Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malinkat skrev 2010-08-04 16:45:44 följande:
    Men vad ni e aktiva Ja ni, vattengympa var DET BÄSTA, jag älsklade att vara tyngdlös och inte ha ont en stund... gick också på vanlig simning, skönt. Hoppas ni alla gravidisar som har ont snart ser ljuset i tunneln. Kram på er!

Ja, Mini, skönt att det verkar vända!, Så många tankar och känslor för ett så ungt hjärta - och också för er såklart.

Pregga - ledsen för din förlust också, håller alla tummar för att allt nu går vägen hela vägen
    Tack så mkt å jag beklagar självklart för er förlust åxå......{#emotions_dlg.flower}
    Nu ska det allt gå bra, var på ul idag å går in i v 39 imon, så nu kommer han närsom, hihi änteligen.

Vattengympa låter inte helt fel asså, skulle vara riktigt skönt å bara få flyta med åxå...men det finns 2 risker, haha antingen så sjunker jag som en sten nu, eller så flyter jag å ser ut som en strandad val, haha
    vill med bada men vågar inte då jag e öppen ca 1 cm....
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-04 23:59:42 följande:
    aigee: Jag har 105 dagar kvar nu...

Har ni läst den här www.aftonbladet.se/wendela/barn/article756843..., det är inte så lätt att vara snygg fru när man mest känner sig som en flodhäst som inte kan gå och bära... Jaja, makens arbetskamrat blev lämnad på BB (andra barnet)  för att hennes man hade hittat nåt yngre men jag vet ändå inte om sånt verkligen händer i verkligheten!
    men shit asså...vilket as!!!
  • Bubbis10
    Ela skrev 2010-08-05 23:16:43 följande:
    ...och idag fick den blivande trebarnsfadern känna den första sparken utanpå magen. Tänk att det är lika magiskt varje gång! Vi var allt lite tårögda båda två. Hjärta
    Hihi naaw va fint :) första gng mitt nuvarande x kände på min mage, detta e ju hans första barn..så blev ögonen som tefat, hahaha
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-06 00:14:35 följande:
    Idag har jag varit hos min favvosjukgymnast och fått akupunktur och nya övningar. Hon bedömde (precis som läkaren var inne på) att det inte alls är foglossning, utan min isciasnerv som är lite kinkig. Jag fick helt andra övningar (bl a för att lirka loss nerven) och akupunktur. Ska gå två gånger/vecka närmaste veckorna och sedan glesare. Redan idag märkte jag skillnad!!! Har hållit igån hela dagen utan att ha skitont, det är helt underbart! Avslutade kvällen hos kära vänner med frossa i färska räkor, finns det nåt bättre på sommaren? Hurra för världens bästa sjukgymnast!

Pregga: Visst verkar han charmig

Ela: Underbart, H fick känna första gången förra veckan, hon blev helt tyst och stilla! Jag vet inte riktigt om hon verkligen fattade... Maken kände för ett bra tag sen men han är lika fascinerad varje gång! Det är helt sant att man blir lite tårögd!
    haha mja mindre av det kanske, aså vissa män säjer jag bara.....har inga spärrar alls.uch....

tjejer, jag undrar lite, det var såå längesen jag fick min dotter å med henne så gick vattnet å värkarna kom först 3-4 timmar efteråt, nu denna gng så har jag förvärkar å ganska mkt sådana....men inget händer...finns det några andra tecken på att en förlossning är på G som e ganska så vanligt? jag tror min slemmis har gått med...men det stannar vid detta, låg med värkar i 10 timmar å åkte in för 2 v sedan, inget hände...sen i förigår så låg jag i ca 7 timmar till, fortfarande inget mer än att jag e öppen för fingerblomma...i förigår natt när jag åkte in så fick jag veta att han fixerat sig dock, skönt :)
  • Bubbis10
    Tilda08 skrev 2010-08-06 13:59:25 följande:

Pregga: De flesta av tecknen verkar kunna komma flera veckor innan det faktiskt är dags. Det enda som jag kan minnas är ett säkert tecken är om vattnet går, då brukar det komma igång ganska snart och gör det inte det blir man igångsatt. Tänk för drygt två år sen hade jag stenkoll på allt sånt här, det verkar vara glömt det mesta nu.

ok, ja jag var just ute å handlade å kände att jag blev alldeles våt...sprang in på närmsta toa å det tros skydd jag hade på mig var genomvått å rosa,,,men inget mer efter det, kom just hem...haha ja man har ju glömmt så mkt..å som sagt vattnet gick ju med dottern å då visste man säkert...
    Piggley Wink skrev 2010-08-06 16:06:08 följande:
    Pregga: Mitt vatten gick inte alls, så de tog hål på hinnorna och H åkte ut i vattenrutschbana . Slemproppen gick tre dygn innan hon kom. Svårt att veta när det verkligen är dags om inte vattnet går. Om vattnet går vill de ju ändå ha in en på koll...
    ok, haha men hur vet man säkert att det e slemmis då? jag har ju misstänkt att min gått i omgångar nu..med start för 2 v sedan...jo går vattnet så åker jag in direkt, så det e ju det man hoppas på nu...mår dock lite illa för första gng under graviditeten nu...
  • Bubbis10
    Tilda08 skrev 2010-08-06 17:30:40 följande:
    Pregga: det där var med all säkerhet fostervatten. Bra att det var rosa, då är allt bra! Det kan dock läcka av och till innan det går på allvar, inte säkert att det går alls före förlossningen. Du bör nog rapportera till förlossningen dock, vill minnas *senil* att man skulle göra det...
    ok, hihi tack för svaret....var tvungen att sova en stund då jag blev helt dötrött....
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-06 20:10:34 följande:
    pregga: Kollade lite i min blogg här på FL, och med Gabriel hade jag inga känningar alls innan förlossningen drog igång. Med Lucas hade jag sammandragningar ganska länge, men till slut letade jag så febrilt efter tecken på att det var "på G" att jag bestämde mig för att sluta leta tecken öht. Dock skrev jag på onsdag eftermiddag att lederna kändes alldeles uppmjukade. På onsdag kväll började värkarna och på torsdag morgon är han född .
    Ok, ja men det vara samma med dottern, hade inga känningar alls...inte ens en förvärk. Nu har jag haft massa förvärkar men det händer lixom inget...hahaha börjar känna likadant, sluta leta efter tecken typ. hur menar du att lederna kändes uppmjukade? tack för svar Glad
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-06 20:25:33 följande:
    pregga: Det kändes som att man varit på ett jympapass och blivit ordentligt "uppvärmd" ungefär. Jag sa t om till Gabriels ena förskolefröken att jag inte trodde att bebisen någonsin tänkte komma ut. Gissa om de blev lite förvånade när farfar ringde morgonen därpå och talade om att Gabriel inte skulle komma för att han höll på att få småsyskon .
    hahaha ok, va roligt..hm, ja jag känner mig inte uppmjukad, haha så jag lär nog få vänta *asg*
    men visst kan man få känslan lite, hm..har han ens en tanke på att kika ut?!
  • Bubbis10
    Fialialej skrev 2010-08-06 23:11:53 följande:
    juni: Vad härligt att sjukgymnasten kan hjälpa dig!

Pregga: Spännande! Då är det kanske på gång snart!

Ego: Var hos BM igår. Har också åderbråck i underlivet. Har ju funderat åt det hållet och det känns i och för sig bättre än känslan av att man på nåt vis har så kassa bäckenbottenmuskler så att barnet "hänger ut". Knäppt tänkt jag vet -men det är lite så det känns... Tror dock att Lena har mycket värre än jag. Jag känner mest av det på kvällarna.
    Hade lite högt socker också men inte så att glukosbelastning behövs. Jag ska nog försöka tänka mig för lite mer vad jag stoppar i mig framöver dock...
    hihi jo man kan ju hoppas, för snart skriver jag på en vräkning, hahaha näe så illa e det inte, men man vill ju vara liite förberedd på att nu e det på G, å han har lurat mig 2 gng redan :)
  • Bubbis10
    bluegrass skrev 2010-08-07 07:14:15 följande:
    Pregga- jag hade mkt förvärkar med H, nästan en månad. Jag förstod att det började när första riktiga värken kom, som kändes nästan som en spark och mkt mer i ryggen än förvärkarna som kändes mer i magen. Vattnet gick inne på Fl. Spännande att det är så nära. Stort lycka till!

Ska på bröllop idag vilket ska bli kul. Graviditeten kommer dock att bli uppenbar för ganska många vilket känns lite tidigt i v 7, men jag orkar inte låtsas dricka alkohol, känns bara fånigt. Och så kommer jag nog knappast orka parta så där jättelänge heller med tanke på att jag vaknar 0600 varje dag trots semester och trots att maken och H sover till 9. Var likadant förra graviditeten, suck.
    Sorry egot!

Ha en fin lördag!
    Oj, jisses....det känns inte så lovande , hua en månad..jo man har ju fått höra nu att -du känner när det drar igång, haha jaa det får vi hoppas då jag måste in i tid för behandling med innan han kikar ut :)
    Åh bröllop, va trevligt..haha näe jag skulle nog inte heller låtsas dricka ngt å sen e edte ju en glädjande nyhet, men fy va jobbigt å vakna så tidigt...jag sov typ de första 3-4 månaderna igenom..haha hoppas du får trevligt :)
    asap skrev 2010-08-07 09:52:02 följande:
    Pregga - Spännande om det är på gång nu! För mig gick vattnet först och därefter började värkarna, och 45 min efter vattenavgång var liten ute, knappt att vi hann fram till sjukan.
    Du milde tid...haha DET gick undan med andra ord....mja aså jag vet inte längre vad jag ska tro, känner mig lurad...haha inte en värk inatt ju Obestämd
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8