Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Måste bara tipsa om den här underbara tråden som Blomster tipsade om!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Idag fick maken ingjudan till herrhelg, de är ett gäng som umgicks i gymnasiet och efter som brukar träffas en gång eller två om året. De skulle till Sälen en helg för att träffas och umgås. Tyvärr är det 14-16 nov och liten är beräknad 22 nov, men H kom ju en vecka tidigt så han vågar inte riktigt chansa Hade det varit närmre så vore det ju en annan grej, men 50 mil bort så hinner han ju förmodligen inte fram (H var ute 5 tim efter värkarna började). Trist En av de andra har ett planerat snitt (hans sambo alltså ) den 8 nov så han trodde inte helller på en helhelg (andra barnet där också). Hoppas det blir en annan helg så de kan vara med!

Vi4: Kul med prat!

• Piggley Wink

Kikar in lite, orkar inte läsa tillbaka så långt men förstod att Assar fixat fotoalbum, imponerande!

Här var det första skoldagen idag, massor av sammandragningar och väldigt lite ryggont så det var en bra dag . Passade på att hämta ut babybox och titta på bilbarnstolar på vägen hem. Vill ha en med isofix (måste byta ut en våra tre stolar), de hade endast Akta Craco DuoLogic, vi är nöjda med vår men jag ville gärna se om det fanns fler bra att välja på. Någon som har tips?

• Piggley Wink

Hade missupfattat Assars albumprestation, men det var ju en hel massa andra prestationer istället! Imponerad!

Ela: Kram! Känner mig precis som du emellanåt och då får ju jag sova för det mesta (valpen är inte lika duktig som H på att sova hela nätter ). Fy för kräkningar , jag mår förresten bara illa om jag använder tandkräm när jag borstar tänderna, så jag använder FLUX emellanåt istället... En bekan som är tandläkare sa att det inte är några problem att borsta utan flour ett ta, eller att inte borsta alls om det inte går - då kan man skölja och tugga bra tuggummi istället... Håller med de andra att ni behver avlastning emellanåt för att få sova lite!

M73: Jag tycker extrafilm är smidigt att jobba med.

• Piggley Wink

Lena: Får ni ha Ida på dagis om maken är hemma? Det får man absolut inte här

• Piggley Wink

Orkar inte riktigt kommentera allt...

Var och shoppade på HM idag, de hade erbjudande på alla jeans så för 550 kr fick jag ett par mammajeanstights, ett par jeans åt H, en tunika/skjorta åt mig ett linne åt mig och två par strumpbyxor åt mig. Härligt! Imorgon ska jag BÅDE klippa mig och få akupunktur! Because I'm worth it

• Piggley Wink

Lena: Håller med föregående talare att det bara är du som kan känna efter hur det känns... Maken vågar iaf inte åka till Sälen (50 mil) på herrhelg 8 dagar före bf Helst inte eftersom H kom en vecka tidigt...

På måndag morgon ska jag äntligen till spec mvc för att diskutera förlossningen. Efter att ha intervjuat två vänner med diskbråck som fött barn sista åren så luter det mer och mer åt att jag skulle vilja ha KS. Är som ni vet livrädd för att det ska hända något med ryggen, och de har båda fått extremt ont i rygen vid förlossningen och efteråt. Och då är deras diskbråck betydligt äldre och mindre irriterade än mitt . Om de säger att dde kan garantera att jag inte får mer problem med ryggen så är vaginal OK, men annars tror jag att jag röstar för KS. Maken röstar för KS för han är också rädd om min rygg, jag är lite mer vacklande...

Nu är det dags att läsa några härliga amerikanska artiklar! Fick ett spel på bokus.se igår, de skickade ett mail att ingen av mina böcker skulle skickas i tid, och jag hade haft kontakt med dem senast i förrgår då de sa att böckerna skulle skickas senast igår . Skickade ett argt mail, och en kvart senare var alla utom en skickade Hoppas jag får dem idag för en skulle jag vilja läsa ett kapitel ur i helgen för att inte komma efter nästa vecka...

• Piggley Wink

Böckerna kom fram idag, det är bara en som inte kom och den kommer på måndag så det är helt OK. Så nu är bokus inte på min egen svarta lista längre

Knase: Kul att se dig!

Idag har vår lilla valp tuffat till sig! Hon snor skor och leksaker på löpande band så imorgon blir det städning och undanplockning! Ingen leksakslåda i vardagsrummet längre, HURRA! Bra att ha en anledning till det . Hundarna får ju bara vara i nedervåningen, dvs hall, kök och vardagsrum, så det är ju lätt att ha sakerna på de andra våningana...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8