Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela Man kan ju tro att ni har rutin på det hela. Hoppas bebis kommer nu under dagen om leveransen inte redan varit...

• Resande

Ela eller så sätter det fart tidigt på helgmorgonen och då är jag helt hundra på att grannarna inte har något emot att komma över och hjälpa till. Det är ju en ära att få passa barnen medan föräldrarna är och föder barn. Man leker och busar och väntar med stor spänning på nyheter om bebis.

• Resande

När jag körde hem från jobbet tänkte jag på att Ela gillar snygga siffror och fick en superstark känsla av att de fått en lillebror idag. Kul när man kommer in och ser att det stämmer. Grattis till hela familjen!! KRAM 

• Resande

Måste fråga om någon varit med om liknande med gott resultat... Förlåt om det är känsligt och väcker jobbiga tankar hos någon, vet inte var jag annars skall fråga.

På något mirakulöst sätt blev jag gravid efter vår misslyckade IVF så jag har inte haft mens sen 13 nov. Jag måste haft extremt sen äl eftersom jag testade minus på gravtest fram till 19 dec, sen slutade jag testa. (Fick en miniblödning den 20 dec som kan ha varit nidis). Men på juldagen började jag ändå tro att något var annorlunda och testade på nytt och fick plus! Vi blev rätt ställda med tanke på alla våra försök under det senaste året. Nu till saken... Jag var på vul igår och fick se ett embryo som var 11 mm men tyvärr fanns inget pickande hjärta. Gyn kollade inte så länge eller noga utan sa bara att det inte såg bra ut och att det inte kommer sluta bra. Jag tycker det är konstigt att det lilla pyret fortsatt växa men inte fått hjärtaktivitet. Finns det minsta hopp om att hjärtat kan komma igång något sent? Jag borde vara i vecka 6+ något men har någon av er hört om liknande fall där hjärtat synts först i vecka 7+ eller senare? Jag vill inte ta till mig att det ska bli mf när man äntligen lyckas plussa efter så kämpig resa... 

• Resande

Tack Pyttis och Cissi! Jag ska in på tisdag igen för en koll eftersom man måste ha två läkare som bekräftat mf och den andra läkaren inte var på plats igår. Gyn var jätte klumpig och ville inte riktigt ta itu med situationen kändes det som... Får väl hoppas på betydligt bättre vul på tisdag. Jag har också haft mf (eller blir det ma) en gång men då var det så uppenbart för embryot var för litet och hjärtat slog jätte oregelbundet.. Den här ovissheten är så jobbig. Blä!

• Resande

Tack Eva! Tisdag blir nästa koll. Funderar på att boka en tid hos någon annan om de fortfarande inte hittar hjärtat på tisdag, bara för att vara säker på att det verkligen är kört...

• Resande

Tack Johanna! Man hör ju att "alla andra" ser i vecka 6-7 så därför kändes det extra jobbigt att bara se en svart blobb utan minsta rörelse. Får väl hoppas att jag inte är så långt gången som jag tror även om "blobben" var relativt stor. Hon kan ju ha mätt fel, det är ju mm det handlar om så här tidigt.

Har dina blödningar slutat nu? Jag gick ju hos gyn hela min graviditet med N när jag bodde på Ö-land. Man ringde sin gyn när det var dags men hos oss var det bm som var med hela förlossningen (någon man inte träffat utan det blev den som var i tjänst när förlossningen satte igång) och kollade in gyn i sista stund. Så läkaren tog fram bebis men jobbet innan hade bm gjort.

• Resande
    Vi 4 tack för att du delar med dig! Vad skönt att det gick bra för er men bedrövligt att läkaren ska skrämma upp er så och sen inte ens ringa när hon kommer på sitt misstag!

Elsis- tack! Gjorde ju vul med N i v.7 på CA och då såg ju allt toppen ut. N var också 11 mm men hade hjärta. Ska försöka tänka positivt och be att få kolla några gånger till om det inget visar på tisdag.  

Ellie vad skönt att läsa, tack!  Konstigt att läkarna säger så olika. För min del är nog problemet att jag inte hade normal cykel så de vet inte riktigt hur de ska räkna. Sa bara att eftersom jag plussade på jul så borde hjärtat redan ha synts och därför ser det jätte dåligt ut. Inte minsta lilla hopp så det är så skönt att ha er här som peppar.

HjärtaHjärtaHjärta Tack för alla svar! Så skönt att ha er.HjärtaHjärtaHjärta
  • Resande

Glömde säga att vi inte berättat för någon om detta IRL så skriv inget i min gästbok eller något på fb om ni känner mig där. Tack!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8