• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack för alla kramar och tips om Idas sömn! Så skönt att ni finns! Kram på er!

cissi: Vad skönt att allt såg bra ut! Var det en med grej eller en tjej?

Blev dåligt med sömn i natt också. Vi hann inte byta säng heller, för Ida hade inte sovit på dagis och slocknade som en stock redan efter kl. 18 igår!! Får se om de lyckas få henne att sova på fsk idag. Hon grät iaf inte när vi lämnade henne.

Nån mer som haft ont i nedre delen av magen i slutet av graviditeten? Känns som en blandning av mensvärk och magvärk. Svårt att förklara

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

cissi: Vad skoj! Grattis till en lillebror! Njae, ni kanske får satsa på typ Albin, Anton eller så?

• IdaVi

Suck... Hade skrivit ganska mycket och så råkade jag trycka på någon tangent så jag hoppade tillbaka till föregående sida och all text försvann Orkar inte skriva om just nu, kikar in i helgen igen.

Hoppas alla får en mysig fredag med lugna magar, snälla barn och karlar som skämmer bort er/oss. Because we're worth it!!

• IdaVi

Milla: Jätteirriterande! För jag hade kommenterat alla i princip! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Tack, har laddat upp med en Ben & Jerrys New York Super Fudge i frysen! Mums! Hoppas du får det jättebra också! Kram!

• IdaVi

Milla: Ha det så jätteskoj!!

malin: Man kan inte alltid vara på topp. Du får ge henne extra mycket kärlek sen istället...

Jag börjar tveka till min existens här på företaget i detta skick! Snubblade för andra gången på kollegans fot idag. Första gången for jag in i diskbänken och andra gången in i hans mage! Och snart ska jag sätta mig bakom ratten och köra bil! Watch out i Norrping-trakten!

Ha en jätteskön fredag allihopa!

• IdaVi

aigee: Vad skönt att det gick bra igår! :)

Sara: Usch, lät inte som nån kul fredagskväll! Klart barnen får komma på kalas trots vimsig mamma?!

juni: Usch för öm mage!! Hoppas det lugnar sig så du hinner klart med dina studier!

Ego: Ida sov HELA natten i sin säng! *knock on wood*.
    Idag har gubben lagt tak på garaget. Ska bli så skönt när han är klar med det så jag får lite avlastning med hemmasysslor och Ida. Har varit lite duktig och gått promenad (full av sammandragningar så i snigeltempo), städat båda badrummen, tvättat, fixat lite i trädgården, tagit hand om Ida och fikat med kompis.
    Snart vankas det köppizza, för nånstans måste man ju dra gränsen för hemmaarbetet

Ha en skön lördagskväll allihopa! {#emotions_dlg.flower}

• IdaVi

juni: Mums! Svärisarna jagar men jag är f.d vegetarian och har ingen aaaaning om hur man tillagar stekar osv så jag tackar alltid nej till rådjursstekar och annat. Men i år kanske man skulle göra ett försök?

malink: Me too *dumdum* Ha det så mysigt hos grannen! 

Ego: Undrar om lill*n vänt sig eller bara liksom snurrat lite? Jag har ju alltid känt bebisens hickar mot min rumpa, iaf de senaste veckorna/månaderna. Men nu känner jag mer till vänster och högre upp på magen!? Que?! 

Nu ska jag tvinga maken att se PS. I love you. Gjorde ett försök för någon vecka sen men då vaknade Ida stup i kvarten så vi gav upp. 

• IdaVi

malin: Blev ingen film igår - för trötta!  Hoppas du hade det kul igår kväll

juni: Lät ju inte alls så svårt!! Får testa nån gång!

Milla: Åh, vilket lyx att komma hem till en sån härlig middag!

aigee: Puh för matlistor! Vi får Linas matkasse imorgon. Men jag är på tjänsteresa och kommer inte hem förrän 23-tiden och jag tror knappast maken lagar nån mat tyvärr.

Ego: Har varit ute och gått i rusket med syrran. Passade på att tända ett ljus för pappa (hans födelsedag idag) på minneslunden och sen en härlig fika med matvåffla!! Nu är ischiasnerven i kläm och jag har skitont! Kanske inte var nån bra idé med promenad ändå!

• IdaVi

Ela: Usch, låter inget bra det där!! Hoppas det känns bättre idag?? Du får försöka ta det lugnt!

juni: Vad duktig du är med pluggandet! Jag är imponerad!!

emmli: Välkommen ur dimman!

Ego: Så trött idag. For iväg på tjänsteresa med taxi kl. 06.30 och var inte hemma förrän 22. Idag har det känts som barnet försöker borra sig ut genom "öppningen". Vet inte om den håller på att fixera sig eller vad det är.
    För övrigt var Ida rejält mammig imorse så jag fick borsta tänderna, blåsa håret, sminka mig osv med henne i famnen

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8