30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hej Liro
Nya får såklart alltid plats i tråden
Jag har en snart 3-årig tjej och väntar syskon i juni.
Hej Liro
Nya får såklart alltid plats i tråden
Jag har en snart 3-årig tjej och väntar syskon i juni.
Jag köpte menskopp men skickade tillbaka den efter två försök i panik! Den liksom sögs fast över tappen och jag hade ett helsike att få loss den och att få ut den utan att tömma den på golvet, nä det var inte för mig.
Idag frågade fsk/fröken om J skulle få syskon, för det hade J sagt vid frukost att mamma hade bebis i magen
Alltså, inte två försök utan två mensperioder.
J har fått utslag i underlivet, några små på snippan men ett ilsket rött stort som en enkrona på skinkan. Ser ut som en vätskeblåsa utan hud.
Min tanke är för dåligt intervall på blöjbyte men BVC som maken ringde trodde på svamp? Jag bad honom ringa igen och få en tid men de rek. familjeläkaren. Märkligt? De kanske hade ont om tider då. Får se om vi får nån tid. I natt kissade hon och ville genast byta blöja, det sved nog. Inityolsalva på! Hon är på grannavd. på fsk, därav tanke om blöjslarv
hormonstinn, jag sitter just nu och försöker googla svamp, men folk verkar inte lägga ut bilder på sina barns stjärtar Inte så underligt kanske. Karln har köpt svampsalva så jag provar väl då.
länken funkar inte Googlat på svenska och engelska men näe. Som en vattenblåsa fast sprucken, utan den täckande blåsan s.a.s.
Hej Sofia, känner igen dig vagt, vi gick nog omlott lite.
Idag var jag till BM för kontroll av järnvärdet och BT, BT var ok, 110/60 och värdet vet jag inte än. Har ju sån huvudvärk men börjar mer och mer tro det är jobbets (läs:chefens) fel. för stor arbetsbörda.
Direkt efter fick jag tid för J, två dr kollade hennes rumputslag och konstaterade infekterat sår, salva och ev. flytande antibiotika. Visste väl att det inte var svamp!
Näe, undrar nog lite samma sak. Jag läste Gudrun Abascals bok, att föda, den var bra om man vill ha koll på fakta, men det var ingenting jmf med hur jag upplevde det sedan, fruktansvärt hemskt var det. Den här gången ska jag skriva brev ihop med BM har hon lovat. Jag hade inte skrivit något sist.
Kanske är det profylax jag behöver? Karln är en big icke-hjälp, som att ha en extra vägg bakom sig, dvs osynlig, ävne om jag såklart vill att han är med. Tänkte ev be någon fler följa med?
Jag tog ju både bäckenbotten & ryggbedövn, lustgas, fick värkstimulerande, ärtor på handleden mot illamående och ändå tyckte jag det var vidrigt. Fattar inte att jag frivilligt gör om det! Jag hade inte tänkt mig så mycket mer än lustgas jag