eller korvigt så jag är inte säker, rejält svullet dock. Såg att det som sitter på insidan låret visst följer ända till ljumsken
    Jag är annars förskonad, min mormor hade blåa ben men mamma inget alls. Däremot maken har blåa ben. Med blåa ben menar jag med mängder av åderbråck och får inte färg i solen.

• Barbabok

Gah. Ska sätta på TVn åt J så att jag får dricka kaffet ifred. Automatiskt går kanal 1 på, halshuggning på gång?!? Trycker febrilt på "ok" då ska tablån komma upp. Funkar det? nej! J får alltså se en komplett halshuggning där huvudet ligger bredvid och allt. Är det verkligen vettig TV en lördagsmorgon då bara småttingar och pensionärer är uppe? Hon sa inget, men vi får väl se.

• Barbabok

Vår fjärrkontroll är seg men nu hände ingenting förrän det var för sent. Jag frågade henne om vad hon såg men hon sa inget så kanske uppfattade hon inte.

• Barbabok

Mormor köpte prinsessklänning till J och jag köpte bl.a. spindelmannenbadbyxor (då jag vägrar bikiniöverdel eller baddräkt då jag inte tycker att hon har något att dölja). Solskyddsdräkt har hon på sommaren men den är för liten och vi börjar på minisim nästa vecka. Nu springer hon stolt och leker i klänning och badbrallor Hon gillar spindelmannen skarpt!

• Barbabok

Ja usch, varför måste såna otäcka scener vara på barntider?

Hon blir lite shaky av Emil i Lönneberga, pappan är lite otäck men när Emil säger skitstövel (om sin läckande stövel) skrattar hon hysteriskt. -Mamma, han säger skitstövel?!?  får man det?

• Barbabok

haha J är också mycket för gulligull, men badbrallorna (som f.ö. har snörning) gick hem! Hon har ett par unisex bad(bajs)säkra badbrallor (gröna med vita noshörningar) också men de börjar bli för små och visar halva rumpan.

Salvan vi smörjer med sen i torsdags kväll gör ont, bra eller dåligt? Det ser nu ut som ett halvläkt skrubbsår, med sån där plastig läkhinna, rött.  

• Barbabok

Ja har pratat om bebisar länge, kanske för att kusinen bara är 1år. Men, jag visade RUL-bild på bebisen och frågade vad det var, -en bebis sa hon och så var det med det. Var är den då? sa jag, -tystnad. I mammas mage? frågade jag. Då sprang hon iväg. Men sen måste det sjunkit in för hon berättade ju för fröken på fsk nån dag senare. Svalt intresse är det, men antar att det kommer mer i takt med att magen växer. Jag tänkte också köpa en bok om det men har inte hittat den där perfekta än. Jag vill att det ska vara om en storasyster dessutom.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8